Nie jeśli sonda nowa, to niestety ja wolał bym szukać przyczyny gdzie indziej.
Od siebie dodam, że po czyszczeniu krokowca do tej pory nie falowało![]()
Nie jeśli sonda nowa, to niestety ja wolał bym szukać przyczyny gdzie indziej.
Od siebie dodam, że po czyszczeniu krokowca do tej pory nie falowało![]()
Przerobiłem krokowego od A do Z, przerobiłem także sprawy temperaturowe, z przepływomierzami, sondami i innymi duperelami, łącznie ze sprawdzeniem rozrządu, nowymi świecami, kolektorem, zaworkami odmy i ch*j to dało.
Moja teoria jest taka że jak krokowy jest uszkodzony to faluje cały czas, a nie tylko na dojeżdzaniu do świateł. Dlaczego po zatrzymaniu się przestaje falować, co krokowy się naprawia na postojach? bzdura moim zdaniem. Gdyby krokowy był uszkodzony, to nie potrafił by nawet przez chwilę wyregulować obrotów. U mnie faluje na dojeżdżaniu i to najczęściej kiedy silnik zimny. Falowanie ustępuje jak mur beton najczęściej kiedy silnik jest gorący i włączy się wentylator. A jak się włączy II bieg wentylatora chłodnicy to obroty są tak zajebiste że zapominam że kiedykolwiek było falowanie. Zaobserwowałem że ma to ścisły związek z temperaturą lub obciążeniem prądowym.
Na krokowego zawsze można zwalić, ale niech mi ktoś uczony to wyjaśni.
spalanie 7.8l/100km
====================================
pomoc w diagnostyce komputerowej Alf
To wy i tak nie macie tak zle bo u mnie przy dojezdzaniu nie faluje , tylko dopiero jak sie zatrzymam to zaczyna.
W alfach tak już jest że te sterowniki są spier***ne i można do usranej śmierci z nimi walczyć.
spalanie 7.8l/100km
====================================
pomoc w diagnostyce komputerowej Alf
Panowie,a czy z serwem ktos walczyl?
jest polaczone z kolektorem w koncu i zabiera powietrze przy hamowaniu.
Zauwazylem ze jak podpompuje przy zatrzymaniu to nie zafaluje.Cos musi byc chyba z tym powietrzem nie tak
wymienilem czujnik temperatury na nowy-ostatni czujnik w lancuchu pokarmowym ECU ktory byl stary i dalej lipa
- chyba JA tylko miałem 156 TS bez falowania, zabrało mi to prawie 2 lata walki z tym modelem.
- i w końcu nastała błoga cisza, 840 +/- 5 obr/min.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Mój też nie faluje, jak wiesz.
Co prawda mam zmieniony kolektor na metalowy i odmę z zaworkiem zwrotnym własnej roboty, ale nie faluje - ma tylko nieco większe wolne obroty i za nic nie mogę ich zmniejszyć.
Ale na plastiku też nie falował.
No z tym falowaniem idzie kur**cy dostać. Wymieniłem sondę, przepływomierz, kolektor ssący, rurę gumową, świece, uszczelki, opaski, zaworek odmy nowy, dolot czyszczony, przepustnica czyszczona, reset robiony i pozostaje przyzwyczaić się już chyba do falowania.
Myślę że tak jak napisł Darek2116 może mieć wpływ serwo hamulca ale nie musi. Ja mieszkam na wzniesieniu ulicy. Samochodem ustawiam się że jak wsiądę do auta, to na luzie jadę swobodnie w dół ulicy aż do skrzyżowania. Zjeżdżając nie używam na początku hamulca, a jednak faluje podczas toczenia, a gdyby było serwo to nie używając hamulca nie powinien falować. Chyba pozostaje kupić DIESLA panowie.
spalanie 7.8l/100km
====================================
pomoc w diagnostyce komputerowej Alf