Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 29

Temat: 1.9 JTD 115KM a 140KM - jakie różnice??

  1. #11
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Ja tam nie wiem ale w momencie kupna mojej poprzednie belli 156 115km miałem jeszcze oryginalny rozrząd - 9 lat i ok. 130tkm! - Tak... ale strach było na to patrzec....- wytrzymał

  2. #12
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar sumka33
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD FL, 2005;ALFA ROMEO 147 1.9 JTD FL, 2008
    Postów
    351

    Domyślnie

    Cytat Napisał Rodeush Zobacz post
    A czy tzn że wersja słabsza nie ma zmiennej geometrii??
    Jeżeli chodzi o 1910 JTD to wszystkie miały zmienną geometrię łopatek prowadnicy oprócz 105 PS...

    Cytat Napisał Rodeush Zobacz post
    W zasadzie to ja chce 115 konną, pytam czy jakby się trafiła 140 konna to czy np koszty napraw są dużo większe, może żywotność jakiś elementów znacząco krótsza, może dwumasa.
    Jak popatrzysz na komplet sprzęgła z dwumasem z valeo to cały komplet jest taki sam do obu wersji silnikowych. Wejdz >>>Przykład<<<. Więc cenowo w tej kwestii nie masz różnicy.

    Cytat Napisał Rodeush Zobacz post
    Czyli panowie/pani jak szukam 115stki a trafi się 140 to można wchodzić w to??
    Czy widzicie jakieś istotne minusy takiego wyboru??
    Szukaj zadbanego egzemplarza a mocniejszą wersje silnikową traktuj na plus (Wyraźnie mocniejsza, czuć zaraz jak się nią jedzie i 6-tka na trasie świetna sprawa ). Powodzenia

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Rodeush
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Legionowo
    Auto
    AR 156SW 1.9 JTD SPORT
    Postów
    80

    Domyślnie

    Zalazlem ciekawa opcje jednak mam pytanie,jesli auto mialo stluczke przodem to jaka jest szansa ze poduszki nie strzelily, a jesli to jak sprawdzic czy zostaly wstawione i dzialaja?

  4. #14
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał Rodeush Zobacz post
    Witam bardzo bym prosił aby ktoś zorientowany pokierował mnie gdzie wyczytam na temat jak największej ilości różnic między 156 w wersji 115 a 140 koni.
    Zależy mi na wszystkich znanych różnicach w konstrukcji auta.
    Czy Turbina taka sama, czy skrzynia tka sama czy hamulce inne.
    Bardzo bardzo proszę
    Dzięki
    jak już wspomniano 140CV ma 16 zaworową głowicę z hydraulicznymi kasatorami luzu zaworowego (115CV ma 8 v i regulacja ręczna za pomocą płytek ) , wał korbowy pasuje w obydwu , inne wtryskiwacze , 140CV to technika multijet ( wtryskiwacze z kodowaniem IMA ) 115CV ma wtryski podzielone na klasy , większe max ciśnienie na railu w 140 , turbo mimo że wygląda podobnie to jest inne :
    w 140 jest garrett gt1749vb (max 1,5 bar) , w 115CV gt1749v (1,3)
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  5. #15
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Rodeush
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Legionowo
    Auto
    AR 156SW 1.9 JTD SPORT
    Postów
    80

    Domyślnie

    panowie mam taka sprawe ciagle w temacie. Rodzice maja fiata i jezdza do ASO, dzieki temu maja tzw zaprzyjaznionego mechnika. No i rzeczony pan rzekl ze model ktorym sie interesuje jest awaryjny, nie znamkonkretow bo nie ja z nim rozmawialem, jednak mowil on ze bardzo szybko leci rozrzad i przewody paliwowe. Moze ktos o odp wiedzy sie do tej opinii ustosunkowac? Dzieki

  6. #16
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar liked
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Chorzów
    Auto
    AR BRERA 2006 2,4 jtdm
    Postów
    320

    Domyślnie

    ja mam 140KM i jakoś nic takiego nie zaobserwowałem jedyne co mogę powiedzieć, że te 140 jest mi za mało oglądam 159 z silnikami 150KM lub 2,4 ale ciężko coś dobrego trafić, poza tym, waham się czy swoje 156 sprzedać, z jednej strony 159 to wypas, ale z drugiej, mam auto w idealnym stanie nigdy nie malowane, i zrobione wszystko co trzeba, głupio pozbyć się takiego auta i tak sobie tylko patrze na 159 z cieknącą ślinka na sama mysl o mocniejszym silniku
    Ostatnio edytowane przez liked ; 24-07-2011 o 23:21

  7. #17
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    Piszesz, że nie znasz konkretów- tak się rodzi mit o awaryjności. Jak wybierzesz ASO to zaraz zaczniesz narzekać, że wszystko drogo, no i samochód skarbonka. Że rozrządy lecą- jak ktoś jeżdzi instrukcyjne 120kkm do wymiany to się nie dziw. Śmiem wątpić, że ten mechanik nie mówił o JTD, tylko o 156 ogólnie. Ale że przewody paliwowe lecą to musiał się chyba nieźle ropy nawąchać

    Kolega z niedostatkiem mocy- jedź do tunera. 170KM to nie problem dla 16v, bez żadnych ingerencji w części. A różnica znaczna (można przy okazji skasować EGR). 159 150KM jest za słaba. Sam byś to stwierdził po krótkim czasie i znowu byłoby źle. 2,4 200KM super, ale dużo większa masa. Poza tym filtry cząstek stałych we wszystkich nowszych dieslach.
    Jeśli 159 śni Ci się po nocach to kupuj- ale weź pod uwagę to co napisałem; jeśli nie to podrasuj obecną brykę- będziesz zadowolony za znacznie mniejszą kasę.

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Rodeush
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Legionowo
    Auto
    AR 156SW 1.9 JTD SPORT
    Postów
    80

    Domyślnie

    Mam kolege który ma czwarta alfę i nie narzeka - oczywiście do ASO nie jeździ, ale robi na oryginałach. A co do wymiany rozrządu, auto ma 130kkm, nie ma info by był ostatnio wymianiany. Czy myślicie że można ryzykować jazdę do swojego mechanika?? 30km od miejsca postoju auta?? Czy lepiej odżałować i wymienić na miejscu. Jaka różnica w cenie tego jeszcze nie wiem, ale trochę pękam jechać :-| co jednocześnie nasuwa odpowiedź...

  9. #19
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Toruń
    Auto
    Stilo 1,9 JTD 16V
    Postów
    76

    Domyślnie

    Kolego ja na Twoim miejscu szukałbym 1.9 16V 140KM - a jak już nie będzie i trafi się fajna 115KM to wtedy dopiero brałbym słabszą..

  10. #20
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Rodeush
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Legionowo
    Auto
    AR 156SW 1.9 JTD SPORT
    Postów
    80

    Domyślnie

    Hej, w zasadzie już znalazłem.
    103KW, w czwartek pewnie po nią pojadę, jednak z tym rozrządem mam rozkminkę.
    Czy wymieniać przed startem czy jednak jechać do siebie i spokojnie wymienić.

Podobne wątki

  1. Wtrysk od 115km a 140km.
    Utworzone przez maciek2002 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-09-2015, 07:43
  2. Różnice 147 między 100km a, 115km
    Utworzone przez damiansmoke w dziale 147
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 04-07-2015, 22:57
  3. blok i głowica 1,9 jtd 115km vs 140km
    Utworzone przez alfabetyczny w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 26-08-2013, 10:18
  4. Alfa 147 1,9 JTD 115km czy 140km?
    Utworzone przez adamusos5 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 25-05-2012, 17:38
  5. 115km czy 140km
    Utworzone przez molek w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 22-03-2011, 00:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory