Strona 4 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 82

Temat: 1.9 115jtd +

  1. #31
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Ostrów Wielkopolski
    Auto
    Seat Leon FR
    Postów
    618

    Domyślnie

    Ja tam o swapie nie pisałem. Mi chodziło o to że nie każdy by potrafił tyle zainwestować pieniędzy w swoje auto. Dużo ludzi woli te ciężko zaoszczędzone pieniądze inaczej zagospodarować.

    Co do 8v vs 16v to raczej jest przepaść 16v ma lepszy dół, górę przy mocny modach typu zmiana Tubra, IC, wydechu daje dużo. Masz sam przykład choćby Krajcoka 218 KM, wiele innych gdzie przy samym Sofcie i IC daje 190 PS i ponad.

    Dla mnie co by nie zrobił Marcin jest dobrze zrobione, bo wiem jak podchodzi do sprawy.

  2. #32
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Wynik 218KM robi na mnie podobne wrażenie jak to stilo bo przyrost mocy podobny ale 190KM po wrzuceniu IC i remapie? Gdzie ta przepaść skoro przy tym samym turbo wrzuconym do 8V mamy niewiele mniej? Fakt różnica jest co widać po wykresach ale z tą przepaścią to bym nie przesadzał. Sam na początku żałowałem, ze nie dołożyłem kilku tysięcy do 16V bo też wydawał mi się dużo lepszy ale wyniki cinka co raz bardziej mnie zaskakują i 8V nie jest taki "słaby" jak na początku myślałem

  3. #33
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    sląsk
    Auto
    JTD
    Postów
    487

    Domyślnie

    Pamiętajcie proszę, że owe stilo to UNIJET czyli EDC15 tak więc nie porównujcie tego do Multijeta EDC16 nie istotne czy C8/C39 (rail 1400/1600). Mjtd to nowocześniejszy a co ważne wydajniejszy system zasilania tak więc ma większe możliwości.

    Tu przykład Mjtd 8V (grande punto) z większym coolerem i większą turbiną (problematyka tego egzemplarza to zintegrowane turbo z kolektorem tak więc montaż innej turbiny nie jest taki prosty - turbo jest odwrócone w stosunku do 8v/16v alfy)
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	11_120.jpg
Wyświetleń:	118
Rozmiar:	107.5 KB
ID:	33821
    www.cinsoft.pl; http://www.facebook.com/CINSOFT
    CHIPTUNING, MECHANIKA, MODYFIKACJE
    USUWANIE DPF, EGR, KLAP WIROWYCH
    HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA 4x4 MAHA LPS 3000

  4. #34
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    Kolego Pływak,to czy ktoś zamontuje turbo z aukcji za kilkaset złociszy,czy kupi nowe to jest sprawa indywidualna i kwestia podejścia.Sam w tego typu modach nie zamierzam ryzykować ,gdyż jak Kolin napisał taka "oszczędność" może kosztować podwójnie.Jeśli ktoś ma czas i środki potrzebne ku temu to zawsze mozna koszta pomniejszyć o robociznę np. przy montażu IC i z tym się zgodzę.

    Odnośnie podobieństwa potencjału 8v i 16v : to ,że moc po coolerze wyszła w przypadku jednego i drugiego w okolicach 190km to jeszcze nic,spójrz na przebieg krzywych ,na moc przy załóżmy 2500, czy 3000 obr.Dam przykład na moim aucie - przy 2600 obr mam troszke ponad 150km, w tym przypadku jest coś w okolicy 130km, przy 3000 mam 175Km, tu jest jakieś 155km,także wynik końcowy to jedno,a moc przy danych obrotach to drugie. 1,9 8v to wdzięczna jednostka ,ale potencjał 16v jest dużo większy,nie wspominając ,że to edc 16.Owszem mozna zrobić lepsze kreski w 8v ,ale to już musi być większe turbo,wydech itd. no i to samo mozna wykonać przy 16v ,choć tu już problemem jest paliwo, a właściwie jego brak.

    Cinek jakie turbo jest w tym Grande ?? Czyżby coś z rodziny gt20 ?? Krzywe są jak w 16v na ostrym wirusie. Bardzo ładnie to wygląda.

    Żeby pogodzić obie strony,dodam tylko od siebie ,że pojemności nic nie przebije :p niestety... .Swap na 2,4 210 czy choćby 175 to by było coś.No ewentualnie na 2,0 MJTD ,ale to akurat ewenement.
    Ostatnio edytowane przez rybakmj ; 09-09-2011 o 09:18

  5. #35
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Ostrów Wielkopolski
    Auto
    Seat Leon FR
    Postów
    618

    Domyślnie

    Pływak napiszę tak...

    Porównaj sobie sobie oba auta po samym sofcie seryjne. A nie porównanie zmodzonego 8v do 16v po samym sofcie. Dla mnie niestety 16v ma o wiele lepsze krzywe momentu czego w 8v nie ma. Tak samo przepaść 18x a 21x jest duża. Sam potencjał jednostki jest duży tylko nikt tego nie modzi.

  6. #36
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Porównanie jakie dałem najbardziej obrazują ta "przepaść" dwie różne jednostki z tym samym turbo i przepaść ma 10KM i trochę lepszy przebieg krzywych. Nie neguje, ze jest róznica i multijety mają większy potencjał bo mają i głównie rozbija się tu o wydajność układu wtryskowego i właśnie lepsze turbo ale widać mamy inne pojęcie słowa przepaść bo dla mnie przepaść to była jak wysiadłem z Carrery 4S i na następny dzień wsiadłem do swojego JTD to właśnie była dla mnie "przepaść", a jeśli dla kogoś kilkanaście koni i lekko inne krzywe to przepaść to nie mam więcej pytań..


    rybakmj dokładnie sprawa indywidualna ale nie rozumiem dlaczego napisałeś, ze jakiekolwiek inne turbo niż nowe nie ma sensu? Nawet sam cinek przyznał, ze poprzednie stilo miało używke niewiadomego pochodzenia, a sam silnik był w gorszym stanie mimo wszystko wykręcił wynik ponad 170KM i o ile dobrze pamiętam było wspomniane, ze po modyfikacji zrobiło już spory dystans więc jak ktoś nie ma ponad 2,5zł na nowe turbo to sens kupowania używki jak najbardziej jest.
    Ostatnio edytowane przez Pływak ; 09-09-2011 o 22:28

  7. #37
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    Być może moja opinia jest zbyt jednostronna. Ok mea culpa. Uważam po prostu ,iż ktoś kto nie chce dołożyć do turba " allegrowego" te powiedzmy 1000zł ,to w ogóle w moim mniemaniu,mija się z celem jakiekolwiek tuningowanie,ale to się wiąże z moją maxymą; albo coś się robi dobrze ,albo wcale. Fakt masz rację ,są projekty mocno wykręcone zarówno benzynowe jak i dieslowkie na używkach lub karambolowych cudach i jakoś jeżdżą i to też jest jakiś sposób. Nowe jest nowe takie moja prywatne zdanie, tym bardziej ,że przy mocniejszym tuningu gdzie turbo będzie pracowało nie przy 1,1 bar tylko przy 1,5-1,55 bar ( przykład tuningu turba VB) jest duże prawdopodobieństwo ,że nasze " unknow" turbo sie rozsypie robiąc niezłe spustoszenie naszej jednostce.Zassie olej i wtedy robi się widowisko. Sam jestem propagatorem nowych podzespołów,od takie moje zboczenie,ale tylko i wyłącznie prywatne bez żadnych podjazdów broń Boże.

    Przyznam się bez bólu ,że sam kupiłem nowe gtb2056 w bardzo dobrej cenie,tyle tylko ,że sobie leży i nabiera mocy urzędowej,aż ktoś da receptę na więcej paliwa w naszych 1,9 16v.

    Co do przepaści: trzeba czekać na mocny projekt 16v i wtedy można będzie bardziej ocenić potencjał. Róznica jest jednak duża.

  8. #38
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Ostrów Wielkopolski
    Auto
    Seat Leon FR
    Postów
    618

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pływak Zobacz post

    Porównanie jakie dałem najbardziej obrazują ta "przepaść" dwie różne jednostki z tym samym turbo
    Ciągle porównujesz seryjne 16v po chipie do nie seryjnego 8v które po za chipem ma również większe turbo niż seryjne. Ma się to nijak ze względu że przeprowadzono większą ilość modyfikacji. Rozumiem że wkładając 1749vb do 8v ma się zbliżone wyniki do 16v po samym sofcie ale dokonując tutaj dalszych modyfikacji zyskujemy kolejne 30-40 KM i to jest dla mnie dużo. ( czyli tak samo jak w 8v inne turbo,IC, wydech )


    Porównanie Carrery do twojego JTD to chyba śmieszne porównanie bo to auto to inna liga i raczej nie ma co tu równać.

    Rybak wiadomo że 140 jest skastrowana i brakuje jej tego co ma 150. Dla mnie nie ma sensu grzebać tego silnika dalej.
    Ostatnio edytowane przez Kolin ; 10-09-2011 o 20:03

  9. #39
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    KWA
    Auto
    2 x Giulietta 1.4tb i 1.75qv, GT 3.2v6
    Postów
    373

    Domyślnie

    Marcin mam jedno pytanie: na twojej stronie jest ost modyfikowane bravo 120km. Mam tez takie obecnie. Powiedz mi da sie cos jeszcze ugrac na seryjnych gratach czy to juz wszystko? I czy przy większych modach trzeba zmieniac ic? Bo i ic jest tam w zasadzie centralny tyle ze nie az taki duzy, ale za to znacznie wiekszy niz w alfie 116km.

  10. #40
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    sląsk
    Auto
    JTD
    Postów
    487

    Domyślnie

    W 1.6 120 te ok 155 to juz mocniejszy soft na seryjnych klamotach. W perspektywie dalszej modyfikacji wywaliłbym dpf z powodu temp jakie są w wydechu, wtedy można pokusić się o zrobienie kilku koni więcej...
    Pozdro
    www.cinsoft.pl; http://www.facebook.com/CINSOFT
    CHIPTUNING, MECHANIKA, MODYFIKACJE
    USUWANIE DPF, EGR, KLAP WIROWYCH
    HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA 4x4 MAHA LPS 3000

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory