Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 29 z 29

Temat: problem ze spalaniem i kopceniem w 147 JTD 16V

  1. #21
    Użytkownik Romeo Avatar peenbe
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Glatz
    Auto
    AR 159 1.9 JTD M-Jet 16V 150KM & AR 156 1.9 JTD M-Jet 16V 140KM
    Postów
    699

    Domyślnie

    a powiedz mi jak zlokoalizowac wężyki akumulatora podciśnienia bo nie kumam o jakie chodzi ?

  2. #22
    Użytkownik Rowerzysta Avatar khropek
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała SB....
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0JTDm 170KM 07/2009
    Postów
    327

    Domyślnie

    Akumulator podciśnienia jest to puszka na której jest zaworek do przepustnicy powietrza, jest na tylnej ścianie silnika położona centralnie (od góry patrząc)
    Nr.1 Zbiornik/akumulator podciśnienia
    Nr.2 Zawór sterowania przepustnicą powietrza
    Nr.4 Wiązka którą trzeba wymienić (od overboosta aż po trójnik przewodu połączonego z pompą podciśnienia)
    Nr.6 Overboost
    Nr.7 Overboost => grucha turbo (oczywiście wymiana)

    Wężyki gumowe z oplotem 4mm
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	podciśnienie.png
Wyświetleń:	1764
Rozmiar:	84.3 KB
ID:	28923  

  3. #23
    Użytkownik Romeo Avatar peenbe
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Glatz
    Auto
    AR 159 1.9 JTD M-Jet 16V 150KM & AR 156 1.9 JTD M-Jet 16V 140KM
    Postów
    699

    Domyślnie

    Wielkie dzieki, ja co prawda mam inny silnik ,ale pewnie mniej wiecej tak jak mowisz bedzie to na tylnej scianie silnika gdzies... zerkne tam jak najszybciej ,a powiedz czym sie objawia jaka kolwiek nieszczelnosc na tych wezykach ...? Czy moze to byc przyczyna kopcenia ?

  4. #24
    Użytkownik Rowerzysta Avatar khropek
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała SB....
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0JTDm 170KM 07/2009
    Postów
    327

    Domyślnie

    Nieszczelności na tych wężykach zakłócają pracę turbo, to powoduje wzrost spalania i mułowatość, kopcenie również ale nie w takim stopniu jak dziurawy dolot czy wtryski

  5. #25
    rafalps
    Gość

    Domyślnie

    Gdyby kogoś jeszcze interesował opisane przeze mnie problem to jego przyczyną okazał się bardzo dziwny chiptuning. Jakoś nikt na forum nie zauważył w zamieszczonych przeze mnie logach ogromnej dawki paliwa (która to była główną przyczyną kopcenia), podwyższonego ciśnienia doładowania i występującego przeładowania. Co ciekawe dało to bardzo niewielki przyrost mocy w stosunku do serii. Na szczęście samochód jest już po wgraniu oryginalnego programu, zaślepieniu EGR i lekkiej modyfikacji na 155KM i 350Nm. Kopcenie prawie całkowicie ustało. Pozdrawiam wszystkich

  6. #26
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar zales00
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Siedlce/Parczew
    Auto
    AR 147 1.9 JTD 2003r.
    Postów
    374

    Domyślnie

    a ja sie coś dopytam...tutaj mam jakiś filmik pokazujący spalanie 147... ciekawi mnie co to za zielony komunikat pojawiający się obok spalania w około połowie filmiku?
    http://www.youtube.com/watch?v=8MDK5...eature=related

  7. #27
    wojtekml
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał zales00 Zobacz post
    a ja sie coś dopytam...tutaj mam jakiś filmik pokazujący spalanie 147... ciekawi mnie co to za zielony komunikat pojawiający się obok spalania w około połowie filmiku?
    http://www.youtube.com/watch?v=8MDK5...eature=related
    Komunikat o załączonym tempomacie.

  8. #28
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar zales00
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Siedlce/Parczew
    Auto
    AR 147 1.9 JTD 2003r.
    Postów
    374

    Domyślnie

    Cytat Napisał wojtekml Zobacz post
    Komunikat o załączonym tempomacie.
    To w znacznej mierze wyjaśnia dlaczego ja o tym nie wiedziałem Dzięki

  9. #29
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    Alfa 156 SW 1.9 JTD 115 KM CF3 + PowerBox + dolot z kwasówki
    Postów
    29

    Domyślnie

    Panowie i Panie. Czytam ten temat jak i inne, na tym i na innych forach. Często pada stwierdzenie przy jakiś problemach..nieszczelny dolot, sprawdź dolot. Zastanówmy się co oznacza ten nieszczelny dolot ?. Brakuje tu precyzji, szczególnie gdy mowa o silnikach doładowanych. Dolot podzieliłbym na : dolot a gdzie panuje podciśnienie - czyli od filtra powietrza > przepływomierz > rurka aż dochodzimy do turbosprężarki, i dolot b gdzie panuje nadciśnienie tj. od sprężarki poprzez rurę trubo > intercooler, sam intercooler > rurę intercoooler - kolektor dolotowy. Czy ktoś widzisz różnicę, także jak ktoś komuś radzi sprawdź dolot to: gdy przepływomierz pokazuje za mało, to wtedy duża szansa że dolot A jest zły, gdy słychać świst turbiny, ewentualnie dymi i jest za małe ciśnienie doładowania to wtedy bym sprawdził dolot B . Także piszmy dokładniej, zarówno gdy komuś pomagamy, i gdy udało nam się problem rozwiązać, bo dolot (powietrza) to długa droga . Czy tylko ja zauważyłem taki problem w postach ?

Podobne wątki

  1. 1.9 jtd 115 km - problem ze spalaniem
    Utworzone przez dawidkarim w dziale 156
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 30-12-2014, 17:38
  2. Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 09-03-2013, 23:00
  3. 147 problem ze spalaniem
    Utworzone przez gizu w dziale 147
    Odpowiedzi: 54
    Ostatni post / autor: 19-04-2011, 09:41
  4. [146] 2.0 Td problem ze spalaniem
    Utworzone przez frynas w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 13-10-2008, 06:09
  5. [145] mam problem ze spalaniem
    Utworzone przez dstas w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 28-12-2007, 13:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory