Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 25

Temat: 156 - różnice w układzie chłodzenia w 1.9jtd przedl liftem i po lifcie

  1. #1
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie 156 - różnice w układzie chłodzenia w 1.9jtd przedl liftem i po lifcie

    hej,

    pytanie z cyklu "poprawiam fabryke"

    Otóż jako posiadacz dwóch alf z silnikiem 1.9jtd 116km moge sie wypowiedziec jakie zauważyłem zmiany w układzie podawania temperatury z układu chłodzenia.
    Starsza wersja 156 przed liftem (maj 2001r.) miała termostat z czujnikiem 4 pinowym oraz ładnie pokazywała mi temperature pracy (o dziwo jak wyczytałem na forum) na wskaźniku, gdzie jest 90st.C zawsze pokazywała ok. 2 milimetry poniżej co równało sie temp. potwierdzonej równiez w programie fiatecuskan ok. 86st. -88st.C na termostacie Behr.
    W nowszej 156 po lifcie środka (maj 2002r.) termostat jest z czujnikiem 3 pinowym oraz jest jeszcze jeden czujnik na przewodach z układu chłodzenia (chyba biegnacych do nagrzewnicy, ale to musze jeszcze zweryfikowac). Problem polega na tym, że temperatura sprawdzona w programi fiatecuskan również jest utrzymywana na poziomie 86-88szt.C, ale na wskaźniku kabinowym temperatura zatrzymuje sie własnie przy tych stopniach na drugiej kresce tj. pomiedzy 50 a 90st.C co jest troche irytujące.
    Dodam, że pojazd jest wyposażony w dodatkową nagrzewnice płynu chłodzącego.

    Czy ktos prubował poprawic juz fabryke? Mamy jakies schematy przewodów od czujnika tem. z termostatu do kabinowego dla wersji starszej jaki i tej po lifcie, co by można byo sprawdzic dlaczego to sie tak zmieniło?
    Myslałem nad zmiana czujnika temperatury w termostacie, ale niewiem, czy gdzies jeszcze nie idzie sygnał z tego czujnika + oczywiscie dorobienie odp. wiązki.
    Chyba, że zmienił sie sam wskaźnik temperatury w kabinie?
    Jest jeszcze jedno wyjscie, ale troche po "łebkach" Dorobienie nowej tarczy wskaźnika wraz z korektą zakresu temperatur na nim, co by pokazywał tyle ile jest aktualnie na czujniku, a nie gdzies w połowie połowie.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Proponuję się z tym pogodzić, bo ten typ tak ma...
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2002r
    Postów
    184

    Domyślnie

    Ten typ tak nie ma. Mam tez jtd z 2002 po lifcie wnętrza i mi pokazuje wskaźnik kabinowy taką samą temperaturę jak przez kompa z lekkim odchyleniem . Np około 88C na kompie , a 90C na kabinowym. Dodam ze mój termostat ma z pół roku bo poprzedni mimo ze temperaturę pokazywał dobrze to się zawieszał .

  4. #4
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Dziwi mnie to to piszesz mmlover. Jakiej firmy masz termostat? Ja dokładnie wiem kiedy otwiera i zamyka sie termostat (poczatkowe otwarcie i całkowite) - wiec wychodzi mi na to, że jest sprawny. Już wczesniej dużo ludzi sygnalizowało taką sytuacje.

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar marcin.sc
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    156SW 1,9JTD '02r :-( jest: Opel Antara '09 2.0CDTI+virus
    Postów
    314

    Domyślnie

    u mnie również pokazuje "normalnie" temperaturę na kabinowym - termostat Vernet, alfina po lifcie środka
    Nie Jeździj Szybciej Niż Lata Twój AnIoŁ StRóŻ !!!

    "Na cudze błędy patrzymy jak na cudze żony. Mamy z nich dużo więcej radości niż ze swoich własnych." - Charles Chaplin

  6. #6
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Marcin - co to znaczy normalnie? Zrób fotke

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar marcin.sc
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    156SW 1,9JTD '02r :-( jest: Opel Antara '09 2.0CDTI+virus
    Postów
    314

    Domyślnie

    proszę foto, starałem sie jak mogłem (kijowo cykać zdjęcia i robić zrzuty podczas jazdy - jeszcze kurna lało jak diabli w tym momencie):
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	temp1.jpg
Wyświetleń:	601
Rozmiar:	84.8 KB
ID:	29454Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	temp1.jpg
Wyświetleń:	350
Rozmiar:	120.0 KB
ID:	29455

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	temp2.jpg
Wyświetleń:	626
Rozmiar:	85.9 KB
ID:	29456Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	temp2.PNG
Wyświetleń:	375
Rozmiar:	63.2 KB
ID:	29457
    Nie Jeździj Szybciej Niż Lata Twój AnIoŁ StRóŻ !!!

    "Na cudze błędy patrzymy jak na cudze żony. Mamy z nich dużo więcej radości niż ze swoich własnych." - Charles Chaplin

  8. #8
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Dzieki Marcin. Bede musiał tego mego potwora jeszcze raz dokładnie zdiagnozowac. Mnie sie zatrzymuje na milimetr nad tą kreską miedzy 50, a 90szt. tylko mam oryginalny termostat jeszcze (chyba). Zastanawia mnie fakt zmiany tego czujnika temp. Dlaczego tak postanowili? Co to miało wniesc?

  9. #9
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Zrobiłem testa i wnioski są nastepujące:
    1. Syngał o temp. do wskazniki i ecu idze z tego czujnika z termostatu.
    2. Odpiecie wtyczki z czujnika wpietego w przewód biegnący do nagrzewnicy nie spowodowało nic tj. temperatura płynu była nadal wyswietlana na wskaźniku oraz w programie fes
    3. Ta środkowa kreska pomiedzy 50 a 90 to ok 80st.C
    4. Zauważyłem kiedy otwiera sie termostat po spadku temperatury w programie fiatecuskan oraz po gorącym przewodzie termostat-chłodnica. Otwiera sie przy temp. ok. 78st.C po czym spadła do ok. 75st.C.
    5. W czasie jazdy utrzymuje mi temp ok własnie tych 80st.C
    6. Temperatura podskoczyła powyżej 80st.C dopiero po mocniejszym przegazowaniu i juz później niezauważyłem, aby był spadek temp (choc minimalny) po całkowitym otwarciu termostatu.
    7. Termostat mam jeszcze oryginalny (jest tam nawet znaczek Ricambi i rok 02 tak jak mam auto)
    8. Czujnik temp. w termostacie jest na 3 przewodac z tym, że jeden zielony jest takjakby uciety przy wtyczce lub fabrycznie tak zakończony. Ciekawe dlaczego, bo idąc za wiazką faktycznie biegną tylko 3 przewody dalej.
    9. w poprzedniej belli z takim samym silnikiem miałem termostat z czujnikiem na 4 przewodach własnie. Ktos wie dlaczego to zmienili?

    Podejrzewam, że termostat przy otwarciu początkowym jakim miał miec przy temp. 78st.C otwiera sie całkowicie i tak juz zostaje ( chłodnica w tym momencie jest cała gorąca). Czyli ten tym może tak nie miec? Lecz jest to ciezkie do zdiagnozowania dla zwykłego użytkownika.

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar peenbe
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Glatz
    Auto
    AR 159 1.9 JTD M-Jet 16V 150KM & AR 156 1.9 JTD M-Jet 16V 140KM
    Postów
    699

    Domyślnie

    Cytat Napisał marcin.sc Zobacz post
    :


    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	temp2.jpg
Wyświetleń:	626
Rozmiar:	85.9 KB
ID:	29456Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	temp2.PNG
Wyświetleń:	375
Rozmiar:	63.2 KB
ID:	29457
    tutaj pokazuje niecale 80C ,a na kompie masz ponad 85C ,one ladnie pokazuja w okolicy 90C ponizej i powyzej juz jest lipa...

Podobne wątki

  1. wnetrze 156 przed liftem w 50 % po lifcie
    Utworzone przez kivi89 w dziale 156
    Odpowiedzi: 48
    Ostatni post / autor: 08-07-2015, 09:09
  2. [146] Różnica w zwrotnicach T.S przed liftem i po lifcie.
    Utworzone przez Lesio w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 30-11-2013, 21:27
  3. Pas przedni przed liftem a po lifcie.
    Utworzone przez jankes1979 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 09-03-2013, 15:51
  4. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 15-11-2012, 20:39
  5. Różnice karoserii przed liftem i po lifcie.
    Utworzone przez krzakx w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 23-07-2010, 10:18

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory