Ja miałem takie objawy mając złamany element trzymający cięgna pod mieszkiem z ZnAl-u ciężko go było dostać, jednak fakt faktem, że rzadko się owo uszkodzenie zdarza - u mnie 3jki szukać musiałem stale.
U mnie najpierw był brak powrotu drążka do pozycji "zero" - już to wyeliminowałem. Ale niestety luzy też mam, podejrzewam że do wymiany jest korpus drążka zmiany biegów. Choć pewny nie jestem.. http://motoallegro.pl/korpus-dzwigni...307092558.html może to być coś takiego.
a czy u was można wypiąć bardzo luźno jedną z linek tą z większym mocowaniem tym grzybkiem tak nazwę, od skrzyni, dziś tak zrobiłem delikatnie podniosłem do góry i zeszło jest ona nasadzone na taką kulke , nie wiem czy nie trzeba jakos tej linki naciągnąc jest taka możliwość??
Mam pytanie o ten biały smar który jest w korpusie skrzyni biegów.Zauważyłem że u mnie jest go bardzo mało i chciałbym go więcej wcisnąć,proszę o podpowiedź jakiego rodzaju to jest smar?pozdr
U mnie jak kupiłem alfę (jakieś dwa late temu) od razu nie wchodziła szóstka, okazało się że ten biały korpus w środku jest pęknięty. Wymieniłem (właśnie na taki od seicento j.w.) i było wszystko w porządku. Jednak na początku tego roku wymieniałem sprzęgło. Po wymianie, odebrałem samochód i wyjechałem w dłuższą trasę i okazało się że nie mogę wrzucić 6 biegu, jak próbowałem to wchodziła 4-ka. Pojechałem na reklamację. Gościu powiedział że to nie możliwe że po wymianie sprzęgła mogło się tak stać. Ale wylicytowałem się i zrobił to w ramach reklamacji. Powiedział że coś z linkami i że trudno je ustawić. Pojeździłem trochę i problem wrócił ale trochę w innej postaci. Biegi wchodzą normalnie, ale po dłuższej jeździe drążek stawia tak ogromny opór w poziomie, że ciężko jest trafić na jakikolwiek bieg. A gdy jeszcze jest deszczowo to już w ogóle masakra... Teraz moje pytanie. Czy to mogą być znów te linki? Ratuje mnie jakieś smarowanie czy tylko wymiana? Ciężko jest to zrobić, chodzi mi o ewentualny dostęp? Pozdrawiam
Ja podepnę się pod temat, ponieważ wczoraj objawił mi się problem ze skrzynią, a mianowicie nie mogłem włączyć 4-tego biegu. Na trasie 160 kilometrów zdarzyło mi się to 2 razy, musiałem użyć siły, żeby ten bieg włączyć; po jakimś czasie problem znikał ( reszta biegów chodziła normalnie ). Jak jechałem z powrotem też 160 kilometrów wszystko było ok. Najlepsze jest to, że do domu mam 500 kilometrów i trochę się obawiam co to będzie.Macie może jakieś pomysły jaka może być przyczyna, dodam, że pomagało zatrzymanie się na poboczu i przy wyłączonym silniku, włączanie wszystkich biegów.
zapewne masz zatarte tulejki na linkach przy skrzyni biegów, pod wpływem ciepła i brudu sie zacinają miałem to samo ale z 3biegiem
najlepiej jest wyciągnąć aku, i podstawkę pod aku i wtedy miejsca gdzie cięgna są przykręcone odkręcić i całe tulejki wyczyścić przesmarować i złożyć