Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 21

Temat: [145] wymiana sprzęgła i przykra niespodzianka POMOCY

  1. #1
    JaGGeR
    Gość

    Domyślnie [145] wymiana sprzęgła i przykra niespodzianka POMOCY

    Witajcie.

    Napiszę w skrócie, kolega mechanik miał mi zrobić przysługę i wymienić sprzęgło w mojej 145/1,6/TS/16V wszystko cacy, do wymiany był docisk, wymieniliśmy kompletne sprzęgło, złożył wszystko do kupy, samochód przygotowany do odpalenia.... i..... zonk

    Włożył kluczyk do stacyjki, przekręcił, zapaliła się kontrolka alfa code i nie zgasła,
    po przekręceniu rozrusznik się kręci, ale samochód nie zapala a kontrolka nie gaśnie,

    Moje pytanie brzmi: co można zepsuć wymieniając sprzęgło że nawala fabryczny immobiliser?
    czy po drodze są jakieś kostki, kable, których rozłączenie ewentualnie jakieś naruszenie może dawać takie objawy?

    Kolega mówi że to pewnie wina kluczyka, i że jak przywieziemy drugi zapasowy to pewnie odpali normalnie? ale to kurs ponad 100 km po zapasowy kluczyk? jak myślicie to może mieć jakieś znaczenie?

    Proszę o wszelką pomoc

    może ktoś z Was kiedyś już spotkał się z podobną niespodzianką....


    pozdrawiam
    JaGGeR

  2. #2
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    To poprostu zbieg okoliczności chyba. jak zdejmiesz obudowe kolumny kierownicy. To przy stacyjce bedzie taka plastikowa tulejka. Moze sie obrocila o pare milimetrow i nie łapie kodu z kluczyka
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  3. #3
    JaGGeR
    Gość

    Domyślnie

    Kochani ratujcie

    Drugi kluczyk nie pomógł, kluczyk matka też nie.
    W stacyjce wszystko ok - nic się raczej nie przekręciło,

    Jakie mogą być INNE przyczyny zapalenia się kontrolki ALFA CODE ?? i braku możliwości odpalenia.


    Co może mieć wymiana sprzęgła do immobilisera (((((


    Dzięki za każdą pomoc

    Sprawa pilna

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar alfasound_mania
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa Romeo 155 1.8 8V;Alfa Romeo GT 1.9 JTD;Alfa Romeo 145 1.9 JTD
    Postów
    864

    Domyślnie

    a próbowałeś odłączyć akumulator i podłączyć ponownie? to taka błacha propozycja ale spróbujmy wszystkiego
    Alfa Romeo 155 1.8 8v 1993r.
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 2000r.
    Alfa Romeo 145 1.9 JTD 1999r.

  5. #5
    JaGGeR
    Gość

    Domyślnie

    Był rozłączany, kilka razy, reset kompa nie pomaga.

    Jaką wtyczkę można uszkodzić/rozłączyć/nie podpiąć ponownie/ podczas zmiany sprzęgła??
    żeby dawało taki efekt końcowy??

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar currahee
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 1995 r.
    Postów
    478

    Domyślnie

    Może to taki zbieg okoliczności i nie ma nic wspólnego ze sprzęgłem :roll: . Tak czy inaczej NIE MOŻNA odpalać silnika jeśli świeci sie lampka ALFA CODE. Ona musi zgasnąć wcześniej, może tu został popełniony błąd.
    Nie świeci sie przy tym lampka wtrysku?
    W instrukcji jest opisane jak zmienić kod "ręcznie" może to pomoże.
    FORZA ITALIA !

  7. #7
    mattman
    Gość

    Domyślnie

    podłącz tester, zrób test immo... i będziesz wiedział co się uszkodziło i gdzie w ogóle szukać usterki... nie ma co wyważać już otwartych drzwi...

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Wymiana sprzęgła nie ma nic wspólnego z immo.
    Kiedyś miałem podobny przypadek - oba kluczyki nie mogły uruchomić samochodu - był brak styku na kości antenki immobilizera dochodzącej do puszki.
    Spróbuj zdjąć plastikową obudowę kolumny kirownicy i po przewodzie antenki dojdziesz do tej kości. Poruszaj nią kilkakrotnie - może to coś da.

  9. #9
    ViP Znawca Avatar Rigidigi
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    SB oraz WX..Y
    Auto
    166 Q2 2.5 V6, była 145 1.6TS, była 147 1.6TS
    Postów
    1,108

    Domyślnie

    Cytat Napisał currahee
    W instrukcji jest opisane jak zmienić kod "ręcznie" może to pomoże.
    Zrób tak jak pisze kolega.
    W instrukcji masz dokładnie opisaną procedurę kodowania. To powinno Ci pomóc. A jak nie to druga możliwość o której piszą koledzy to pogrzebanie w kostkach i stykach w kolumnie kierownicy.

  10. #10
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    11 2006
    Mieszka w
    Skawina/obok wsi Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 145, 1.4T.S 1997r.
    Postów
    1,276

    Domyślnie

    mi wymieniali rozrzad i zepsuli zamek w tylnej klapie.. Co ma jedno do drugiego?

Podobne wątki

  1. Wymiana sprzęgła alternatora, pomocy?
    Utworzone przez malutki w dziale 147
    Odpowiedzi: 39
    Ostatni post / autor: 14-10-2018, 18:21
  2. Witam! Przykra sprawa :(
    Utworzone przez helmut70 w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 15-09-2014, 10:43
  3. [159] Przykra sprawa-powłoka lakiernicza, pomocy!
    Utworzone przez 159alfa w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 26-08-2014, 20:15
  4. Niestety bardzo przykra wiadomość.
    Utworzone przez julekul w dziale Śląskie
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 01-09-2008, 08:09
  5. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-03-2008, 15:52

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory