Zatkanie DPF możesz sprawdzić podpinając pod kompa.
Od 1500obr to zawsze jest mułTrochę pomaga zaślepienie EGR .... ciagnie na maxa już od 1800obr
![]()
Zatkanie DPF możesz sprawdzić podpinając pod kompa.
Od 1500obr to zawsze jest mułTrochę pomaga zaślepienie EGR .... ciagnie na maxa już od 1800obr
![]()
_____________________________
Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019
Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017)
Aktualnie Maserati Ghibli S
ale całkowite zaślepienie, czy tylko częściowe podkładką z małymi otworami?
Ja mam podkładką z otworami![]()
_____________________________
Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019
Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017)
Aktualnie Maserati Ghibli S
1. Najpierw sprawdzenie poziomu zapełnienia filtra DPF w FES'ie.
2. Jeżeli nie będzie alarmujący, to następnym krokiem jest czyszczenie i przy okazji założenie zaślepki (z otworami) w zaworze EGR (czy ma to związek z "mułowatością czy nie, zawsze warto od czasu do czasu przeczyścić ten zawór i poruszać "trzpieniem").
3. Jeżeli i to nie pomoże, to możesz spróbować wypalania DPF'a w trybie serwisowym (z poziomu FES'a).
4. Jeżeli w punkcie 1 okaże się, że filtr jest mocno zapchany, to zamień kolejnością punkty 2 i 3.
Tak wyglądałby mój plan działania...
AR 147 1.9 JTD 8V (2004)
AR 159 1.9 JTDm 16V (2007)
Audi A6 Avant 3.0 TDI V6 (2012)
chyba sobie też tą podkładkę zafunduję...tak na wszelki wypadek![]()
Czyli ta podkładka zwiększa moment obrotowy, czy tylko przesuwa w dół obroty przy jakich jest osiągany?
czy ta podkładka pod egr jest w Eperze? ma ktos może jej numer - bo chciałem sobie ja zamówić?
Ostatnio edytowane przez Intruz ; 08-07-2011 o 14:28
Nie wiem jaki ma nr katalogowy, ale dostępna jest np. tutaj: http://sklep.k-tak.pl/za%C3%82%C5%9Alepka-p-1738.html
Ja swoją kupiłem właśnie tam.
AR 147 1.9 JTD 8V (2004)
AR 159 1.9 JTDm 16V (2007)
Audi A6 Avant 3.0 TDI V6 (2012)
chyba jest w ePerze, ale ja zamawiałem na necie za parę zł. Muszę przyznać, że różnica jest ogromna, auto zaczęło normalnie przyspieszać od 1800 obr. i spalanie wg kompa już spadło o 1l/100km. Przy niższych obrotach też jedzie i nie dusi się jak wcześniej, jest też dużo szybsza reakcja na gaz.
Co ciekawe mój EGR był czyściutki, było tylko trochę cienkiej warstwy osadu, wystarczyło przetrzeć szmatką, nic nie było pozalepiane smołą. Kolektor w porównaniu do starego 2.4 jtd wręcz jak nówka.
Ja mam zaślepkę ale dzisiaj porównałem reakcje na gaz w 8V w 147ce bo akurat jeździłem żony autem i reakcja jest błyskawiczna, mówię o postoju i muśnięciu pedału gazu, u mnie muśnięcie nie powoduje praktycznie ruchu dopiero jak przytrzymam dłużej niż sekundę wciśnięty pedał gazu wtedy obroty powoli rosną... dziwne, czy ktoś spotkał się z takim stanem rzeczy?
Nie, u mnie reakcja na gaz jest momentalna. Czy ktoś może wrzucić link do tej zaślepki EGR ? Czy spalanie wtedy rzeczywiście spada o około 1 litr ?