Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 44

Temat: [147] Problemy z biegami/manualna skrzynia biegów

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta Avatar CINEKX81
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    LIBIĄŻ
    Auto
    Alfa Romeo Stelvio 2.0 280 2019, ALFA ROMEO 159 1.9 JTDM 16V EX HIGH SPORT 2009
    Postów
    466

    Domyślnie

    Cytat Napisał majkelalfa1 Zobacz post
    Przyczną niewracającego drążka w poziomie u mnie były tulejki na bolcu do którego przymocowane jest cięgno. Wystarczy przetrzeć papierem ściernym i posmarować smarem i drążek ożywa. Problemem jest natomiast to że jest trochę luźny , nie siedzi, tak jak powinien "sztywno".
    u mnie to samo własnie , drążek tak lata luźno jest jakiś sposób na to ?

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar Lucas83
    Dołączył
    01 2010
    Auto
    Nissan Murano Z 51 3.5L V6
    Postów
    1,209

    Domyślnie

    Ja miałem takie objawy mając złamany element trzymający cięgna pod mieszkiem z ZnAl-u ciężko go było dostać, jednak fakt faktem, że rzadko się owo uszkodzenie zdarza - u mnie 3jki szukać musiałem stale.

  3. #13
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar nowak
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    DLB
    Auto
    147 1.6TS 120hp 2002
    Postów
    203

    Domyślnie

    U mnie najpierw był brak powrotu drążka do pozycji "zero" - już to wyeliminowałem. Ale niestety luzy też mam, podejrzewam że do wymiany jest korpus drążka zmiany biegów. Choć pewny nie jestem.. http://motoallegro.pl/korpus-dzwigni...307092558.html może to być coś takiego.

  4. #14
    Użytkownik Rowerzysta Avatar CINEKX81
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    LIBIĄŻ
    Auto
    Alfa Romeo Stelvio 2.0 280 2019, ALFA ROMEO 159 1.9 JTDM 16V EX HIGH SPORT 2009
    Postów
    466

    Domyślnie

    a czy u was można wypiąć bardzo luźno jedną z linek tą z większym mocowaniem tym grzybkiem tak nazwę, od skrzyni, dziś tak zrobiłem delikatnie podniosłem do góry i zeszło jest ona nasadzone na taką kulke , nie wiem czy nie trzeba jakos tej linki naciągnąc jest taka możliwość??

  5. #15
    marek13
    Gość

    Domyślnie

    Mam pytanie o ten biały smar który jest w korpusie skrzyni biegów.Zauważyłem że u mnie jest go bardzo mało i chciałbym go więcej wcisnąć,proszę o podpowiedź jakiego rodzaju to jest smar?pozdr

  6. #16
    Kondi
    Gość

    Domyślnie

    U mnie jak kupiłem alfę (jakieś dwa late temu) od razu nie wchodziła szóstka, okazało się że ten biały korpus w środku jest pęknięty. Wymieniłem (właśnie na taki od seicento j.w.) i było wszystko w porządku. Jednak na początku tego roku wymieniałem sprzęgło. Po wymianie, odebrałem samochód i wyjechałem w dłuższą trasę i okazało się że nie mogę wrzucić 6 biegu, jak próbowałem to wchodziła 4-ka. Pojechałem na reklamację. Gościu powiedział że to nie możliwe że po wymianie sprzęgła mogło się tak stać. Ale wylicytowałem się i zrobił to w ramach reklamacji. Powiedział że coś z linkami i że trudno je ustawić. Pojeździłem trochę i problem wrócił ale trochę w innej postaci. Biegi wchodzą normalnie, ale po dłuższej jeździe drążek stawia tak ogromny opór w poziomie, że ciężko jest trafić na jakikolwiek bieg. A gdy jeszcze jest deszczowo to już w ogóle masakra... Teraz moje pytanie. Czy to mogą być znów te linki? Ratuje mnie jakieś smarowanie czy tylko wymiana? Ciężko jest to zrobić, chodzi mi o ewentualny dostęp? Pozdrawiam

  7. #17
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar wojtas_aw
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Łaziska Górne
    Auto
    AR147 1.6 105KM Distinc.3D
    Postów
    112

    Domyślnie

    Ja podepnę się pod temat, ponieważ wczoraj objawił mi się problem ze skrzynią, a mianowicie nie mogłem włączyć 4-tego biegu. Na trasie 160 kilometrów zdarzyło mi się to 2 razy, musiałem użyć siły, żeby ten bieg włączyć; po jakimś czasie problem znikał ( reszta biegów chodziła normalnie ). Jak jechałem z powrotem też 160 kilometrów wszystko było ok. Najlepsze jest to, że do domu mam 500 kilometrów i trochę się obawiam co to będzie.Macie może jakieś pomysły jaka może być przyczyna, dodam, że pomagało zatrzymanie się na poboczu i przy wyłączonym silniku, włączanie wszystkich biegów.

  8. #18
    Użytkownik Romeo Avatar KlaudioOs
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Koszęcin
    Auto
    Alfa Romeo 2003' 147 1.9 JTD 140KM BOSE
    Postów
    1,100

    Domyślnie

    zapewne masz zatarte tulejki na linkach przy skrzyni biegów, pod wpływem ciepła i brudu sie zacinają miałem to samo ale z 3biegiem

  9. #19
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar wojtas_aw
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Łaziska Górne
    Auto
    AR147 1.6 105KM Distinc.3D
    Postów
    112

    Domyślnie

    Cytat Napisał KlaudioOs Zobacz post
    zapewne masz zatarte tulejki na linkach przy skrzyni biegów, pod wpływem ciepła i brudu sie zacinają miałem to samo ale z 3biegiem
    Można to jakoś przesmarować, czy najpierw trzeba się do tego dokopać?

  10. #20
    Użytkownik Romeo Avatar KlaudioOs
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Koszęcin
    Auto
    Alfa Romeo 2003' 147 1.9 JTD 140KM BOSE
    Postów
    1,100

    Domyślnie

    najlepiej jest wyciągnąć aku, i podstawkę pod aku i wtedy miejsca gdzie cięgna są przykręcone odkręcić i całe tulejki wyczyścić przesmarować i złożyć

Podobne wątki

  1. [159] Kapsel lewarka zmiany biegów (manualna skrzynia)
    Utworzone przez mariuszoles w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 42
    Ostatni post / autor: 03-04-2018, 21:40
  2. Jak rozpoznać czy skrzynia manualna ma 5 czy 6 biegów
    Utworzone przez jacco w dziale 166
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 11-01-2015, 22:36
  3. [159] Manualna skrzynia biegów
    Utworzone przez spdr w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 20-05-2013, 13:55
  4. [145] Skrzynia biegów? czy sprzęgło? problem z biegami.
    Utworzone przez mirage w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 21-07-2010, 21:03

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory