Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 19 z 19

Temat: Czy to tylko ja nie potrafię płynnie ruszać, czy to problem z Julką?

  1. #11
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Giulietta 1.4TB Distinctive/Sport/Premium/Dach
    Postów
    480

    Domyślnie

    U mnie z D czy bez pali praktycznie cały czas 8 - 8.6 i wcale największe spalanie nie jest na Dynamic. Więc rzadko się z nim rozstaję, szczególnie że rzeczywiście z D rusza płynniej.
    Zauwazylem, ze bez D zawsze gazu muszą dać więcej, aby sensownie ruszyć bez czkawki, a potem muszę jeszcze raz podbić obroty na dwójce. Na D po prostu przyspiesza liniowo - może tu jest pies pogrzebany w braku różnic w spalaniu ?

  2. #12
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Specjalnie dzisiaj zwracałem uwagę na to i wydaje mi się, że nie ma najmniejszych problemów z ruszaniem.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  3. #13
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Tym którzy mają problemy z ruszaniem można polecic plac manewrowy i kilka godzin ćwiczeń - po tym nie będzie problemów...
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #14
    Użytkownik Znawca Avatar metan
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    K-ce
    Auto
    Mito 1,4 MPI
    Postów
    1,115

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Jak chcemy pośmigac pomiędzy samochodami to jak najbardziej tak, ale w normalnej jeździe tryb "D" powoduje zwiększone zużycie paliwa (ale opon i klocków hamulcowych również), bo mamy non stop załaczony system Q2. Przy jeździe autostradowej trybu "D" własciwie nie powinno się używać - ja w trasie używam go tylko do wyprzedzania
    O ile mnie pamięć nie myli to ideą D jest zatrzymywanie ślizgającego się koła to z kolei raczej redukuje zużycie opon no chyba że startujemy zrywając przyczepnosc obu. Co do klocków zgoda.
    Ja chętnie dalej podrążyłbym temat realnego działania D w praktyce. Bo jakoś wyglada na to że to działanie niczym nie różni sie od działania ASR: jeśli jedno koło "buksuje" (co zasadniczo przecież jest takim samym stanem zarówno przy ruszaniu na śliskim jak i podczas jazdy w zakręcie gdzie jedno koło traci przyczepność) to jest hamowane po to aby "oszukać" mechanizm różnicowy i tym samym przenosić moc przez drugie koło. Różnicą może być to że zakres pracy został rozszerzony na większe prędkości i nie zamyka gazu przy poślizgu obu kół (tak jak w trybie A).
    A znów podpierając się opisem działania samego silnika w D gdzie jest inna mapa przepustnicy i overboost to największe różnice w stosunku do N w zużyciu paliwa będa podczas częstego operowania gazem. Przy jeżdzie autostradowej powinno być to samo.
    Ostatnio edytowane przez metan ; 01-09-2011 o 10:14

  5. #15
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Najpierw może odpowidź na pytanie po co w samochodzie mechanizm róznicowy. Mechanizm różnicowy w tradycyjnym samochodzie ma za zadanie kompensację różnicy prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej podczas pokonywania przez nie torów o różnych długościach (zjawisko to występuje głównie podczas pokonywania zakrętów)- zapobiega to wytwarzaniu się zbędnych naprężeń w układzie przeniesienia napędu, które przyczyniają się do szybszego zużycia opon, przekładni, zwiększenia spalania paliwa, oraz mogą prowadzić do ukręcenia półosi. Blokada mechanizmu różnicowego prowadzi do wyrównania prędkości obrotowej kół tej samej osi, co jest dobre w sytuacji kiedy jedno z nich może się slizgac ale na nawierzchniach o dobrej przyczepności prowadzi do zużycia opon i w przypadku elektronicznego Q2 (a taki ma Giulietta) elementów układu hamulcowego, obciaża równiez sam mechanizm różnicowy. Co do różnicy pomiędzy ASR i Q2 - to pisałem już o tym system kontroli trakcji ogranicza też moc silnika system Q2 tego nie robi
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta Avatar lobov
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    okolice Rzeszowa
    Auto
    była: 156, 159 Jest: Giulietta 1,4 170 Sport i jakieś Audi ;)
    Postów
    399

    Domyślnie

    Może to tylko moje wrażenie, ale z płynnością ruszania miałem problem w 156 1,9 115KM. Teraz w 159 2,4 200KM nie mam żadnego problemu z tym. Wcześniej musiałem podkręcić obroty i ruszać delikatnie na półsprzęgle bo inaczej się dławiła, teraz nawet po mocnym puszczeniu sprzęgła bez gazu autko płynnie rusza. Może to kwestia momentu obrotowego?

  7. #17
    Użytkownik Znawca Avatar metan
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    K-ce
    Auto
    Mito 1,4 MPI
    Postów
    1,115

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Co do różnicy pomiędzy ASR i Q2 - to pisałem już o tym system kontroli trakcji ogranicza też moc silnika system Q2 tego nie robi
    Jeżeli ślizgają się obydwa koła to przecież w D też zmniejsza moc.

  8. #18
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Tylko przy ruszaniu i to jest właśnie działanie ASR, bo działanie tego systemu nie jst wyłaczane w trybie "D"
    Ostatnio edytowane przez Maciek-156 ; 11-09-2011 o 09:02
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  9. #19
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Jabolek
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Zandvoort, Oleśnica
    Auto
    AR Giulietta (SAVALI) 2.0 TCT 215KM 405 Nm
    Postów
    623

    Domyślnie

    Ja mam problem z plynnym ruszaniem tylko gdy mam w uzyciu klimatyzacje...wtedy nie wiem czemu musze sie bardzo starac by sprzeglem operowac jak najlepiej a i tak czasami nie jest plynnie...

    Bez klimatyzacji nie moge marudzic czasami zmiana 1 na 2 ( ktora nie jest szybkim przelozeniem niestety) robi troszke niskiego tla dzwiekowego wiec juz jestem przyzwyczajony tzn moja noga do prezyzyjnego operowania sprzeglem i gazem

    Mam nadzieje ze w wercji TCT bedzie duzo lepiej

Podobne wątki

  1. [159] Chlapacze, gdzieś ktoś polecał ale nie potrafię tego znaleźć.
    Utworzone przez gsmfon w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 21-02-2015, 02:41
  2. [159] Automatyczna skrzynia - czy samochód powinien ruszać bez gazu?
    Utworzone przez duomox w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 10-09-2014, 18:06
  3. [Giulietta] Posuwałem Julką
    Utworzone przez KRS w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 08-08-2014, 21:01
  4. Witam wraz z Julką z Warszawy
    Utworzone przez Rycho w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 21-09-2013, 09:17
  5. Potrafię rozkodować kod do radia!
    Utworzone przez h0se166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 17-05-2011, 22:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory