Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 45

Temat: rozwalony katalizator. Jakiś kompromis aby nie wsadzac nowego?

  1. #31
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wroclaw
    Auto
    alfa 166 2.4 jtd
    Postów
    376

    Domyślnie

    Jak wygląda sytuacja wycięcia kata w 2.4 jtd. Chodzi mi o to czy wywala błąd na kompie, tłumik jest głośniejszy, zmienia się zapach spalin, zmienia się moc silnika?

  2. #32
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Cytat Napisał emaxiq Zobacz post
    blad informuje o braku kata.. wiec wychodzi na to, ze ten typ mial oryginalnie 4katalizatory? ;o
    Dokładnie tak jest.
    Dwa są na kolektorze i jeden podwójny w układzie tandem pośrodku samochodu.
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  3. #33
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS
    Postów
    613

    Domyślnie

    Witam.
    Ja tez nie wiem co mam robić, co zamontować.(strumiennica odpada)

    1)Katalizator JMJ dedykowany "plug and play" na allegro 300zł (kicha)?????
    2)W intercars Bosal "plug nad play" za 750 zł
    3)Uniwesalny do wspawania????

    Ale tu mam wątpliwości, mianowicie, zwiedziłem kilka punktów tłumikarskich i w jednych chcą mi wstawiać kata do pojemności 2.0 w innych do pojemości 5.0 bo na silnik 1.8 ma duzo mocy (KM)

    Teraz siedze szukam i główkuje....zeby nie zniszczyć charakterystyki wydechu.

    ps.jeden kat, i sonda przed katem.

  4. #34
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2002r
    Postów
    184

    Domyślnie

    A może mi ktoś powie czy jtd 115 km , są jakieś problemy po wycięciu katalizatora??

  5. #35
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Wycięcie katalizatora w używanym JTD może wykończyć turbinę. Lepiej go wymintowac, wysypac popiół i zamontowac
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #36
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Kynium
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Żary/Grabik
    Auto
    Alfa 166 3.0 '02 AT + Toyota Corolla Verso '04 na ropa + jakiś tam kombiaczek (Focus 1.6TDCI '05)
    Postów
    393

    Domyślnie

    Sorry za odgrzanie kotleta ale mam pytanie w związku z moim katalizatorem. Nadal jeździ u mnie pod autem, ale po wnikliwszej analizie (popartej eperem) okazuje się, że ja mam w jednej puszcze tłumik i katalizator. dodatkowo zamontowałem jeszcze końcowy tłumik ragazzon'a i dźwięk mam teraz super, którego generalnie nie chciałbym zmieniać. Myślę nad wybiciem wkładu z kata i zostawienie puszki na miejscu ale pewnie wtedy wydech nie będzie działał prawidłowo (rezonans). wycięcie i zastąpienie rurą też nie wchodzi w grę gdyż na samym końcowym będzie za głośno. A może jakiś uniwersalny tłumik? Tylko jaki? co proponujecie aby było dobrze i w miarę tanio. Nie zależy mi na super sportowych właściwościach wydechu a na normalnej pracy i fajnym dźwięku..
    Alfa Romeo 156 2.0TS '99 MOMO Nero 601- była
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 manual '01 Blue Odyssey - była
    Lancia Phedra 2.0 JTD '05 Automatic - była
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 automatic '02 nero vulcano - jest
    plus dwa jakieś wozidełka do szurania na ropę

    Była jeszcze masa innych, mało znaczących samochodów.

  7. #37
    Użytkownik Ogier Avatar stembalski17
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    K-Z
    Auto
    AR 156 1.9JTD 105 KM
    Postów
    170

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Wycięcie katalizatora w używanym JTD może wykończyć turbinę. Lepiej go wymintowac, wysypac popiół i zamontowac
    Kolego skad taki wniosek? jezdze bez kata juz 2lata i nic poza gwizdem z tlumika przy ok 2tys obr i 2konie wiecej na hamowni ...

  8. #38
    Użytkownik Świeżak Avatar yarecky
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    krakow wieliczka bochnia
    Auto
    AR145 1.6 boxer:), AR145 1.7 16V boxer:)
    Postów
    160

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kynium Zobacz post
    Sorry za odgrzanie kotleta ale mam pytanie w związku z moim katalizatorem. Nadal jeździ u mnie pod autem, ale po wnikliwszej analizie (popartej eperem) okazuje się, że ja mam w jednej puszcze tłumik i katalizator. dodatkowo zamontowałem jeszcze końcowy tłumik ragazzon'a i dźwięk mam teraz super, którego generalnie nie chciałbym zmieniać. Myślę nad wybiciem wkładu z kata i zostawienie puszki na miejscu ale pewnie wtedy wydech nie będzie działał prawidłowo (rezonans). wycięcie i zastąpienie rurą też nie wchodzi w grę gdyż na samym końcowym będzie za głośno. A może jakiś uniwersalny tłumik? Tylko jaki? co proponujecie aby było dobrze i w miarę tanio. Nie zależy mi na super sportowych właściwościach wydechu a na normalnej pracy i fajnym dźwięku..
    polecam ci cos w tym stylu:

    http://allegro.pl/alfa-romeo-kataliz...713114047.html

    ale lepiej by bylo zeby zamiast strumienicy byl tlumik , bo jak wiesz to strumienica to taki pic na wode dla naiwnych.

    Mozesz tez kupic jakis przelotowy na allegro i tu masz np jakies kryzy na linku

    http://allegro.pl/listing.php/search...us_id=11666820

    Co do wywalenia kata to spotkalem sie z tekstami na forum ze moze byc problem z przegladem.
    Od siebie moge dodac ze bylem wiele razy na przegladach roznymi autami i niespotkalem sie jeszcze z czyms takim zeby diagnoste interesowalo czy jest kat w srodku. Jezeli sie ktos tego obawia to na allegro sa hcyba takie tlumiki w obudowie katalizatora. W tym modelu alfy moze nawet na tym odcinku daloby sie upchac jesli sie zmiescza dwa tlumiki, jeden zwykly a drugi w obudowie katalizatora

  9. #39
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Kynium
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Żary/Grabik
    Auto
    Alfa 166 3.0 '02 AT + Toyota Corolla Verso '04 na ropa + jakiś tam kombiaczek (Focus 1.6TDCI '05)
    Postów
    393

    Domyślnie

    Generalnie nie zależy mi na opinii diagnosty. Zależy mi na wywaleniu katalizatora, gdyż jak wiadomo TS bierze olej (mój nawet chyba trochę więcej niż normalnie ponieważ osiąganie 6-7tys obr kilka razy dziennie nie jest u mnie abstrakcją). Jak wiadomo po 160 tys km i litrach oleju przepalonych przez ten czas pewnie niewiele z kata zostało. Dlatego chce zastąpić zestaw katalizator+tłumik (w jednej puszcze, PN to chyba 60667304 - wg eper) na tłumik, który podobnie tłumiłby hałas aby ogólna głośność nie wzrosła. Zastanawiam się jeszcze nad przespawaniem tłumika z TS po 2000 roku gdyż tam występował osobno od kata ale miał tą samą średnicę rur (ich długość nie jest problemem). I tu nasuwa mi się pytanie gdyż zastanawiałem się też nad przelotem ale nie wiem jaka jest średnica rur w TS (zewnętrzna).
    Jak ktoś wie to proszę podać średnicę tej rury.
    A co do przelotu to przypadkiem nie będzie za głośno. proszę o wypowiedź jeśli ktoś miał z tym do czynienia (przelot plus sportowy końcowy)
    Alfa Romeo 156 2.0TS '99 MOMO Nero 601- była
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 manual '01 Blue Odyssey - była
    Lancia Phedra 2.0 JTD '05 Automatic - była
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 automatic '02 nero vulcano - jest
    plus dwa jakieś wozidełka do szurania na ropę

    Była jeszcze masa innych, mało znaczących samochodów.

  10. #40
    Użytkownik Świeżak Avatar yarecky
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    krakow wieliczka bochnia
    Auto
    AR145 1.6 boxer:), AR145 1.7 16V boxer:)
    Postów
    160

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kynium Zobacz post
    Generalnie nie zależy mi na opinii diagnosty. Zależy mi na wywaleniu katalizatora, gdyż jak wiadomo TS bierze olej (mój nawet chyba trochę więcej niż normalnie ponieważ osiąganie 6-7tys obr kilka razy dziennie nie jest u mnie abstrakcją). Jak wiadomo po 160 tys km i litrach oleju przepalonych przez ten czas pewnie niewiele z kata zostało. Dlatego chce zastąpić zestaw katalizator+tłumik (w jednej puszcze, PN to chyba 60667304 - wg eper) na tłumik, który podobnie tłumiłby hałas aby ogólna głośność nie wzrosła. Zastanawiam się jeszcze nad przespawaniem tłumika z TS po 2000 roku gdyż tam występował osobno od kata ale miał tą samą średnicę rur (ich długość nie jest problemem). I tu nasuwa mi się pytanie gdyż zastanawiałem się też nad przelotem ale nie wiem jaka jest średnica rur w TS (zewnętrzna).
    Jak ktoś wie to proszę podać średnicę tej rury.
    A co do przelotu to przypadkiem nie będzie za głośno. proszę o wypowiedź jeśli ktoś miał z tym do czynienia (przelot plus sportowy końcowy)
    ogolnie tlumik przelelowy to dosc prosta sprawa. masz w srodku rurke z dziurkami i material wygluszajcy. podejrzewam ze tlumienie tez zalezy od tych dziurek (ilosc, srednica itp) i maerialu wygluszajacego. dobre przelotowe i w miare ciche tlumiki podobno el-tec robi. jest jeszcze jedno rozwiazanie jezeli chodzi o cichy tlumik przelotowy. sa koncowe tlumiki tzw twinloop. wpisz sobie na allegro. polega to na tym ze masz jakby kocowy tlumik przelotowy podwojny. druga rura do okola zakreca i jeszcze raz przechodzi przez puche.
    na tego typu rozwiazaniu dzwiek jest ponoc zblizony do serii. W AR156 mialem wydech caly wydech przelotowy. Robilem go takiego goscia w krakowie ktory sie tym zajmuje.
    w srodku bylo wzglednie ale na zewnatrz robil dosc duzy halas (pierdzial) , wiec zalozylem po kilku miesiacach spowrotem jako koncowy seryjny. jest cichutko ale odnioslem wrazenie jakby go zmulilo. dodam jeszcze ze na tym przelocie jakis czas tez jezdzilem bez zwezki w dolocie + vpipa.

Podobne wątki

  1. Julka - rozwalony tylni zderzak
    Utworzone przez Monika Skwa w dziale Mazowieckie
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 31-12-2014, 17:05
  2. Rozwalony blok, olej wyciekł-kto ma posprzątać??
    Utworzone przez kabanow w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post / autor: 03-07-2012, 12:06
  3. alfa 147 - kompromis cena vs. rocznik
    Utworzone przez miksell w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 22-05-2012, 20:32
  4. [145] Rozwalony przedni zderzak
    Utworzone przez wamax w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 07-02-2009, 14:24
  5. [156] 156 z Nowego Targu
    Utworzone przez Konrado w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-09-2008, 08:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory