Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: rura filtra

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wawa
    Postów
    399

    Domyślnie rura filtra

    Witam, czy rura miedzy turbo a filtrem powietrza musi byc jakas 'specjalna' ? odporna na temperatury odksztalcenia itp. Szukam czegos elastycznego do profilowania na 70mm
    Oraz czy ktos probowal zastapuic seryjny filtr czyms innym , nei mowie tutaj o stozku , tylko czyms zastepczym z jakiegos innego autka.
    Moze ktos ma jakis pomysl na umieszczenie filtra w miejscu starego intercoolera bo akurat tam jest miejsce

    chodzi o 156 2.4 jtd
    159-270/505 /Ghibli 2.8 Bi-Turbo 381km/156 2.4 Grafittowy klekot 180/380 /AR 156 3.2GTA Rozbita

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar Krajcok
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Oberschlesien
    Postów
    785

    Domyślnie

    Proponuje zlaczke silikonowa lub najprosciej wykorzystanie ori przewodu. Nie wyglada on na specjalnie 'termicznie' przygotowany.

    Nie sadze, zeby wydluzanie dolotu bylo dobre. Dlaczego chcesz tak daleko pociagnac filtr powietrza?

    Myslales o Airbox jak np tutaj:

    http://allegro.pl/filtr-stozkowy-sto...731462762.html

    ?
    Krajcok
    GT JTD Q2 Rosso Scuderia 205 PS (historia)
    XKR 4.0 V8 kompressor

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wawa
    Postów
    399

    Domyślnie

    Upchalem na ta chwile stary filtr z obudowa w miejsce starego intercoolera ale znowu jak kolega ma zdejmowac zderzak by wymienic filtr
    dlatego myslelismy o wydluzeniu dolotu bo nic innego nie przychodzilo do glowy
    airbox jak to sie spisuje w dieslu ? obudowa widze jest wiec raczej kamien sie nie dostanie , jakis czas temu czytalem ze stozki maja wieksza przepuszczalnosc i moze sie turbina wy#%$#%^c . w alfie jest 70 mm chyba srednica
    w sumie to potrzebuje na teraz
    i wlasnie czy przy zalozeniu filtra nie warto oddalic przeplywki od filtra ?
    TO co mi akurat poleciles to jakies przyzwoite ?
    Ostatnio edytowane przez chunkpunk ; 09-08-2011 o 18:38
    159-270/505 /Ghibli 2.8 Bi-Turbo 381km/156 2.4 Grafittowy klekot 180/380 /AR 156 3.2GTA Rozbita

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar Krajcok
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Oberschlesien
    Postów
    785

    Domyślnie

    A w jakim celu w ogole ruszacie filtr z fabrycznej lokalizacji?

    Simota jest OK, nie jest to badziew chinski. Na pewno stozek wiecej przepuszcza niz normalny filtr papierowy, ale pytanie co lepsze: wymiana papierzaka co 20 tys km, czy czyszczenie stozka co 5 tys km? Na alfaowners spotkalem sie z opinia, ze warto zrobic dolot w JTD, ale wykresow z hamowni nie widzialem. Moze doda z 5 KM przy remapie. No i na pewno bedzie glosniej, traktorowato.
    Krajcok
    GT JTD Q2 Rosso Scuderia 205 PS (historia)
    XKR 4.0 V8 kompressor

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wawa
    Postów
    399

    Domyślnie

    poniewaz intercooler jest jednostronny i centralnie bije w obudowe filtra, czytalem opinie o bcm airfilter i bardzo pochlebne ale to kosztuje 1000
    mi zalezy generalnie aby wogole gdzies byl filtr skoro fabryczny poszedl sobie, a samego stozka nie chcielismy cos w obudowie juz lepsze.
    Myslelismy zeby spasowac jakas obudowe z innego auta ale szukanie pod wymiar to porazka, dlatego pytalem czy moze ktos spasowywal
    Na alfaownersach testowali airboxy i wyszlo ze najlepiej sie sprawdza w miejscu fabrycznego filtra
    Ostatnio edytowane przez chunkpunk ; 09-08-2011 o 20:40
    159-270/505 /Ghibli 2.8 Bi-Turbo 381km/156 2.4 Grafittowy klekot 180/380 /AR 156 3.2GTA Rozbita

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar Krajcok
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Oberschlesien
    Postów
    785

    Domyślnie

    Ja bym dal Simote.

    Zapewne miales na mysli BMC?

    Pytanie co to auto ma robic, jesli przemieszczac sie z pkt A do B i przy seryjnych parametrach, to po co grzebac w ogole?
    Krajcok
    GT JTD Q2 Rosso Scuderia 205 PS (historia)
    XKR 4.0 V8 kompressor

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wawa
    Postów
    399

    Domyślnie

    zamontowane , sklecone, nie nie nie ma serii , jest mod teraz bedzie poprawka . dziek tego airboxa powiem dzwiaczny sswiszczy jak sprezarka a potem lekki bulgoto-mruk auto zdecydowanie glosniejsze. i jeszcze pytanie o intercooler . czy on u was po forsownej jezdzie jest zimny ? as rury gorace moze to glupie ale z ciekawosci. aha i temperatura wzrosla o 5 stopni zapewnie przez zakrycie przodu


    Aha jest to intercooler z saba 900 2.0 turbo z 95 roku koszt 150pln . wejscie/wyjscie z jednej strony. i jak to niekturzy nie chcieli wierzyc ale on pasuje P&P wkladasz i nawet szpilki jest gdzie wepchac zadnych mocowan dodatkowych boki sie opieraja na ramie dodatkowo , ot taka mala dygresja
    Ostatnio edytowane przez chunkpunk ; 11-08-2011 o 21:36
    159-270/505 /Ghibli 2.8 Bi-Turbo 381km/156 2.4 Grafittowy klekot 180/380 /AR 156 3.2GTA Rozbita

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar Krajcok
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Oberschlesien
    Postów
    785

    Domyślnie

    Skoro rdzen masz zimy, dobrze to o nim swiadczy. Szybko oddaje cieplo. Swoja droga ciekawe jak wypadloby porownanie wydajnosci rdzeni chinskich i np nissensa.
    Krajcok
    GT JTD Q2 Rosso Scuderia 205 PS (historia)
    XKR 4.0 V8 kompressor

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wawa
    Postów
    399

    Domyślnie

    za tydzien jak wroce wkleje wykresy seria+seria intercooler, seria+nowy cooler, mod+seria intercooler, mod+nowy intercooler, mocny mod + nowy intercooler
    159-270/505 /Ghibli 2.8 Bi-Turbo 381km/156 2.4 Grafittowy klekot 180/380 /AR 156 3.2GTA Rozbita

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar Krajcok
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Oberschlesien
    Postów
    785

    Domyślnie

    Az prosi sie, zebys sprawdzil tez jaka jest (jesli w ogole) roznica miedzy zwyklym papierowym filtrem powietrza, a stozkiem (lub co tam innego dales).
    Ostatnio edytowane przez Krajcok ; 16-08-2011 o 07:35
    Krajcok
    GT JTD Q2 Rosso Scuderia 205 PS (historia)
    XKR 4.0 V8 kompressor

Podobne wątki

  1. [159] rura filtra powietrza
    Utworzone przez gaco2ouf w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 20-04-2013, 08:30
  2. olej rura od filtra powietrza
    Utworzone przez ARdaviotz156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-11-2012, 18:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory