Wszystko fajnie, opisałeś to bardzo dobrze, ale ja zastanawiam się na jedną sprawą - mianowicie powietrze a raczej spaliny, które dostają się przez egr do kolektora a w efekcie do cylindrów są podawane za przepływomierzem a więc jest to dawka, której nie mierzy przepływomierz a pewnie jest ujęta przez producenta jako dodatek i uwzględniona przy tworzeniu programu sterującego dawką mieszanki. Pytanie, co będzie teraz, gdy całe powietrze dostające się do silnika będzie zmierzone a nie będzie tego dodatku????
Rzecz następna spaliny puszczane przez egr obniżają ciśnienie gazów wylotowych, jeżeli będzie na stałe zamknięty to zwiększy się ciśnienie w kolektorze a co za tym idzie i nacisk na łopaty turbiny???
Tak sobie tylko o tym pomyślałem nie bardzo potrafię odpowiedzieć na te pytania w jakiś sensowny sposób, ale może to mieć wpływ na pracę silnika - zresztą tak samo jak egr otwarty na stałe.