Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 58

Temat: Zawór egr

  1. #41
    Bedboys
    Gość

    Domyślnie

    Wszystko fajnie, opisałeś to bardzo dobrze, ale ja zastanawiam się na jedną sprawą - mianowicie powietrze a raczej spaliny, które dostają się przez egr do kolektora a w efekcie do cylindrów są podawane za przepływomierzem a więc jest to dawka, której nie mierzy przepływomierz a pewnie jest ujęta przez producenta jako dodatek i uwzględniona przy tworzeniu programu sterującego dawką mieszanki. Pytanie, co będzie teraz, gdy całe powietrze dostające się do silnika będzie zmierzone a nie będzie tego dodatku????
    Rzecz następna spaliny puszczane przez egr obniżają ciśnienie gazów wylotowych, jeżeli będzie na stałe zamknięty to zwiększy się ciśnienie w kolektorze a co za tym idzie i nacisk na łopaty turbiny???
    Tak sobie tylko o tym pomyślałem nie bardzo potrafię odpowiedzieć na te pytania w jakiś sensowny sposób, ale może to mieć wpływ na pracę silnika - zresztą tak samo jak egr otwarty na stałe.

  2. #42
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Dlatego często w silnikach gdzie EGR jest sterowany eletronicznie (elektromagnesem) po zaślepieniu EQU wywala błąd
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #43
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wawa
    Postów
    399

    Domyślnie

    Mozna powiedziec ze egr ma tryby pracy. Podczas biegu jalowego oraz podczas ustalonego stanu pracy silnika. W stanach nieustalonych np. przyspieszanie hamowanie silnikiem egr nie dopuszcza na udział spalin w napełnianiu cylindra
    Koledze zamknelem na stale jak otworzysz na stale to autko nawet nie ruszy lub zpali na 2 minuty zatelepie i zgasnie
    z elektormagnesem wydaje mi sie ze razcej nie wywali bledu bo i jak ? jak zaslepisz za zaworem a zawor bedzie sobie pracowal domykal i otwieral to co ma wyalic blad ?
    blad wywal raczej ajk jest zapieczony i nie ma sily poruszyc trzpieniem
    159-270/505 /Ghibli 2.8 Bi-Turbo 381km/156 2.4 Grafittowy klekot 180/380 /AR 156 3.2GTA Rozbita

  4. #44
    webmaster007
    Gość

    Domyślnie

    moim zdaniem to zaślepianie nie ma sensu wszystko musi mieć swoje
    najpierw oczywiscie komputer ok skasowałem błąd tydzień spokoju

    potem na forum piszą wyczyść egr , wiec rozkręciłem wymyłem benzyna ekstrakcyjna popsikałem 4wd ...
    gdy zabrałem sie za ta czynosc okazało sie, ze miałem zaślepione egr, (patrz rysunek)uszczelka nr 5 dorobiłem uszczelkę z miedzianej blaszki ( chwilowo), następnego dnia wywaliło mi znowu błąd egr . a wiec zaślepiłem w go tym razem w miejscu nr 12 ale auto na wolnych obrotach gasło i mialo 70 stopni temp pracy ,a wiec następnego dnia odslepilem go. Jeszcze raz oczyściłem egr i do tego jeszcze przeczyściłem rurke nr 6 złożyłem dorobiłem uszczelki z blaszki ( ale juz wszystkie zamówilem w aso beda w środe) i pojechałem na komputer skasowaliśmy błędy i włączyliśmy podgląd na prace zaworu egr dodawlem gazu zaworek sie otwieram im wiecej gazu tym więcej procent wiec otwiera sie i zamyka.

    Doszliśmy z diagnosta żeby założyć wszędzie oryginalne uszczelki dla pewności szczelności i jezdzic jak wywali potem jeszcze raz blad egr to wymieniam zawór szybciej był link gdzie go można dostać za w miare normalne pieniadze


  5. #45
    Bedboys
    Gość

    Domyślnie

    Zastanawia mnie jaki wpływ może mieć zaślepienie egr na temperaturę silnika ??? - na logikę nie ma związku.

