Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy 1234
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 40

Temat: OLEJE I PŁYNY - KONTROLA POZIOMU I WYMIANA

  1. #31
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Tam jest schemat skrzyni o którą chodzi i są pokazane korki , to jest to samo co pokazałeś na swojej fotce . U mnie ten link normalnie odpala

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  2. #32
    Uszatek
    Gość

    Domyślnie

    A dorzuci
    korek jest po drugiej stronie SB, bliżej flanszy półosi....sam się tego cholerstwa naszukałem, a nie sadze żeby 1.6 miało inną skrzynię jak 1.4, pomijając inne przełożenie

  3. #33
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Według schematu korek jest po wskazanej stronie na fotce

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  4. #34
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar currahee
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 1995 r.
    Postów
    478

    Domyślnie

    Cytat Napisał as
    Przyznam, że mam problem z dotarciem do zawartości strony, do której podaleś link (co tam jest?) :cry: Moze z moją przeglądarkami coś nie tak ;// A może ktoś dorzuci jeszcze coś od siebie? :>>
    ePER działa dobrze tylko pod IE choć jako tako idzie pod FF.

    Przy okazji chciałbym zapytać czy jeśli mam poziom oleju (w silniku) pomiędzy min/max na bagnecie (jest dokładnie w połowie) to powinienem już dolać oleju czy można spokojnie jeszcze jeździć? Gdyby chodziło o inne auto to pewnie uważałbym, że jest ok ale w Alfie olej to podstawa stąd moje pytanie.
    FORZA ITALIA !

  5. #35
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    Jeziory/k.Poznania
    Postów
    92

    Domyślnie

    Cytat Napisał currahee
    Cytat Napisał as
    Przyznam, że mam problem z dotarciem do zawartości strony, do której podaleś link (co tam jest?) :cry: Moze z moją przeglądarkami coś nie tak ;// A może ktoś dorzuci jeszcze coś od siebie? :>>
    ePER działa dobrze tylko pod IE choć jako tako idzie pod FF.

    Przy okazji chciałbym zapytać czy jeśli mam poziom oleju (w silniku) pomiędzy min/max na bagnecie (jest dokładnie w połowie) to powinienem już dolać oleju czy można spokojnie jeszcze jeździć? Gdyby chodziło o inne auto to pewnie uważałbym, że jest ok ale w Alfie olej to podstawa stąd moje pytanie.
    Staraj się trzymać olej na miarce na Maxa bo boxery to lubią i ponoć Ts też!!
    Tak więc proponuje dolać!!!!
    AR 147 1.9 JTD 16V MICHAŁ

  6. #36
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Cytat Napisał Uszatek
    A dorzuci
    korek jest po drugiej stronie SB, bliżej flanszy półosi....sam się tego cholerstwa naszukałem, a nie sadze żeby 1.6 miało inną skrzynię jak 1.4, pomijając inne przełożenie
    Miałeś rację USZATEK korek znajduje się po prawej stronie skrzyni - patrząc z miejsca kierowcy (a nie po lewej, jak to zaznaczyłem na zdjęciu) blisko flanszy pół osi
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  7. #37
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Dziś przy okazji zakupu świec i filtra paliwa postanowilem kupić na dolewki litr oleju silnikowego. Na metce przy silniku, po ostatniej wymianie widnieje nazwa Mobil Super S 10W-40. Taki też chciałem kupić, jednak sprzedawca powiedział, że takiego akurat w tej chwili nie ma. Zaproponował mi olej Mobil Formula S 10W-40 i zapewnił, że to jest to samo. Oczywiście go wziąłem, jednak teraz się zastanawiam czy dobrze zrobiłem. Oba oleje to półsyntetyki i 10W-40 - czym zatem się różnią? Co o tym myślicie? Czy mogę go bezpiecznie dolać do swojego silnika?
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  8. #38
    Harboe
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155
    Cytat Napisał as
    Poza tym zastanawiam się dodatkowo nad przepłukaniem całego układu jakimś płynem do czyszczenia chłodnic itp. Z góry dziekuję za wszelkie wskazówki - POZDRAWIAM
    Uważaj żeby nie załatwić chłodnicy i uszczelek
    Ja jezdzilem z plynem czyszczacym uklad chlodzenia przez tydzien :/ (tak wyszlo), ale wszystko jest OK (jak narazie hehe).

  9. #39
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Czy wymieniał ktoś z Was samodzielnie płyn chłodniczy w silniku BOXER? W najbliższym czasie będę miał trochę wolnego czasu i chciałbym się wreszcie do tego zabrać.

    Mam dwie alternatywy:

    1. Spuścić ile się da ściągając dolny wąż chłodnicy, dolać wody destylowanej (lub demineralizowanej), pojeździć trochę, zrobić to samo po raz kolejny, po czym spuścić połowę zawartości całego układu chłodniczego i uzupełnić drugą połowę koncentratem.

    2. Ściągnąć dolny wąż chłodnicy oraz odkręcić dwa korki znajdujące się w bloku silnika w celu spuszczenia całej zawartości układu chłodniczego po czym zalać gotowym płynem. czy odkręcał ktoś z Was te korki w bloku silnika? Zastanawiam się czy da się je tak łatwo odkręcić i później zakręcić. Acha słyszałem, że trzeba jeszcze rozkręcić ogrzewanie na full, żeby spłynął również płyn znajdujący sie w nagrzewnicy ;//
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  10. #40
    oran
    Gość

    Domyślnie

    Ja przy wymianie termostatu odpiąłem tylko te węże, przedmuchałem (metodą usta-wąż ) i zalałem petrygo. Z tym, że to co wyleciało było porównywalne z tym co wlewałem (czyli chyba dość nie dawno zmieniany był płyn).

    Samochód na lewarek dałem bo mam taką wielką miskę, i nie chciała się zmieścić inaczej, i zlewałem wszystko z tego węża (z miejsca na który sie nasuwa wąż, dokładnie mówiąc) znajdującego się na samym dole, to jest chyba "powrót", patrząc na ten schemat który zapodałeś.

Podobne wątki

  1. Wymiana rozrządu + oleje na FV
    Utworzone przez Diego w dziale Mazowieckie
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 04-04-2014, 20:43
  2. Wymiana płyny chłodniczego (odpowietrzenie)??
    Utworzone przez zadra66 w dziale 166
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 06-08-2013, 23:15
  3. [Brera] Wymiana czujnika poziomu/temperatury oleju
    Utworzone przez YonasH w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 12-07-2011, 22:40
  4. [146] Jakie oleje i jakie płyny do 146 1.8 T.Spark??
    Utworzone przez Maryjane w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 17-12-2010, 08:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory