Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 31

Temat: Alfa 156 co to za rurka??

  1. #11
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Mława
    Auto
    Alfa 156 1.8 TS 99r 106kW
    Postów
    47

    Domyślnie

    Ok. Sprawdziłem jest już tam podłączony przewod i nie widzę innego wejścia , więc nadal mam problem szukałem różnych zdjęc fotek silników ale albo mają zdemontowane te pzewody albo wisza i też nie sado niczego podłączone może tam jakiś czujnik czy coś powinno byś wpiete bo jak zapale silnik to wali z niego powietrze jak ze spręzarki.

    ---------- Post added at 15:21 ---------- Previous post was at 15:16 ----------


    Tak rurka nie jest sztywna , sprawdziłem pod pokrywą nie ma miejsca by gdzieś ją wpiąc




    ---------- Post added at 15:58 ---------- Previous post was at 15:27 ----------

    Nadal nic nie mogęznależc możezrobię inną fotke silnika może faktycznie powinna być inna odma zamontowana?Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	przew [Desktop Resolution].jpg
Wyświetleń:	590
Rozmiar:	65.6 KB
ID:	31921Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC00953 [Desktop Resolution].jpg
Wyświetleń:	634
Rozmiar:	83.9 KB
ID:	31922Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC00955 [Desktop Resolution].jpg
Wyświetleń:	1180
Rozmiar:	134.0 KB
ID:	31923Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC00956 [Desktop Resolution].jpg
Wyświetleń:	1901
Rozmiar:	139.3 KB
ID:	31924 dodałem te fotki może mam jakąs częsc nietaką (odma, przepustnica ) bo widać że są nowe a może powinny być inne
    Ostatnio edytowane przez pakiet10000 ; 10-08-2011 o 15:16

  2. #12
    JFC
    Gość

    Domyślnie

    Kurde, nie mam pomysłu, jedyne co, jakoś mi się kojarzy....to odnośnie tzw. odmy i zaworka..tutaj przykładowy temat ze zdjęciem http://www.forum.alfaholicy.org/156/...ek_odmy-2.html
    Zobacz, to w czerwonym kółku (na końcu dorysowanego na zielono przewodu), a dokładnie co masz od spodu wpięte, bo widać, że masz pokrywę zaworów połączoną z zaworkiem.....a z drugiej strony zaworka?
    Mechanikiem nie jestem raczej teoretykiem....wypadłem na cygara z pracy i poszedłm zobaczyć u siebie.....eee nie widać, ale jakoś tak mi się skojarzyło, że może.....jak napisałem wyżej.

    Zapomniałem dodać....nie sugeruj się długością tego przewodu, bo jakiś patałach mógł założyć co miał pod ręką.
    Ostatnio edytowane przez JFC ; 10-08-2011 o 17:02

  3. #13
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kwasnybartek
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Werynia, Kolbuszowa,
    Auto
    "Mruczuś" AR 156 2.0 TS, CF2,M3 '98 ECU M1.5.5, AR156 SW '04 1,9 JTD 140
    Postów
    900

    Domyślnie

    Bylem popatrzeć u siebie i nie zlokalizowałem tam żadnej takiej rurki tylko że ja mam 2.0 więc inny zapewne kolektor dolotowy. U Ciebie na zdjęciach widać że jednak wężyk od serwo jest na swoim miejscu, nie mam wielu pomysłów co to jest i do czego może służyć.
    1970 cm z sekwencyjnym wtryskiem LPG. Wolę pchać moją Alfę niż jeździć VW!!

  4. #14
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Mława
    Auto
    Alfa 156 1.8 TS 99r 106kW
    Postów
    47

    Domyślnie

    Okiej dzięki popatrze na Zaworek odmy i zobaczymy może cos ustale . Podjade do sklepu i zapytam czy mają cos takiego może faktycznie jakis partacz założy aby było .
    Jak tylko cos wynajde to napisze

    ---------- Post added at 20:26 ---------- Previous post was at 18:43 ----------

    NIc nie ustaliłem nie wiem co kombinować bo gdymym gdziekolwiek znalazł cos gdzie może wejsc wężyk to bymgo tam przyczepił . Może jak ktos ma TS 1.8 silni to by zerknął u siebie bo dosłownie brak mi pomysłów

  5. #15
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    To nie jest nic fabrycznego.
    Myślę, że ta alfa miała kiedyś założoną instalację gazową I lub II generacji z parownikiem sterowanym podciśnieniem z kolektora ssącego.
    Dlatego gazownicy nawiercili kolektor, wkręcili w niego dodatkowy króciec i połączyli parownik długim przewodem.
    Kiedyś miałem taką instalację w fiacie 125p.
    Jeśli wyjmiesz zaślepienie tego przewodu to silnik dostaje dużo lewego powietrza i zaczyna wariować.

  6. #16
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Mława
    Auto
    Alfa 156 1.8 TS 99r 106kW
    Postów
    47

    Domyślnie

    Sądzisz że to mogło mieć gaz? to co moge ją całkowicie zaślepić? bardzo szczelnie ?
    Aha i zapytam jeszce czy każdy TS z 1.8 silnikiem z 1999r miał klimę bo u mnie jej brak?