  6. #46
    webmaster007
    Gość

    Domyślnie

    nie wiem opisuje jak jest u mnie moje wnioski.
    mechanikiem nie jestem ale lubię majsterkować przy aucie

  7. #47
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wawa
    Postów
    399

    Domyślnie

    Cytat Napisał webmaster007
    moim zdaniem to zaślepianie nie ma sensu wszystko musi mieć swoje
    najpierw oczywiscie komputer ok skasowałem błąd tydzień spokoju

    potem na forum piszą wyczyść egr , wiec rozkręciłem wymyłem benzyna ekstrakcyjna popsikałem 4wd ...
    gdy zabrałem sie za ta czynosc okazało sie, ze miałem zaślepione egr, (patrz rysunek)uszczelka nr 5 dorobiłem uszczelkę z miedzianej blaszki ( chwilowo), następnego dnia wywaliło mi znowu błąd egr . a wiec zaślepiłem w go tym razem w miejscu nr 12 ale auto na wolnych obrotach gasło i mialo 70 stopni temp pracy ,a wiec następnego dnia odslepilem go. Jeszcze raz oczyściłem egr i do tego jeszcze przeczyściłem rurke nr 6 złożyłem dorobiłem uszczelki z blaszki ( ale juz wszystkie zamówilem w aso beda w środe) i pojechałem na komputer skasowaliśmy błędy i włączyliśmy podgląd na prace zaworu egr dodawlem gazu zaworek sie otwieram im wiecej gazu tym więcej procent wiec otwiera sie i zamyka.

    Doszliśmy z diagnosta żeby założyć wszędzie oryginalne uszczelki dla pewności szczelności i jezdzic jak wywali potem jeszcze raz blad egr to wymieniam zawór szybciej był link gdzie go można dostać za w miare normalne pieniadze

    Obrazek
    Etam nie ma sesu
    To ze wywala blad to nie znaczy ze egr puszcza czy jest zamkniety too znaczy ze elektromagnezzz nie pracuje w swoim pelnym skoku i nic wiecej. A ze nie pracuje w pelnym skoku to znaczy ze jest zapieczony od syfu i nie ma sily poruszyc domykaniem zaworu.
    Ciekawe jest to ze na wolny hc gaslo na zaslepionym ?????. powinno byc odwrotnie na pelnym otwarciu powienin gasnac( wtedy sapliny sa tloczone spowrotem bez dozowania)
    pytanie czy odlaczales potem egr ja bym nie wylaczal niech sobie pracuje tyle ze nic do niego nie ma dochodzic

    egr ma jeddynie taki wplyw na temperature ze sie autko szybciej nagrzewa w koncu spaliny sa cieple a powietrze nie
    Powiem tak ze wiekszosc TDi (i jedno 166 jtd) po modach jakie znam maja zaslepione zawory i nie maja zadnych problemow z egr
    w swojej 159 rowniez zaslepie jak sie ktos upora jak obejsc dpf
    159-270/505 /Ghibli 2.8 Bi-Turbo 381km/156 2.4 Grafittowy klekot 180/380 /AR 156 3.2GTA Rozbita

  8. #48
    webmaster007
    Gość

    Domyślnie

    ja tam zrobię jak konstruktorzy wymyślili.Nie są to az takie wielkie pieniądze, a na niunie nie żałuje, chce zeby było tak jak nalezy i zaślepiania nie będzie. :mrgreen:

    potem dam znac co i jak

  9. #49
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wawa
    Postów
    399

    Domyślnie

    Cytat Napisał webmaster007
    ja tam zrobię jak konstruktorzy wymyślili.Nie są to az takie wielkie pieniądze, a na niunie nie żałuje, chce zeby było tak jak nalezy i zaślepiania nie będzie. :mrgreen:

    potem dam znac co i jak
    musieli to wymyslec bo byli ograniczeni normami i tyle
    159-270/505 /Ghibli 2.8 Bi-Turbo 381km/156 2.4 Grafittowy klekot 180/380 /AR 156 3.2GTA Rozbita

  10. #50
    sergiusz1988
    Gość

    Domyślnie

    U mnie pokazało błąd w układzie recyrkulacji spalin( czyli zawór egr) więc zabrałem sie za zaślepianie( oczywiście przy kolektorze ssącym) bo miało to znakomicie poprawić osiągi. Alfa jest moim pierwszym dieslem więc może wszystko jest w porządku tylko ja jestem przeczulony, ale po zaślepieniu nie ma żadnej różnicy. Zdjąłem zaślepkę. Oczywiście dalej pokazuje błąd egr. Co o tym myślicie?

Podobne wątki

  1. [146] Zawór EGR w JTD 1.9
    Utworzone przez raven17a w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 16-05-2014, 18:35
  2. 1.9 jtd zawór egr
    Utworzone przez kubals w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 28-04-2013, 23:29
  3. zawór EGR
    Utworzone przez seba855 w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 31-12-2012, 13:13
  4. [155] Zawór EGR w 2.0 TS 16V
    Utworzone przez rrybski22 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 18-08-2012, 15:27
  5. zawór EGR
    Utworzone przez pawlitoooo w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 26-11-2008, 21:27

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory