Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 18 z 18

Temat: Alfa 156 1.6l czasami kopci bialym dymem

  1. #11
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Ci wszyscy, którzy próbują robić jakieś własne znaki w TS to niedouczeni mechanicy, którym się wydaje, że mają pojęcie o czymś, co ich przerasta.
    Ja wiem, czym się różni czujnik zegarowy od klucza dynamometrycznego, więc jak piszę "czujnik zegarowy" to chodzi o czujnik zegarowy do ustawienia tłoka 1. cylindra w GMP.
    Bez blokad i czujnika nikt nie ustawi prawidłowo TS-a.
    I należy pamiętać, że TS-a ustawiamy TYLKO I WYŁĄCZNIE NA PŁYWAJĄCYCH KOŁACH

    Sposób dokręcania śrub jest następujacy: krok 1-20 Nm, krok 2-40 Nm, krok 3 - 90 stopni, krok 4 - 90 stopni, krok 5 - 90 stopni.

    a kolejność jest taka:
    8 6 2 5 10
    7 3 1 4 9
    przód samochodu
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 14-08-2011 o 20:03

  2. #12
    Reder
    Gość

    Domyślnie ....

    Wlasnie o to mi chodzilo!

    Chce miec pewnosc ze chlopaki zabiora sie do roboty jak nalezy bo ja sie na mechanice nie znam - co najwyzej moge klucze podawac ;>
    Jak kolwiek zaden z kolesi ktorych zatrudniam nigdy glowicy akurat w alfie nie robil wiec chce miec pewnosc ze zabiora sie za to wlasciwie.

    Dzieki za informacje - jesli postanowie zmienic uszczelke to dam znac z jakim skutkiem.

    Zastanawiam sie tylko czy to oby napewno uszczelka a nie np. uszczelniacze zaworowe albo cos innego.

    Istnieje jakas metoda diagnozy ktora pozwolila by w 100% wykluczyc inne mozliwosci?

  3. #13
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Co ty tam jeszcze chcesz diagnozować? Z tego co opisujesz to tylko kapitalny remont.Szkoda czasu na jakieś dalsze półśrodki.

  4. #14
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Ja też uważam, że jeżeli silnik spala 1 l oleju na 150 km i dymi to nic go nie uratuje oprócz kapitalnego remontu włącznie z głowicą.
    No, ale jeśli 2 mechaników stwierdziło, ze to wina uszczelki to nie bedę na odległość polemizował.
    Pytanie tylko, co warci są ci mechanicy i czy to ci sami, którzy twierdzą, że ustawią TS-a na znaki.
    Póki co, radzę zrobić pomiary ciśnienia sprężania we wszystkich cylindrach - to powinno wyjaśnić ostatecznie wszyskie wątpliwości.

  5. #15
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS
    Postów
    613

    Domyślnie

    Tak jak u mnie było.....1L oleju na 100km.
    Cały "dół" zajechany.
    Brak pierścieni,zajechane cylindry.
    Głowica była w dobrym stanie.

  6. #16
    Reder
    Gość

    Domyślnie ...

    Niby wszyscy macie racje ale...

    Sek w tym ze silnik chodzi slicznie i samochod ani na chwile nie traci mocy. Zarowno praca silnika jak i jego moc jest idealna - jedyny problem to kopcenie i palenie oleju - z tad tez wstepna diagnoza uszczelki. A w kwesti scisloci samochod byl rownierz ogladany przez renomowana firme autoryzowana przez Fiata - ogolnie przez specow od alfy - oni miedzy innymi ustawiali ecu (adaptacja, itp). Zadnych niescislosci w pracy silnika nie wykryto.

    Gdyby objawy byly inne to naprawde nie zawracal bym wam glowy.

  7. #17
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Nic już nie rozumiem.
    Byłeś u specjalistów , którzy wydali opinię.
    To po co nam zawracasz głowę .
    Przecież na odległość , korespondencyjnie amatorzy nic mądrzejszego ci nie doradzą.

  8. #18
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Pierwszy raz słyszę, żeby silnik z uszkodzoną uszczelką głowicy miał moc i dobrze pracował.
    Natomiast silnik zajechany, kopcący i biorący dużo oleju, może chodzić dobrze i mieć jeszcze sporo mocy, szczególnie dla kogoś, kto nie ma porównania, jak taki silnik powinien naprawdę ciągnąć.
    No, ale na odleglość trudno dyskutować z renomowaną firmą, która badała ten samochód.

Podobne wątki

  1. poszła z dymem...
    Utworzone przez rodzyn w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 27-10-2021, 04:50
  2. [146] Alfa dusi się czasami (klasyka) - prośba o pomoc
    Utworzone przez ŁukaszG w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 24-06-2013, 21:09
  3. kopci troche bialym dymkiem...
    Utworzone przez daniel675 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 09-11-2012, 10:13
  4. [156] Wentylator czasami sie włącza a czasami nie!!
    Utworzone przez LSTOMAS w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 19-01-2008, 00:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory