Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 32

Temat: Miska olejowa do wymiany - coś zastępczego?

  1. #1
    csharp
    Gość

    Domyślnie Miska olejowa do wymiany - coś zastępczego?

    Cześć wszystkim,
    Wymienialem dzisiaj olej pierwsz raz od zakupu auta, okazało się, że miska olejowa była klejna i sam korek również. Po wymianie korka mi nie zakleili i po godzinie zaczęło wyciekac. Póki co zakleili mi ja na nowo i chyba jest ok.no ale trzeba to wymienić... Oryginalna miska to koszt ok 1600 zł numer jej to prawdopodobnie 5519221.
    Pytanie czy znajdę coś tańszego? Na Allegro typowo do gt nie ma. Są jakieś do 147 i 156 ale nie wiem czy będzie to pasować.. Prosilbym o pomoc.

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar Krajcok
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Oberschlesien
    Postów
    785

    Domyślnie

    Czy sadzisz, ze konstruktorzy AR specjalnie zmienili miske w modelu GT, a w 147 jest inna? Na pewno silniki 16V mialy te same miski, sprawdze Ci to jeszcze wieczorem w Eper i wysle wiadomosc na forum.
    Krajcok
    GT JTD Q2 Rosso Scuderia 205 PS (historia)
    XKR 4.0 V8 kompressor

  3. #3
    csharp
    Gość

    Domyślnie

    No właśnie tak mi sie wydawało. Póki co zawalili mi to silikonem i nawet kropla nie kapie problem tylko przy wymianie - trzeba zasysac. Swoją droga co jaki czas trzeba wymieniać olej w 2.0 Jts? Jakie jest normalne spalanie oleju na 1000 km ?

  4. #4
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Witam na wstępie – kolegę z JTSem Wreszcie odmienny silnik od ogólnego trendu To żart

    Możesz się zorientować, bo kiedyś słyszałam, że od TSa może pasować, byłoby taniej. Tyle, że nie potrafię w ogóle miski olejowej zlokalizować w ePER. Może kolega Krajcok Ci sprawdzi. Możesz też napisać PW do kolegi Amigasa - on ma sklep z częściami i ma dobre ceny, sprawdzić też potrafi.

    Olej 10W60 pełen syntetyk, co 10 kkm lub co 1 rok. Podstawa - lać pod górną kreskę. Zresztą jak będzie nieco mniej zaraz usłyszysz to, tak już mają. Mniej więcej w połowie między min, a max przy b. ostrym zakręcie i pewnej prędkości mrygnie na chwilkę kontrolka oleju. Z drugiej strony dobrze – można kontrolować. Co ustaliliśmy z cuorventi – jak wcześniej miałeś lany inny olej niż 10W60 – warto zrobić płukankę silnika, zanim zalejesz poprawnym parametrowo. Co do marki oleju – jaki lubisz Ja leję selenię racing, cuorventi millersa 10W60, a niektórzy userzy maserati – przerzucają się na shell racing Maserati rekomenduje – selenię R, ferrari – shella R, mercedes millersa Wybór należy do Ciebie Odradzam Valvoline racing, bo to półsyntetyk.

    Ile bierze? Wziąć może, one, te 16V lubią oleju wziąć. Zależy zapewne od tego na jakich obrotach jeździsz najczęściej i od oleju, który wlewasz. Jeśli non stop jesteś wysoko - weźmie więcej.

    Mi różnie. W sumie raczej jeżdżę w sposób stały i korzystam z wysokich obrotów, ale nie jestem na odcięciu non stop. Przedprzedostatnio wzięła tak z pół szklanki na 5 kkm. Przedostatnio wzięła na 5 kkm tak z szklankę oleju, a ostatnio nie wzięła na 5 kkm nic, a była kręcona wysoko, więc mnie to lekko osłupiło. Olej leję ten sam. Olej sprawdzam raz na tydzień lub jesli się cokolwiek głośniej zrobi - wiem, że to przesada, ale mam taki nawyk, sprawdzam, czy jest na max. Aktualnie po 1 kkm od wymiany nie wzięła nic.

    Rozrząd – co 60 kkm lub co 3 zimy. Ja wymieniam kompletny łącznie z pompą wody i wariatorem. Trzeba żeby ustawiali w warsztacie co mają blokady do JTSa. Do rozważenia reset parametrów adaptacyjnych po ustawianiu rozrządu. Z tego co czytałam rozrząd ma pewne znaczenie, a w zasadzie kąty… wszelakie na idle speed control. Nie wiem jednak na ile kolejne ustawienie rozrządu, na dobrych blokadach, poprawne – da różnice do stanu sprzed. Tego nie wiem. Jednak bezpiecznie taki reset zrobić, tak mi się wydaje, ale – to moja interpretacja, więc możesz ją pominąć.

    Olej i rozrząd istotne - te silniki są wrażliwe na zaniedbania eksploatacyjne i mogą strzelić focha.
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 01-09-2011 o 23:04

  5. #5
    csharp
    Gość

    Domyślnie

    Majka dzięki wielkie za kompleksową odpowiedź wlali mi w końcu 10w40 SELENIA. Zobaczymy jak będzie. Póki co przejechałem 500 km i nie widać jakiś ubytków, więc chyba nie pali
    Średnie spalanie 12/100 to chyba norma w tych silnikach ?
    Tak przy okazji, mam problem z korkiem od spryskiwaczy... po prostu mi wypadł ;/ gdzie szukać takich cudów?

    edit

    kurde... okazał się, że po wymianie oleju spalił mi 1 litr/1000 km ;// generalnie już się powinienem bać ?
    Ostatnio edytowane przez csharp ; 07-09-2011 o 00:01

  6. #6
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    :/ 1l na 1000 dużawo... Zalali pod górną kreskę? Poczekali i sprawdzili czy spłynie ze ścianek? Miskę wymieniłeś? Bo jak tak to w takiej sytuacji 1 punkt to wymiana oleju na zgodny parametrowo.

    No tak, to – jak to? A co nie mieli takiego, jak trzeba? Czy jak?

    - Wlali Ci olej niezgodny ze specyfikacją producenta i instrukcją obsługi.
    - Zgodnie z instrukcją ma być 10W60 i full syntetyk.
    - I nie tylko chodzi o branie oleju – to, to pól biedy, bo można dolewać.
    - JTS to silnik tzw. „luźny” dla takich silników lepszy jest 10W60…Lepsza ochrona, uszczelnienie oraz ciśnienie smarowania i takie tam, mniejsza z tym.

    Pozostaje mieć nadzieję, że nie pomylili JTS z TS… :/ A i do TSa też chyba w ostatnim rzucie rekomendowali 10W60… Żeby tylko porównania z astrą nie czynili, bo wtedy wymiana oleju co najwyżej co 20 kkm, a może i co 30 kkm …

    … tego typu wizje mechaników mnie nie interesują. Z olejem jak z innymi sprawami z częściami – zamiennik ok., ale parametry ma mieć zgodne… Z częściami mniejszy problem, bo niezgodnych nie zamontują, a olej to tylko ciecz, kleista ciecz…

    12l/100 – norma, zależy jak jeździsz, jak duże korki, ile świateł zawsze czerwonych, czy patrzysz, żeby toczyć się w zakresie ubogiej mieszanki, czy nie. Może też od jakości paliwa? Tak mnie to zastanawiało, ale mniejsza z tym. Od wielkości kół, etc… Przy jakiej średniej prędkości? Mi pali aktualnie 11/100 (z korektą), na wyświetlaczu 10,4 przy śr. prędkości 32. Pomiar z jakiś 280 km. W sumie zresztą co za różnica – 1 litr w te czy we w te. Latem paliła 10l, ale też inne prędkości były, przelatywałam sobie przez LDZ. A zimą, w słynny łódzki poniedziałek jak wracałam do domu 5 godzin na odcinku, który normalnie pokonuję 20 minut… 5 godzin - 1. 2. Stop, 1. 2. Stop. – pokazała na wyświetlaczu 25 l… Średnio 12l/100 dobry wynik

    Korek do zbiornika spryskiwaczy? O ten chodzi?

    Jest za 17 PLN do 147:

    http://www.nokaut.pl/pozostala-motor...romeo-147.html
    Może jest taki sam? Bo chyba wygląda podobnie.

    Z drugiej strony spokojnie możesz zadzwonić do autosklep24 (http://www.autosklep24.pl/) czy gdziekolwiek – bo pewnie oryginał nowy będzie w podobnej cenie.

  7. #7
    csharp
    Gość

    Domyślnie

    Majka ) Ty to rewelacyjna jesteś strasznie dużo się do Ciebie dowiaduje, muszę Cię wykorzystać jeszcze w dobrym tego słowa znaczeniu

    z tym olejem to mam teraz 10w40 SELENIA, przejadę z 7 tys i wymienię wtedy na 10w60, bo 2 tygodnie temu zapłaciłem prawie 400 zł za wymianę na 10w40 będę dolewać - zamówię z alledrogo kilka litrów....(dobre rozwiązanie? cy nie cackac się tylko wywalić kase i raz jeszcze wymienić ale teraz na 10w60?) Martwi mnie tylko to, że tyle bierze.. przy zapalaniu trochę kopci, więc na pewno pali ;/ w tym głupim warsztacie rozkładali ręce i od razu zaproponowali wymianę silnika. Na 100% nic nie cieknie, bo sprawdzałem co kilka dni - wszędzie sucho. Kompletnie się na tym nie znam, nie wiem czy jest jakiś sposób aby sprawdzić czy rzeczywiście jest coś nie tak z tym silnikiem bez rozkładania go. Jeździ mi się normalnie, olej sprawdzam co kilka dni i dolewam aby na full było.. no ale wyliczyłem 1litr/1000. Jeżdżę tak sobie, nogę mam raczej ciężką, więc często obroty ok 3/4, często w trasie to też zwykle obroty ok 4 i prędkość 140-150.

    mechanik polecał mi jakiś modyfikator plus, podobno coś tam pomaga, co o tym myślisz?

    a co do korka to dzięki, skoro od 147 pasuje to kupuje ;]


    //edit

    Majka.. jeszcze podpytam.. bo też tego nie wiem

    na co zwracać uwagę przy tym aucie? przebieg w tej chwili 101tys. rozrząd był wymieniany przy 81k - mam pieczątkę na to.
    co tam należy sprawdzać oprócz oleju? i co jaki czas ? jakieś paski, napinacze, wahacze czy inne cuda ?

    kompletnie zielony jestem i muszę to szybko ogarnąć, bo mi ciągle kasę zabierają teraz mi zawalili 500 zł za oczyszczenie rozrusznika, bo rzęził coś przy odpalaniu.. do tej pory jeździłem na służbowych autach, to miałem wszystko w... co 15tys byłem w serwisie i nic mnie nie interesowało... a szkoda, bo mogłem się czegoś nauczyć
    Ostatnio edytowane przez csharp ; 07-09-2011 o 20:43

  8. #8
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie



    Nie kupuj tego korka do 147.

    Sprawdziłam u siebie po południu - jest inny... ma taką podstawę na dole. Zadzwoń do autosklep24.pl - zwykle mają dobre ceny (lepsze niż ASO), to nie powinna być droga rzecz. Zresztą ja jutro zadzwonię, to napiszę ile kosztuje.

    Co do reszty jutro, bo muszę się zastanowić
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 07-09-2011 o 20:49

  9. #9
    csharp
    Gość

    Domyślnie

    hahah właśnie miałem klikać "dodaj do koszyka" ;DDD dzięki

  10. #10
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    ;]

    Dobra przeż - widziałam ;]

    Korek - do zbiornika spryskiwaczy występuje solo - w ASO LDZ - ostatnia cena - 15 PLN, bez różnicy czy ze spryskiwaczami reflektorów, czy bez - wtedy zbiornik jest inny, ale korek jest ten sam. Nie opłaci sie zmawiać z wysyłką, bo transport zawyży koszta. Lepiej szurąć do ASO

    A może już nabyłeś?

    Z jakiego miasta jesteś? - z ciekawości pytam.

Podobne wątki

  1. miska olejowa 105km a miska od 115km
    Utworzone przez puszuszek w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 24-11-2015, 22:25
  2. [164] Miska olejowa 164
    Utworzone przez Xofer w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 27-09-2014, 10:43
  3. [155] miska olejowa ...:)
    Utworzone przez pawlo12 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 05-07-2012, 12:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory