Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: Alfa 156 1.6l czasami kopci bialym dymem

  1. #1
    Reder
    Gość

    Domyślnie Alfa 156 1.6l czasami kopci bialym dymem

    Witam!

    Od niedawna jestem wlascicielem Alfy 156 z silnikiem 1.6. Samochod kupilem na czesci ale kiedy zobaczylem jak chodzi postanowilem go zatrzymac.
    Poprzedni wlasciciel sprzedal samochod poniewarz Alfa zaczela mu kopcic bialym dymem. Kiedy ja kupilem samochod stal jakies 6 miesiecy nie jezdzony.
    Tuz po zakupie jadac do domu ostro ja przedmuchalem i okazalo sie ze przestala dymic. Potem jadac nia kilkakrotnie dymila tylko raz i to na krotkim odcinku 100m. Dzis znowu zaczela kopcic i to strasznie ostro bialym dymem.

    1.Samochod nie pali ani grama oleju.
    2.Oleju nie przybywa rownierz.
    3.Uszczelka cala - zadnych widocznych wyciekow
    4.Obroty normalne
    5.Wskazania lambdy pomiedzy 350-500 i skacza diagnozowane fiatowskim komputerem servisowym

    Czy to mozliwe aby samochod kopcil z powodu uszkodzonej sondy?

    Jakie moga byc przyczyny takiego stanu zeczy ze raz kopci a raz nie - podkresle tylko ze kopci z regoly tylko wtedy kiedy jest nie odpalana - nie jezdrzona przez 2-3dni.

    Bede wdzieczny za kazda sugestie.

    Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Sprawdź czy nie ubywa płynu chłodniczego i czy w baku nie ma resztek ropy z błędnego tankowania przypadkiem.

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar _Mumin_
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    W-W
    Auto
    156 1.9 JTD 105KM
    Postów
    437

    Domyślnie

    Jesli "dym" jest rzeczywiście biały, a nie siwy, to winna może być uszczelka pod głowica, a to co nazywasz dymem, to para wodna z wydychanego płynu chłodzącego. Sprawdź poziom płynu w układzie chłodzenia.
    Bunga, bunga per tutti!

  4. #4
    Reder
    Gość

    Domyślnie ...

    Problem polega na tym ze z tego co wstepnie widze to samochod zadnych plynow nie pobira - nie ubywa ani oleju ani wody.

    Jutro przejade niz ze 150km i sprawdze czy po trasie cos sie zmieni.

    Najdziwniejsze jest to ze samochod kopci zazwyczaj jesli nie jest odpalany przez 2 dni.

    Nawet jesli kopci to po rozgrzaniu silnika przestaje.

    Dzis po wymianie lambdy na nowa kopcil minimalnie a po krotkiej przejazdrzce kopcil juz tylko przy mocniejszym dodaniu gazu.

    Czy przy walnietej uszczelce nie powinien buchac para caly czas? Bo to co leci z rury to definitywnie para wodna a po 2 dniowym postoju to nawet woda.

    Juto po sprawdzeniu dam znac co i jak.

    Z gory dzieki za pomoc.

  5. #5
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Czy ta AR ma instalację LPG?
    Wtedy mogłaby się zbierać woda w tłumikach.

  6. #6
    Reder
    Gość

    Domyślnie i wszysto jasne

    Niestety sprawa sie wyjasnila.

    Po 150km o ile przestal tak bardzo dymic to dolany olej spalil sie w calosci 1l na 150km

    A teraz pytanie - ma ktos schemat ustawienia walkow rozrzadu i ulozenia uszczelki?

    Jesli by mnie ktos takowym poratowal to byc moze ciezka praca sie oplaci i samochod zacznie jezdzic normalnie bo raczej z walnieta uszczelka sobie nie pojezdrze..

    Pozdrawim

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Rozrząd ustawia się na blokadach-nie ma czegoś takiego jak schemat ustawienia wałków.
    Jeśli nie masz blokad, czujnika zegarowego i innych specjalnych kluczy to rozrządu nie ustawisz.
    A dlaczego uważasz, że to wina uszczelki - mi to wygląda na zajechany silnik.

  8. #8
    Reder
    Gość

    Domyślnie ...

    Dzis samochod ogladalo 2 mechanikow i okazal sie po trasie ze oprocz tego ze pali oej to jeszcze dmucha przez miarke od oleju i przez korek - ogolnie wali przez wszystkie otwory - z tad wniosek ze to uszczelka.

    Zna ktos jakies artykóly na temat wymiany uszczeli w alfie? Jakies how to krok po kroku?

    Ja mechanikiem nie jestem ale uszczelke ma mi kto wymienic, garaz jest, klucze sa wiec bede wdzieczny za wszelkie informacje co do tego jak zabrac sie za wymiane uszczelki w alfie. Pozdrawiam

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Jeśli 2 mechaników stwierdziło, to nie ma co dyskutować na odległość, ale jak silnik wydarty to normalne, że kompresja ucieka, gdzie się da.
    Wymiana uszczelki niczym nie różni się od innych samochodów, jesli chcesz znać kolejność dokręcania śrub i wartości sił to mogę podać.
    Ale nie zmienia to faktu, że nie masz czym i nie umiesz ustawić rozrządu - i to będzie twój największy problem w samodzielnych działaniach.

  10. #10
    Reder
    Gość

    Domyślnie ...

    Dzieki za odpowiedz.

    Jeśli mógłbys podać mi kolejność i wartości to bede wdzieczny.

    A tak na marginesie to mam wlasny warszrat wiec widze ze juz czas na zakupy - komplety narzedzi do blokowania rozrzadu nie sa drogie.

    Co do czujnika zegarowego to nie bardzo rozumiem - czy masz na mysli klucz dynamometryczny czy cos innego?

    A tak w ogole to pytanie czy bez blokad nie ma mozliwosci ustawienia polozenia walkow?Oznaczajac je w jakis sposob itp.? bo ktos mi kiedys chyba cos na ten temat wspominal.

    Pozdrawiam

Podobne wątki

  1. poszła z dymem...
    Utworzone przez rodzyn w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 27-10-2021, 04:50
  2. [146] Alfa dusi się czasami (klasyka) - prośba o pomoc
    Utworzone przez ŁukaszG w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 24-06-2013, 21:09
  3. kopci troche bialym dymkiem...
    Utworzone przez daniel675 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 09-11-2012, 10:13
  4. [156] Wentylator czasami sie włącza a czasami nie!!
    Utworzone przez LSTOMAS w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 19-01-2008, 00:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory