Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: pompa sprzegła wymiana pomocy odpowietrzanie

  1. #1
    artic
    Gość

    Domyślnie pompa sprzegła wymiana pomocy odpowietrzanie

    Witam , tak wiem juz czytałem , temat ten jest poruszany raz na tydzien. Ale co z tego jak ja jestem tak zielony że zaden z opisów nie wiele mi mówi. Nie jestem przekonany czy faktycznie padła mi pompa bo jest sucha , płynu nie ubywa , jedynie pedał był coraz krótszy biegi wchodziły coraz gorzej w koncu pedał opadL nisko biegów właczyć się nie da. O ile wiem jak wymienić sama pompę to co do odpowietrzenia układu no nie wiem nic. Tzn gdzie jest ten odpowietrznik , jak do niego dotrzec , od góry maski czy od dołu (czyli kanał ) jak to wygląda itp. Problem wogóle zaczał sie kiedy pompa spadła mi z pedału ( tulejka w oczku pompy) załozyłem ją spowrotem dołozym podkałdkę i tak mniej wiecej m -c jezdziłem , stad wnioskuje ze to pompa ( była wymienian przez poprzedniego własciciela tez ciezko biegi wchodziły).

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar melusb
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Lubzina, Poland
    Auto
    156 SW 1.9JTD
    Postów
    93

    Domyślnie

    w moim JTD 2002 rok odpowietrznik do sprzęgła znajduje sie pod półką na akumulator. Trzeba wyciagnąc akumulator , podstawke i mamy odpowietrznik . 2 klucze 7 - kogoś kto bedzie pompowal sprzęgłem i jedziesz Jak Ci pedał sprzęgła wpadł w podłogę to po prostu go wyciąg ręką

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Jest spore prawdopodobienstwo ze padl ci wysprzeglik,i o ile w JTD jest pod aku to w TSach jest centralny i zeby go wymienic trzeba zdjac skrzynie-jest wkrecony na 2 sruby
    Świeżo przerabiałem wlasnie ten nieszczesny temat,najtaniej 200zl zamiennik

  4. #4
    artic
    Gość

    Domyślnie

    ok dzieki , ale mimo wszystko chciałbym zaczać od kroków najtanszych , czyli odpowietrzenie układu i moj problem gdzie ten odpowietznik jest, tym bardziej ze początkowo pedał sprzegła dawał jakiś opór i bieg mozna było wkleszczyć , w tej wchwili poprostu sprzegla nie ma , pedał prawie na dole i nie daje zadnych oporów i wogole nie rozłancza , wrzucasz 2 opdpalsz i jedziesz wczoraj mialem jeszcze przypadek ze po odpaleniu auta (kiedy sprzęgło rozłanczało) miałem przez chwile twardy pedał hamulca , nie wiem czy to ma zwiazek

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    near zamość
    Auto
    156 1,8 ts 98
    Postów
    372

    Domyślnie

    http://allegro.pl/skrzynia-biegow-al...742122598.html na 1 fotce masz widoczny odpowietrznik jest pod gumową zaśleką, ktoś na niej markerem coś pisał, dochodzi do niej gumowy przewód, tak jak koledzy pisali trzeba wyją aku i podstawe aku wtedy masz dobry dostęp. Wyżej ktos wspominał ,że potrzebne są dwie osoby, do odpowietrzania ukladu nieprawda sam to zrobisz. Zdejmujesz gumową zaślepkę, następnie zabezpieczenie z drutu. Wyjmujesz delikatnie przewód, za pierwszym razem wyjmij całkiem powoli, poczujesz ,,że ma jakby dwa stopnie po których przeskakuje ustawiasz przewód na tym pierwszym stopniu, wczesnie nie wspomniałem ,żebyś założył gumowy cienki przewód musi być przeźroczysty na taki dziubek bedący na jego wierzchu. Przewód bedacy na tym pierwszym stopniu bedzie się odpowietrzał, teraz patrzysz , na początku bedzie dużo bąbelków powietrza, czekasz do momentu aż bedzie wyciekał sam płyn. Po tej operacji masz odpowietrzone sprzęgło. Można to powturzyć parę razy w miedzy czasie załóż przewód i to zabepieczenie z drutu popompuj troche pedałem i znowu próbuj odpowietrzać. Troche nieskładnie to napisałem ale czasu trochę brakuje powodzenia

  6. #6
    artic
    Gość

    Domyślnie

    LUKI wielkie dzięki za post , wszystko bardzo dokładnie opisane i napewno zostawie sobie ten opis , moje podejscie ze to pompa sprzegła było zbyt optymistyczne, dotarłem do mechanika , wstepna diagnoza: pompa ok , z pod auta wyciek - łozysko sprzęgła - wymiana łozyska , własnie moje pytanie czy sprzegła też ? mechanik powiedział że moze byc padnięty tez docisk wiec nie wiem co robić czy wymieniać tylko łozysko czy byc przygotowany na kompletne sprzęgło , tym bardziej że za robote zawołał 400 zł bo skrzynkę trzeba wyciągnąć

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar kiepas96
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Czerwionka-Leszczyny
    Auto
    Alfa 156 1.8 TS
    Postów
    602

    Domyślnie

    jeżeli pompe masz ok to został Ci tylko wysprzęglik który jest razem z łożyskiem zamontowany centralnie na wale trzeba wyciągać skrzynię,
    warto też przy okazji sćiągania skrzyni wymienić simmeringi na ośkach i ogólnie olej w skrzyni, no i może się okazać że sprzęgło już też swoje zrobiło
    tak to wygląda, odpowietrzanie tak jak napisał kolega luki83
    u mnie jakiś miesiąc po wymianie wysprzęglika pękł ten przewód gumowy , dostępny tylko oryginał ok 250zł
    http://allegro.pl/wysprzeglik-lozysko-oporowe-alfa-romeo-147-156-gt-i1776145940.html


  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    near zamość
    Auto
    156 1,8 ts 98
    Postów
    372

    Domyślnie

    u mnie powodem zapowietrzania się sprzęgła był ten gumowy przewód, zaryzykowałem kupiłem używkę 40zł(trochę taniej niż nowy) i narazie śmiga 2-3 miesiące bez przygód, można się też pobawić w zakładzie który zakówa-zarabia przewody hydrauliczne

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar milek_22
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Witkowice/ k. Oświęcim
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16v 140KM 2002r
    Postów
    286

    Domyślnie

    Co do odpowietrzania kolega znalazł już powód ale może komuś się przyda - Nie wiem gdzie w TS jest wysprzęglik i odpowietrznik ale są dwa skuteczne sposoby na odpowietrzanie w przydomowym zaciszu. pierwszy tyczy się przypadku gdzie wysprzęglik jest na skrzyni a w nim odpowietrznik. Wykręcamy półkę akumulatora, wkładamy rurkę bądź breszkę między łapę a skrzynię i naciskamy do oporu na łapę sprzęgła po czym puszczamy i tak z 2 razy. (Uwaga na bolec wysprzęglika) Jeśli nie pomorze to odkręcamy odpowietrznik naciskamy breszką na łapę, odczekujemy kilka sekund, zakręcamy odpowietrznik i puszczamy. Przeciśniemy tym sposobem płyn z wysprzęglika przez pompkę do zbiorniczka.... Drugi ze sposobów MÓGŁBY tyczyć się ts-a o ile odpowietrznik jest gdzieś na zewnątrz skrzyni. Zakładamy jeden koniec pasownego wężyka (w miarę możliwości krótkiego)na odpowietrznik zacisku hamulcowego a drugi koniec na odpowietrznik sprzęgła, odkręcamy odpowietrznik sprzęgła i pomocnik naciska na hamulec a my odkręcamy odpowietrznik w zacisku, po czym zakręcamy odpowietrznik zacisku, potem sprzęgła i powtarzamy czynnośc kilka razy.... Również przeciśniemy płyn przez układ do zbiorniczka i powietrze nie zostanie…
    Ostatnio edytowane przez milek_22 ; 07-09-2011 o 01:11

  10. #10
    artic
    Gość

    Domyślnie

    wymieniam sprzegło komletne , nie chce za poł roku znow wyciagac skrzynki , moje jedno jeszcze pytanie , czy przy okazji wyciagania skrzyni przy jednej robocie warto cos zrobic przy zawieszeniu ?

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 16-02-2013, 13:12
  2. [164] pompa sprzegła
    Utworzone przez mlodyamper2 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 19-11-2012, 21:26
  3. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-02-2011, 16:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory