Maglownica nie psuje się "ot tak". Najczęstszą przyczyną awarii maglownicy jest wilgoć, dostająca się pod gumowe osłony drązków kierowniczych. Woda miesza się ze smarem, który się tam znajduje, drążek zaczyna korodować i wsuwając się w maglownicę zaczyna wycierać uszczelniacz. Jeśli ktoś w miarę szybko wychwyci awarię - nim na drążku pojawią się głębokie wżery - to można maglownicę skutecznie zregenerować za ok. 700-800 PLN (mówię o profesjonalnej regeneracji z gwarancją, a nie jakiejś rzeźbie). Najtańsza nowa maglownica - ponad 1400 PLN w zamienniku. Używek nie ma co kupować - z powodu w/w problemów większości przekładni - dlatego tutaj jest pełna loteria.
Koszt wymiany tego ustrojstwa nie jest niski, bo ok. 300 PLN (wymiana maglownicy, nowy płyn, zbieżność). Co ciekawe - spotkałem już maglownice NOWE wadliwie zmontowane, w których po założeniu kierownica była obrócona o 180 stopni w stosunku do właściwego położenia - nie ma szans "wyprostować" takiego czegoś poprzez samą regulację na końcówkach drążków kierowniczych.
Tak więc polecam proste rozwiązanie - sprawdzić, w jakim stanie są gumowe osłony drążków kierowniczych - ściągnąć z nich opaski i zobaczyć, czy nie wyleje się ze środka woda. Jeśli tam była woda ze smarem - to póki nie zaczyna cieknąć sama przekładnia - wymienić gumowe mieszki, dać nowy smar i mieć nadzieję, że pomogło![]()