  7. #17
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Tak, gaz był na pewno - jeśli dobrze poszukasz, znajdziesz ślady montażu butli w bagażniku, jakieś otworki w tylnym zderzaku na mocowanie wlewu (jeśli zderzak nie był wymieniony), ślady po mocowaniu centralki pod lewym kolanem i wiele innych śladów.
    Takie instalacje "lubiły" czasami strzelać, więc kiedy pojawiły się kolektory plastikowe, które nie wytrzymują wybuchu gazu w kolektorze dolotowym, zaczęto stosować różne zawory upustowe, tzw. gwizdki i klapy antywybuchowe.
    Gwizdki były montowane w kolektorach ssących, a klapy antywybuchowe zwykle na obudowach filtrów powietrza.
    Sprawdź, czy czasami nie masz na kolektorze gwizdków lub zaślepionych otworów po gwizdkach.
    Tzw. instalacje podciśnieniowe, czyli takie z mikserem - bez wtrysku gazu, były montowane dość powszechnie w latach 90tych i na początku lat 2000. W tych instalacjach były montowane różne parowniki, w tym sporo sterowanych podciśnieniem z kolektora ssącego. Każdy gazownik, który ma wieloletni staż na pewno to potwierdzi.
    Ten wąż musi być szczelnie zaślepiony, aby silnik nie mógł zassać lewego powietrza.
    W 156 z tamtych lat były również wersje bez klimatyzacji.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 11-08-2011 o 07:20

  8. #18
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Mława
    Auto
    Alfa 156 1.8 TS 99r 106kW
    Postów
    47

    Domyślnie

    Panowie wielemsie od was dowiedziałem za chwile porządne zaślepię tą rurkę. I faktycznie poszukam czy czasmi nie ma sladów po gazie. Kartę pojazdu mam wtórnik więc pewnie celowo została zagubiona, został wykonany przegląd bez gazu, z dowodu wykreślony i nowy właściciel miał juz DR bez wbitego gazu a we wtórniki nic już się nie wpisuje to wiem bo pracowałem w wydziale Komunikacji:-) Jak by ktos miał jakieś pytanka odnosnie Wydziału komunikacji służe pomocą:-) troche się może i juz w przepisach zmieniło ale sąznajomości . Zawsze lepiej jak ja się dopytam i wam przekażę. chociaz oszczędzę stania w kolejkach:-). Zaraz ide zaślepiać i zobaczymy:-) Jeszcze muszewymienic łożyska w alternatorze bo je słychać i z tego co zaóważyłem mam . Nie wiem czy tak powinno byc luzy na pompie wspomagania . Można ją lekko wepchnąć i wyciągnąć chodzi mi o koło od paska i dodatkowo jak kręce lekko w prawo/lewo to słychac pukanie o metal. Tak chyba nie powinno być? :-) lecę działać od razu napisze jakie efekty:-)

  9. #19
    Użytkownik Znawca Avatar szkodnik
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Radom,okolice
    Auto
    była 156:)jest GT Q2
    Postów
    1,551

    Domyślnie

    tez na gaz bym obstawiał,aaa ciekawe moze ten samoch niemial gazu i sladów nieznajdzieszbo moze lepiej silnik miał zmienianywszystko mozliwe

  10. #20
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał pakiet10000 Zobacz post
    Panowie wielemsie od was dowiedziałem za chwile porządne zaślepię tą rurkę. I faktycznie poszukam czy czasmi nie ma sladów po gazie. Kartę pojazdu mam wtórnik więc pewnie celowo została zagubiona, został wykonany przegląd bez gazu, z dowodu wykreślony i nowy właściciel miał juz DR bez wbitego gazu a we wtórniki nic już się nie wpisuje to wiem bo pracowałem w wydziale Komunikacji:-) Jak by ktos miał jakieś pytanka odnosnie Wydziału komunikacji służe pomocą:-) troche się może i juz w przepisach zmieniło ale sąznajomości . Zawsze lepiej jak ja się dopytam i wam przekażę. chociaz oszczędzę stania w kolejkach:-). Zaraz ide zaślepiać i zobaczymy:-) Jeszcze muszewymienic łożyska w alternatorze bo je słychać i z tego co zaóważyłem mam . Nie wiem czy tak powinno byc luzy na pompie wspomagania . Można ją lekko wepchnąć i wyciągnąć chodzi mi o koło od paska i dodatkowo jak kręce lekko w prawo/lewo to słychac pukanie o metal. Tak chyba nie powinno być? :-) lecę działać od razu napisze jakie efekty:-)
    Luz osiowy na wałku pompy wspomagania to normalna sprawa - tak ma być, ale stukać nie ma prawa.

Podobne wątki

  1. Jak nazywa się ta rurka?
    Utworzone przez adam08 w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 20-10-2015, 22:37
  2. [156] rurka ciśnieniowa do 1.9 JTD 16V 150 KM
    Utworzone przez piotr_alex w dziale Kupię części
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 27-12-2014, 09:13
  3. Co to za rurka ?
    Utworzone przez JTD w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 27-02-2013, 11:02
  4. Rurka do wspomagania alfa 156 1.6
    Utworzone przez Czarek11 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 05-04-2012, 19:45
  5. Rurka od wspomagania
    Utworzone przez Adampoz w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 15-09-2010, 15:26

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory