Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 35

Temat: [166] rady, warto kupić?? 2.4 JTD 136KM??

  1. #1
    karolass
    Gość

    Domyślnie [166] rady, warto kupić?? 2.4 JTD 136KM??

    witam wszystkich forumowiczów... noszę się z zamiarem kupna Alfy Romeo 166 z silinikiem 2.4 JTD o mocy 136KM roczniki 2000-2001. Prosiłbym was użytkownicy abyście pomogli mi w wyborze, rzucili troche rad tak ogółem mówiąc, opisując troszke silnik częśći zawieszenie itd awaryjność itp.... tak jakbyście to właśnie WY poraz drugi mieli kupować taką alfę.... czekam z niecierpliwością na wasze wypowiedzi.... z góry dzięki wielkie

  2. #2
    sergiusz1988
    Gość

    Domyślnie

    silnik - bardzo dobry jeśli chodzi o normalną jazdę, jak chcesz wrażeń to polecam 3,0 V6
    części - bardzo drogie jeśli posiadałeś wcześniej auto innej marki np. opel, audi.... to zaskoczą cię ceny, ale uważam że warto płacić więcej za części

    awaryjność - mam takie zdanie: jeśli nie będziesz montował tanich zamienników to będzie wszystko ok

    jeśli chcesz sie więcej dowiedzieć to pisz na priv. chętnie udzielę odpowiedzi

    pozdrawiam

  3. #3
    Bedboys
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał sergiusz1988
    części - bardzo drogie jeśli posiadałeś wcześniej auto innej marki np. opel, audi.... to zaskoczą cię ceny, ale uważam że warto płacić więcej za części
    A czy mógłbys wspomnieć o które bardzo drogie częsci chodzi - porównując oczywiście do modeli innych marek o podobnym zaawansowaniu technicznym zawieszenia i silnika ?? Bo jesli je porównujesz do Astry z 96 roku to zgoda ale to nie jest trafne porównanie.

  4. #4
    karolass
    Gość

    Domyślnie

    ale po co tak gadać.... wiadomo że chodziło mu o autka o podobnym zaawansowaniu technicznym jak model wyżej wymieniony... Jak chce się mieć coś z wyższej półki i serwisować porządnie to trzeba wszędzie wydać kupę kasy.... wolałbym żebyśmy się zagłębili w ogólny temat tego modelu niż rozpisywać na jednej linii bo to mi nic nie da

  5. #5
    sergiusz1988
    Gość

    Domyślnie

    W autach o podobnym zawieszeniu można kupić np. gumy do stabilizatora tylnego a w alfie jest tylko opcja kupna nowego stabilizatora za 650 zł i właśnie o to mi chodziło między innymi. Przykładem może być także Audi A4 gdzie zawieszenie też jest wielowahaczowe a wahacz jeden kosztuje 250 zł a nie 450 zł.

  6. #6
    provokator
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał sergiusz1988
    W autach o podobnym zawieszeniu można kupić np. gumy do stabilizatora tylnego a w alfie jest tylko opcja kupna nowego stabilizatora za 650 zł i właśnie o to mi chodziło między innymi. Przykładem może być także Audi A4 gdzie zawieszenie też jest wielowahaczowe a wahacz jeden kosztuje 250 zł a nie 450 zł.
    tylko widzisz Audi a4 mają wszyscy więc nic specjalnego a alfa pozwoli Ci się wyróżnić z tłumu
    Części w sklepach rzeczywiście drogie, jednak jeśli poszukasz na necie to kupisz markowe firmy za połowę ceny
    ogólnie rzecz biorąc to chyba tak jakbyś kupił w miarę nową bejcę, chyba podobny przedział cenowy jeśli chodzi o koszty eksploatacyjne

  7. #7
    xary
    Gość

    Domyślnie

    może i wahacz do audi czy vw kosztuje 250 - ale jest ich 8 szt, a w Alfie 4. Trochę matematyki i rachunek wychodzi prosty. Nie jest również prawdą, że nie ma samych gum do stabilizatora.
    Przed alfą jeździłem passatem b5 (1999 1,9 tdi) i z całą pewnością mogę stwierdzić że części do alfy nie tylko nie są droższe, ale na dzień dzisiejszy serwisowanie 166 wychodzi mnie taniej niż passata.

  8. #8
    Bedboys
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał sergiusz1988
    W autach o podobnym zawieszeniu można kupić np. gumy do stabilizatora tylnego a w alfie jest tylko opcja kupna nowego stabilizatora za 650 zł
    A to jest do czego ???
    http://www.moto.allegro.p...fa_166_tyl.html

    - chyba że patrzymy tylko na oryginały ale wtedy

    Cytat Napisał sergiusz1988
    i właśnie o to mi chodziło między innymi. Przykładem może być także Audi A4 gdzie zawieszenie też jest wielowahaczowe a wahacz jeden kosztuje 250 zł a nie 450 zł.
    Nie dolny do alfy nie kosztuje 450 zł tylko ponad 600 zł ani główny do A4 nie kosztuje 250 tylko ponad 500 zł

    Prawda jest taka że zawieszenie wielowachaczowe jest drogie bez względu na auto - zamieniików jest bardzo dużo i trzeba to umiejętnie wykorzystać.
    Silnik 2,4 jtd jest trwały ale nei jest szczytem oszczędności latem na klimie w ruchu miejskim potrafi przekroczyć 10 l/100km. Jego bolaczki to zawór EGR , przepływka i turbina ale to bolączki większości diesli.
    Tak naprawdę drogi jest wahacz tylni i cięzko tam coś wymyśleć co prawda są same tuleje ale słabej jakości.
    Ja jestem ze 166 bardzo zadowolony za te pieniądze jest to auto relatywnie młode i świetnie wyposażone. Jeżeli miał bym jeszcze raz wybierać wybrał bym 166

  9. #9
    karolass
    Gość

    Domyślnie

    dzieki wielkie BEDBOYS wlasnie o takie wypowiedzi mi chodzi.... konkretnie i na temat
    A jak sprawdzic stan turbinki przeplywomierza badz EGR?? są sposoby albo po czymś?? przebieg???.....

  10. #10
    Bedboys
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał karolass
    dzieki wielkie BEDBOYS wlasnie o takie wypowiedzi mi chodzi.... konkretnie i na temat
    A jak sprawdzic stan turbinki przeplywomierza badz EGR?? są sposoby albo po czymś?? przebieg???.....
    Sposób jest w zasadzie jeden - silnik 2,4 jtd zaczyna ciągnąć od 1800 obr/min przy 2000obr/min ciągnie jak dziki - aż do 3600 - 3800 obr/min do 4000 obr/min dociąga bez zająknięcia jeżeli na tej drodze trafi się zadławienie, zmulenie, przerwa czy coś podobnego to trzeba zacząć się bać i najlepiej zrezygnować z kupna. Przyczyną może być przepływka za 350 zł lub turbina gdzie regeneracja kosztuje ok 1200 zł - sam wybieraj

Podobne wątki

  1. Proszę o rady, planuje kupić alfę 147 [ślask]
    Utworzone przez TrAcer90 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 23-01-2011, 11:36
  2. [166] Kupić czy nie...ALFA 166 do renowacji... rady...
    Utworzone przez speedymek w dziale 166
    Odpowiedzi: 50
    Ostatni post / autor: 16-12-2008, 19:13
  3. Czy warto kupić 155 1,9
    Utworzone przez tomkap w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-11-2007, 09:36

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory