Gratulację nowego nabytku!bezproblemowego użytkowania i miłego słuchania 16v!!!Pozdrawiam!
Gratulację nowego nabytku!bezproblemowego użytkowania i miłego słuchania 16v!!!Pozdrawiam!
Nie chcę mnożyć wątków, więc na zakończenie dokładam kilka fotek:
Ostatnia droga
Tak przy okazji: żaden patrol policyjny nas nie zatrzymał (a kilka ich po drodze było) ale w/g przepisów wszystko było OK.
Toyota Hilux ma w dowodzie masę własną 1815 kg, laweta 350 kg a Alfa 1300 kg; co daje w sumie 3475 kg. Na prawie jazdy B spokojnie można jechać.
Holownik jest cięższy od ładunku i masa całości nie przekraczał 3500 kg. Gdyby było to więcej niż 3,5 tony to potrzeba B+E.
Nawiasem mówiąc to Toyota ma silnik 2,5 V6 ale niestety diesel (88 kW). Miałem dość tego klekotania po 400-kilometrowej wycieczce. Siedzenia w tym aucie też do luksusowych nie należą - są strasznie szerokie i nie ma mowy o jakimkolwiek trzymaniu bocznym. Chyba projektowano je dla grubasów![]()
Pozdrawiam
bikermarek
Alfa Romeo 155 1,8 Twin Spark 16V 1997: 13.05.2007 - 02.07.2011
Fiat Seicento 1,1 SPI 1999: 24.02.2012 - 09.03.2013
Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995: 31.07.2011 - ?
Dodaj że przyczepa jest niby dwuosiowa ale rozstaw jest mniejszy niż 1m i jest traktowana jako jednoosiowa![]()
a jednak wcześniej ją targałeś![]()
no i dobrze
Z miejsca awarii do Pabla... 100 km
Pozdrawiam
bikermarek
Alfa Romeo 155 1,8 Twin Spark 16V 1997: 13.05.2007 - 02.07.2011
Fiat Seicento 1,1 SPI 1999: 24.02.2012 - 09.03.2013
Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995: 31.07.2011 - ?
ahh... chyba że tak
Oooo, Marek ile chcesz za końcowy wydech, to seria??Czy teraz już po wszystko uderzać do Pabla??
Może lekki offtopic, ale informacje o holowaniu które tu przeczytałem sprawiły, że rozmyśliłem się na temat prawka B+E![]()
Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda
Właśnie dlatego dokładnie opisałem jak to wyglądało, żeby w przyszłości komuś taka informacja pomogła. W końcu Alfa Romeo i laweta (według wielu kierowców) to nierozłączna para
Jak masz B+E to cały zestaw może mieć masę 7 ton (3500 kg holownik i do 3500 kg przyczepa), ważne jest to, by masa przyczepy nie przekroczyła masy holownika. Przy samym B idealny (i maksymalny dopuszczalny) rozkład to 1750 kg + 1750 kg.
Chyba jedyna odstępstwo od tej zasady (przeczytałem o tym w necie) ma miejsce w sytuacji gdy samochód z hakiem (np. 1500 kg) ma wbitą w dowodzie masę przyczepy większą niż on sam waży (2000 kg).
Hilux też tak ma (masa przyczepy do 2500 kg) ale do ciągnięcia takiej potrzeba B+E
Ostatnio edytowane przez bikermarek ; 23-07-2011 o 11:33
Pozdrawiam
bikermarek
Alfa Romeo 155 1,8 Twin Spark 16V 1997: 13.05.2007 - 02.07.2011
Fiat Seicento 1,1 SPI 1999: 24.02.2012 - 09.03.2013
Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995: 31.07.2011 - ?