Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Osłony przegubów zewnętrznych

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar kiler_911
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Rzeszów/Ostrowiec Św.
    Auto
    147 1.9 JTD 8V
    Postów
    668

    Domyślnie Patrze jakie niesamowite laski przy alfach!!!

    Witam,

    ostatnio przy wymianie hamulców zauważyłem, że gumowe osłony przegubów zewnętrznych są już sparciałe i podejrzewam, że kwestia tygodni jak popękają na wylot i syf będzie dostawał się do przegubów. 1 szt takiej gumy kosztuje 20 zł więc pomyślałem, żeby je wymienić zanim będą do wymiany przeguby a koszt 10 x wyższy. Pytanie do Was czy da rade to wymienić w miarę szybko? czy trzeba wszystko rozebrać po kolei tak jak do wymiany przegubów nie wiem kolega mi mówił, że może się będzie dało tak zrobić, żeby wszystkiego nie rozkręcać. Jak to zrobić?

    i pyt 2 od razu: na co się przygotować jakie niespodzianki przy wymianie górnych wahaczy z przodu? Bo muszę zamówić (VEMA na 99%) i wymienić bo mam na lewym już wyraźnie wyczuwalny luz. Poradniki wymiany przeglądałem ale może na coś się naastawić jeszcze z góry albo przygotować, jakieś rady??
    Ostatnio edytowane przez kiler_911 ; 30-08-2011 o 20:22

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar beligistino
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    Była...Alfa Romeo 147 jtd 8v 115KM 2002r Distinctive
    Postów
    214

    Domyślnie

    Podłączę się
    Też teraz muszę kupic dwa wachacze górne ale raczej idę w oryginał TRW, a może nie ma potrzeby kupna najdroższych wachaczy?

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar kiler_911
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Rzeszów/Ostrowiec Św.
    Auto
    147 1.9 JTD 8V
    Postów
    668

    Domyślnie

    Kumpel wymienił na VEMY i jest zadowolony. Ja czytałem dużo opinii na temat wahaczy i ogólnie polecane są (oczywiście oryginały) TRW, FEBI albo właśnie w ostateczności VEMA.Z tym, że VEMA na jednej sztuce jest przynajmniej 40 zł różnicy w porównaniu do FEBI a jeszcze więcej do TRW. Na dwóch sztukach to już ok. 100 zł.

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar beligistino
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    Była...Alfa Romeo 147 jtd 8v 115KM 2002r Distinctive
    Postów
    214

    Domyślnie

    Biorąc pod uwagę robociznę a różnicę 100 zł to może jednak warto założyc TRW? i się z tym nie babrac za chwilę.
    .

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar kiler_911
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Rzeszów/Ostrowiec Św.
    Auto
    147 1.9 JTD 8V
    Postów
    668

    Domyślnie

    ja zamierzam sam sobie zmienić...także robocizna odpada. Ale i tak możesz mieć racje - wszystko zależy od tego jaka jest faktyczna różnica między VEMĄ a TRW...to jednak ciężko tak naprawdę wyczuć Ja osobiście ostatnio miałem masę wydatków przy 147..sprzęgło, dwumas, hamulce i drobne inne rzeczy ale suma urosła. I dlatego już przy wahaczach nie szaleje. VEMY też dadzą radę!

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar beligistino
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    Była...Alfa Romeo 147 jtd 8v 115KM 2002r Distinctive
    Postów
    214

    Domyślnie

    Oczywiście szanuję twój wybór i nie mam nic przeciwko, jak to mówią każdy orze jak może życzę aby się Vema sprawdziła.

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał kiler_911 Zobacz post
    Witam,

    ostatnio przy wymianie hamulców zauważyłem, że gumowe osłony przegubów zewnętrznych są już sparciałe i podejrzewam, że kwestia tygodni jak popękają na wylot i syf będzie dostawał się do przegubów. 1 szt takiej gumy kosztuje 20 zł więc pomyślałem, żeby je wymienić zanim będą do wymiany przeguby a koszt 10 x wyższy. Pytanie do Was czy da rade to wymienić w miarę szybko? czy trzeba wszystko rozebrać po kolei tak jak do wymiany przegubów nie wiem kolega mi mówił, że może się będzie dało tak zrobić, żeby wszystkiego nie rozkręcać. Jak to zrobić?


    i pyt 2 od razu: na co się przygotować jakie niespodzianki przy wymianie górnych wahaczy z przodu? Bo muszę zamówić (VEMA na 99%) i wymienić bo mam na lewym już wyraźnie wyczuwalny luz. Poradniki wymiany przeglądałem ale może na coś się naastawić jeszcze z góry albo przygotować, jakieś rady??
    Jak masz czym i dasz radę odkrecić nakrętkę zabezpieczającą piastę to dalej też sobie poradzisz.
    Dobrze też mieć szczypce do założenia opasek przegubu, bo bez nich trudno sobie poradzić oraz ściągacz do sworzni kulistych wahaczy.
    Do pozostałych czynności wystarczą zwykłe narzedzia.
    Nakrętkę radzę dać nową, bo teoretycznie jest jednorazowa. Zwróć szczególną uwagę na prawidłowe zabezpieczenie nakrętki bo od tego bedzie zależało twoje bezpieczeństwo.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 31-08-2011 o 19:17

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar kiler_911
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Rzeszów/Ostrowiec Św.
    Auto
    147 1.9 JTD 8V
    Postów
    668

    Domyślnie

    CO masz na myśli pisząc prawidłowe zabezpieczenie nakrętki? I o którą nakrętkę Ci chodzi?

Podobne wątki

  1. Wymiary przegubów.. V6
    Utworzone przez motomycha w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 18-05-2013, 13:16
  2. [145] Osłony przegubów?
    Utworzone przez kezsats w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 06-05-2013, 13:23
  3. Osłony (gumy) przegubów AR GT 1.9JTDM
    Utworzone przez 100P w dziale GT
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 10-07-2010, 21:54
  4. [155] Mieszki (osłony) przegubów napędowych
    Utworzone przez Mdx w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 15-10-2007, 16:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory