Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 26 z 26

Temat: Opony ????

  1. #21
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bubbihk
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    italia
    Auto
    CHWILOWO BRAK ALFKI
    Postów
    58

    Domyślnie

    witam
    ja mysle ze jesli koledze chodzi o komfort jazdy to najlepsze sa male felgi a wysokie opony
    srednica calego kolo moze byc taka sama ale sporo wyzsza opona da napewno lepszy komfort jazdy
    jednak straci na wygladzie
    czym wyzsza opona tym bardziej amortyzuje a poza tym wysokie opony pompuje sie nieco mniejszym sisnieniem a to tez dodaje miekosci
    tak mysle
    ale moze sie myle

  2. #22
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar eMka
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    zza kierownicy
    Auto
    156 '02 1,8 TS plus 159 '06 3,2 Q4
    Postów
    436

    Domyślnie

    Cytat Napisał bocian
    nie bardzo pasuję pod tą teorię o oszczędności dieslowców :-)
    wyjątki zdarzają się wszędzie

    Cytat Napisał bocian Zobacz post
    mnie przeraża jak kolega z V chce pośmigać ale jak jest okazja to jednak nie może bo już nie ma paliwa i mało kasy zostało - trzeba liczyć siły na zamiary
    tak, to też jest klasyczny przerost formy nad treścią

    Mnie rozbawił poziom tej oszczędności, bo w wielu przypadkach wystarczy zwyczajnie dopompować opony do zalecanego poziomu i spalanie też lekko spada. Niektórzy jeżdżą na "flaczkach", bo lepiej kleją się, a jak przypadkiem dopompują to dziwią się, że im spalanie spadło.

    ja i ona - "iniemamocne"

  3. #23
    ViP Maniak resoraków Avatar Mariusz AutoDS
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Mińsk Maz.
    Auto
    147 1.9 , 159 SW 2.4, Fiat x1/9
    Postów
    884

    Domyślnie

    Cytat Napisał eMka Zobacz post
    kolega odważny
    Na takich to pogubilibyśmy wszystkie plomby w mgnieniu oka No, ale i nasze wrocławskie drogi są też wyjątkowe.
    10 lat latania Fiatami Coupe na sportowych zawieszeniach i kołach pozostawia pewne wymagania co do sztywności.. a i co do wyglądu także.. Ja poprostu lubie czuć drogę, choc w porównaniu do wcześniej wymienionych, w 159 i tak mam totalny komfort.. bo zawieszenie w tym samochodzie to poprostu poezja..

    Spalanie mam ogólnie "gdzieś", nie po to kupiłem 200-konne auto, żeby teraz szukać jak tu zmiejszyć spalanie o ćwierć litra na serke.. Robię raptem 15kkm rocznie, więc nawet te 11-12l/100km mnie nie przeraża..
    Ostatnio edytowane przez Mariusz AutoDS ; 04-07-2011 o 17:34
    pozdrawiam, Mariusz / AutoDS Team Poland / Alfa 147 1,9 JTD GTA-look, Alfa 159 SW 2,4 JTDm, Fiat X1/9

  4. #24
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar eMka
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    zza kierownicy
    Auto
    156 '02 1,8 TS plus 159 '06 3,2 Q4
    Postów
    436

    Domyślnie

    Cytat Napisał Mariusz AutoDS Zobacz post
    10 lat latania Fiatami Coupe na sportowych zawieszeniach i kołach pozostawia pewne wymagania co do sztywności
    trening czyni mistrza
    My mamy 18" na profilu 45, czyli jak fabryka przykazała, ale obniżone zawieszenie w komplecie z dziurami, którym codziennie mówimy "dzień dobry" to jak na razie dla nas szczyt ekscentryczności

    Ale i tak chyba nigdy nie zapomnę wrażeń z mojej byłej mazdy mx3, która miała obiżone i usztywnione zawieszenie przez poprzedniego właściciela (jak dla mnie, aż za bardzo) i zanim doprowadziliśmy ją do stanu umożliwiającego mi codzienne jazdy po dziurawym mieście, to myślałam że sobie zadek poobijam na fioletowo
    Decha była solidna.

    ja i ona - "iniemamocne"

  5. #25
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2011
    Auto
    AR 159 SW 1.9 JTDm
    Postów
    76

    Domyślnie

    Cytat Napisał cyborg Zobacz post
    a powiedz mi Tomodati czy te 205/60 R16 jakos mogą obcierać czy raczej wnęka nadkola jest tak duża że spokojnie te koła mogą się tam mieścić nawet przy maksymalnym skręcie???
    Przepraszam za pozna odpowiedz, ale jakos an poczte nie przychodzily mi informacje, ze ten temat jest poruszany, dopiero dzisiaj.
    Nie obciera nic, bo srednice masz prawie taka sama.

    ---------- Post added at 05:16 ---------- Previous post was at 05:05 ----------

    Cytat Napisał bocian Zobacz post
    ale ... skoro koledze odpowiada taka opona i do tego jeszcze trochę grosza zostaje to czemu nie
    zawsze może po prostu więcej pojeździć
    Dobrze prawisz


    Cytat Napisał bocian Zobacz post

    a może to nie jest przesadna oszczędność tylko szanowanie swoich ciężko zarobionych pieniędzy ?
    może ma ważniejsze wydatki np dla dzieci itp
    trzeba pomyśleć o wszystkim
    Kasa tez sie liczy, bo jednak przy wiekszej ilosci robionych kilometrow to jednak jest roznica (a te min 700pln droga nie chodzi) a jednak po to sie ma diesla, zeby troszke wiecej (i taniej) jezdzic.
    Co do samych opon to nie ukrywam, ze prowadzi sie autko troszke lepiej (zgrabniej) niz 215 i to jest u mnie na plus. Kierownica chodzi lekko, nie czuc tak bardzo dziur, autko nie plywa tak bardzo w koleinach, to wszystko sklada sie na to ogolne bardzo pozytywne wrazenie

  6. #26
    sneer159
    Gość

    Domyślnie

    Sprawa prosta, homologacja mowi co mozna a co nie, producent gwarantuje poprawne zachowanie sie pojazdu na wybranych rozmiarach i juz, chcesz ryzykowac, Twoja rzecz. W Reichu, gdy policja sie dopatrzy, to laweta i koniec jazdy, w innych krajach Europy takze. W Polsce mozna jezdzic wozem posklejanym z szesciu cwiartek i na roznych gumach i polucja sie nie czepi gdy nie przekroczys predkosci i tyle dywagacji.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 50
    Ostatni post / autor: 10-04-2012, 16:13
  2. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 27-02-2012, 19:28
  3. [159] Jakie opony na zimę? Mogę zamontować opony 215/55R17 zamiast 225/50R17 w 2.4 JTDm?
    Utworzone przez alf-a147 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 08-06-2011, 12:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory