Witam,nie miałem kluczyka w stacyjce,gdzieś poszło zwarcie ale nikt nie wie gdzie...bezpieczniki sprawdzałem jeden 7.5 był spalony-przekazniki te za bezpiecznikami pod kierownicą są dobre...proszę o pomoc!!!
Witam,nie miałem kluczyka w stacyjce,gdzieś poszło zwarcie ale nikt nie wie gdzie...bezpieczniki sprawdzałem jeden 7.5 był spalony-przekazniki te za bezpiecznikami pod kierownicą są dobre...proszę o pomoc!!!
Sprawdzałęś dodatkowe bezpieczniki nad tymi które znajduję się pod kierownicą? Jeden z nich jest akurat od deski rozdzielczej...
Tak ,pod bezpiecznikami są ukryte przekażniki prądu 3 sztuki -nie mylić z bezpiecznikami-są dobre.............
Ostatnio edytowane przez PAKO11 ; 19-07-2011 o 22:40
a co moglo się stać przy odpięciu akumulatora gdy kluczyk był w stacyjce bo mam podobny problem zniknęły mi światła przednie , tylne i przeciwmgielne padl mi aku a w miedzy czasie odłączałem go, żarówki bezpieczniki sa ok na forum dostałem podpowiedz ze ma spróbować zamienić obrotomierz podobno ma powiązanie ze światłami ale zamiana nic nie pomogła nadal nie mam świateł możne ty mi coś podpowiesz
z góry dziękuje i pozdrawiam
Kurcze, dalej nieciekawie. Sprawdzenie i stwierdzenie, że bezpieczniki i przekaźniki są OK prowadzi to wniosku że uszkodzeniu uległa elektronika - tzw. "moduł komfortu" i/lub elektronika zegarów - to nie tylko podświetlenie, działanie samych zegarów, znajdują się tam także sterowniki prądowe dla świateł. Ale najpierw wypada wyeliminować wszystkie bezpieczniki i przekaźniki z listy podejrzanych... choć cała ta nieciekawa sprawa zalatuje mi uszkodzoną elektroniką.
Acha... i jeszce u Ciebie dochodzi sterowanie Selespeed - on chyba stanowi osobny moduł, choć niech się wypowie ten kto już dłubał przy tym.
Jedyny miarodajny wskaźnik jakości kodu jednostka WTF/min - czyli programisty dzień powszedni...
Wielki błysk - czarny pysk czyli elektronika dzień powszedni...
Kolego dla mnie to jest bardzo dziwny problem. W sumie kilka razy mi się zdarzyło (przez pośpiech) nie tak odpiąć podpiąć aku ale nic takiego się nie wydarzyło. Może kolega j.w. może ma rację. Wychodzę z założenia, że Alfy to delikatne zabaweczki ;/
Fiat Tipo 2020 - Alfa Romeo 916 Spider 1996 - Ducati Multistrada 1100 2007 - Fiat Ducato Autolaweta 2002 - Nissan Leaf 2013
Mam chorobę zwaną ITALIA
Jak każde inne auto, gdzie dominuje elektronika. Im nowszy sprzęt tym gorzej, taka prawda. Z drugiej jednak strony pomijając wady w fazie projektowania oraz uszkodzenia w wyniku kolizji, źle przeprowadzonych napraw, czynników atmosferycznych (korozja połączeń, szadź) to elektronika jest dość odporna i nie powinna się psuć. Tu jednak coś się stało przy pracy, kolega Pako mógł tego nie zauważyć, nie musiało być widowiskowych snopów iskier - wystarczy zwarcie i elektronika pada bezszelestnie. Pytanie tylko gdzie i co padło. Na pocieszenie - większość rzeczy da się naprawić w rozsądnych peiniądzach, powinien poradzić sobie z tym każdy elektronik jeśli tylko trafnie zdiagnozuje się przyczynę. Nie na darmo ostrzeżenia w autach nowszej generacji, że prace przy instalacji elektrycznej zleca się tylko ASO, nawet akumulator -> wymiana w ASO. W nowych autach nieraz jest tak przekombinowane, że wymiana wspomnianego aku wymaga dezaktywacji części modułów, przestawienia ich w tryb serwisowy, bo inaczej a to immo pójdzie w las, a to autoalarm się rozkoduje, auta możesz już nie odpalić.
Jedyny miarodajny wskaźnik jakości kodu jednostka WTF/min - czyli programisty dzień powszedni...
Wielki błysk - czarny pysk czyli elektronika dzień powszedni...
---------- Post added at 10:47 ---------- Previous post was at 10:43 ----------
Alfa jeżdzi w trybie awaryjnym 1-2 i r cały czas....
---------- Post added at 10:54 ---------- Previous post was at 10:47 ----------
Kolego wszystkie bezpieczniki i przekażniki prądu są ok a ten modu komfortu to gdzie jest?:???
Ostatnio edytowane przez PAKO11 ; 25-07-2011 o 11:04
Moduł komfortu czy jak kto woli zespolona jednostka sterująca znajduje się od strony pasażera pod/za schowkiem, w jego okolicach.
Podsumujmy, czyli dalej nic nie działa:
- światła pozycyjne tył;
- światła przeciwmgłowe przód;
- Selespeed tryb awaryjny;
- wszystkie wskaźniki w kabinie;
- podświetlenie wskaźników w kabinie;
Zgadza się? Do sprawdzenia jest naprawdę sporo.
Czy w przypadku wskaźników/zegarów - dla prędkościomierza sprawdziłeś następujące zespoły bezpieczników:
- B01
- B05
- B11
- B98
- B99
zgodnie z poniżej załączonym obrazem.
-----------
Powyższe info zamieściłem po to aby w 100% wyeliminować przepalony bezpiecznik. Jak sprawdzimy wszystkie zestawy dla każdego nie działającego modułu to wtedy można zabrać się za elektronikę. Błędy jakie pokazuje FES jak prześledziłem w przypadku Selespeed'a oznaczają usterkę obwodu przekaźnika pompy - stąd problemy w biegami, radzę nie jeździć tak autem. Czytałem o problemach z Selespeed podobne do Twojej i sugerowano sprawdzenie elektryki zasilania pompy.
Ale mniejsza o to, chłopie, patrzę na zrzuty FES'a jeszcze raz... a tam napięcie akumulatora - 7,37 V??? WTF? Sprawdziłeś miernikiem napięcie na zaciskach, ponowie pytanie - czy aby na pewno wszystkie połączenie w tej czarnej skrzynce są poprawnie pozłączane? Jeśli tak (wszystko poprawnie złączone i wartość napięcia na zaciskach aku > 12 V) to mierzyny wartość napięcia kolejno na obwodach elektryki poszczególnych modułów przy bezpiecznikach, jak jest w graniach podawanych przez FES'a czyli 7 - 8 V, generalnie mniejsze od 11 V to jest problem. Szukamy zwarcia, bo w takim układzie coś ewidentnie ciągnie nam prąd powodując dość poważny spadek napięcia i dla części układów jest on równoznaczny z niepoprawnym działaniem.
Jeśli masz na aku napięcie w granicach 7 V to mogłeś skwasić sprawę przy dolewaniu wody, wystarczy trochę przedobrzyć i może dojść do zwarcia elektrod wyprowadzonych z cel, nadtopienia ich, po prostu zwarcia w aku = uszkodzenie aku > wymiana na nowy.
Ku pamięci, mój post odnośnie wymiany aku z dezaktywacją autoalarmu META:
http://www.forum.alfaholicy.org/156/...tml#post413500
Ostatnio edytowane przez tomito ; 22-07-2011 o 23:03
Jedyny miarodajny wskaźnik jakości kodu jednostka WTF/min - czyli programisty dzień powszedni...
Wielki błysk - czarny pysk czyli elektronika dzień powszedni...