Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Witam, Alfa 156 2.0TS zimna dusi się, pyrka, działa na 3 cylindry

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar korniczek7
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS 114kW/155KM Sedan
    Postów
    26

    Domyślnie Witam, Alfa 156 2.0TS zimna dusi się, pyrka, działa na 3 cylindry

    Witam, mam taki problem z moja Alfa 156 2.0 TS 155KM. Od jakiegoś czasu rano lub gdy samochód postoi dobrych pare godzin, poprostu na zimnym silniku po zapaleniu okropnie sie dusi, powoli wchodzi na obroty, a tłumik brzeczy niemiłosiernie, ale gdy przejade kawalek, wylacze go i załącze ponownie auto idzie bez problemów.

    I tak, wymieniłem:
    -przewody zapłonowe
    -świece
    -czujnik temp wody
    -sonde
    -przepływomierz
    -sprawdziłem cewki
    -podłączyłem do komputera i wykazało błąd "autoadaptacja mieszanki"

    nie mam pojęcia za co sie teraz zabrać, jedyne co mi przychodzi do głowy to sprawdzić sterownik silnika, bo chyba tylko to pozostało

    jeśli macie jakieś pomysły chętnie posłucham i może skorzystam

    dzieki, pozdrawiam

  2. #2
    selius
    Gość

    Domyślnie

    1) Czy po wymianie sondy, przeplywki robiles reset ECU i jego adaptacje?
    2) Nie napisales czy te czesci ktore wymieniles sa oryginalne? Czy kupiles "tanie" zamienniki?
    3) A pamietasz moze nr bledu? Bo nie slyszalem o bledzie "autoadaptacji mieszanki"
    4) Pod jaki komp, program go podlaczales?

    Pozdrawiam

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar korniczek7
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS 114kW/155KM Sedan
    Postów
    26

    Domyślnie

    1) reset był robiony i adaptacja też komputerem Bosch KTS
    2) czesci byly renomowanych firm typu Bosch, NGK, Denso jeśli chodzi o cześci top stawiam na jakość
    3) numer błędu w EOBD to P1172, dodatkowo po sprawdzeniu kodu w Autodacie wykazało "regulacja długookresowa paliwa na biegu jałowym"
    4) Alfa była sprawdzana na testerach: Bosch KTS, Gutmann, CDiF, aktualne oprogramowania

    dodam że przepustnica jest czysta, była czyszczona.
    Zastanawiałem się czy przypadkiem nie ma nieszczelności przy kolektorze ssącym

    Pozdrawiam!

  4. #4
    nymo
    Gość

    Domyślnie

    Niech ktoś przygazuje a Ty sprawdź ręką wokół całego kolektora czy nie wyczuwasz podmuchu powietrza.

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar korniczek7
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS 114kW/155KM Sedan
    Postów
    26

    Domyślnie

    no chyba jedynie w taki sposób sprawdzic kolektor, dam znac

  6. #6
    Użytkownik Świeżak Avatar korniczek7
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS 114kW/155KM Sedan
    Postów
    26

    Domyślnie

    nie ma żadnych podmuchów, a w sumie to powinno na kolektorze ssącym powietrze zasysać a nie wydmuchiwać, w każdym razie nie zauważyłem nieszczelności. Jakieś jeszcze pomysły?

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar Barus91
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Ząbkowice Śląskie / Wrocław
    Auto
    BYŁO: 12xAR BĘDZIE: numer 13 :)
    Postów
    1,984

    Domyślnie

    Ja po lekturze powyższego nie mam...

    Ale miałem podobne objawy przy padniętej sondzie lambda... Może ta nowa jest do d!@# (bo i tak czasem bywa) ?

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar veet
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    PCT/PO/SCZ/SZ/RSA
    Auto
    Brera 2.4
    Postów
    319

    Thumbs up

    Sprawdź zaworek odmy, jak masz dostęp do "pożyczenia" kolektora ssącego to podmień go na chwilę (wiem, wiem jest trochę roboty) bo nieszczelności mogą być niewielkie i niewyczuwalne. Ponad to sprawdź osadzenie kolektora w bloku, czy czasem tam nie łapie lewego... zerknij na filmik: to praca mojego silnika ze "sprawnym" kolektorem... też było niewyczuwalne zasysanie powietrza przez kolektor a jednak... był rozszczelniony i do wymiany... (nie zwracajcie uwagi na dymek z wydechowego- to odparowywujące oleje...


    Ach i sprawdź dolot między kolektorem a przepływomierzem... możliwe, że rura jest nieszczelna... czasem wystarczy naprawdę mała dziurka i lipa...
    Ostatnio edytowane przez veet ; 01-07-2011 o 10:46


  9. #9
    Użytkownik Świeżak Avatar korniczek7
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS 114kW/155KM Sedan
    Postów
    26

    Domyślnie

    kurcze, no posprawdzałem cały dolot kolektor, żadnych nieszczelności... zamierzam dać sterownik do sprawdzenia, albo oddać Alfe do elektromechanika, nie mam pomysłów

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    - kolektor ssacy sprawdzic: 1. uszczelka zaworu dwukomorowego 2. EVAP, czyli zawór przewietrzania zbiornika paliwa 3. podać TRA, FRa, Lambda regulation row 1 po adaptacji ECU ale tylko i wyłącznie z programu Alfadiag. - KTS, euroscany, examinery, CDIF-y i inne dziadostwo są do sprawdzania innych modeli alf ale nie 156 TS. - cos podejrzewam że to jest ZTC lub popychacze hydrauliczne.

Podobne wątki

  1. Alfa GT nie pali zimna na 4 cylinder.
    Utworzone przez stuntmachine w dziale GT
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 27-12-2014, 11:05
  2. Praca na 3 cylindry... (alfa 147 1.6 - 105km)
    Utworzone przez Rydzyk w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 05-07-2014, 16:41
  3. Alfa ROmeo 147 2.0 Nie chodzi na wszystkie cylindry
    Utworzone przez Bartek1992 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 02-05-2014, 11:17
  4. Odpowiedzi: 54
    Ostatni post / autor: 24-03-2014, 21:36
  5. Alfa 147 jtd 8v pracuje na 3 cylindry
    Utworzone przez n0w3y_pl w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 08-01-2013, 19:18

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory