Turbina w mojej Alfie ciągnie od 2000 do 3000 a potem już nic, tak jak kolega napisał wolnossący...
Turbina w mojej Alfie ciągnie od 2000 do 3000 a potem już nic, tak jak kolega napisał wolnossący...
To albo stoi ci zmienna geometria albo długość sztangi sterującej jest źle wyregulowana, częste po tzw. regeneracji
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Właśnie powiem Ci, Turbo nie było w regeneracji, tak już kupiłem i zastanawiałem się dlaczego tak się dzieje.
A powiedz mi gdzie to można naprawić, który serwis podjął by się takiego czegoś ? Lub czy może wiąże się to z regeneracją turbo bo juz się "skończyło" ?...
W serwisie turbospręzarek reguluje się to - tak żeby turbina dawała odpowiednie cisnienie przy odpowiadających obrotach. Można też metodą prób i błędów wyregulować samemu - zmieniając długość sztangi i potem wykonujac jazdę próbna z podpiętym komputerem
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Właśnie mi nie stoi geometria bo turbine słychać jak wstaje już przy 1800 a jak ma te 3000 tysie i depne do dechy to słychać jak spalin upuszcza a silnik ciągnie jak głupi , podczas jazdy z kompem ciśnienie max to 2.2 bara w maksymalnym piku do 2.3 . Nie przeładowuje. Turbina sterowana z muszli a nie przez komp po odłączeniu węża z muszli i dmuchnięciu do gruszki z kompresora sztanga ładnie sie wychyla bez oporów. Aha i turbina w stanie powiedziałbym idealnym nie ma oleju w wężach dolotu, no może na styku węża z kolektorem zebrała by sie kropelka , ale w reszcie suchutko. silnik oleju też nie bierze.Od wymiany do wymiany na bagnecie ubywa może z milimetr. I pytanie bo wydaje mi się że w tym roczniku nie było zmiennej geometrii '99 . a Ja mam zmienną .
Mi ciągnie od 2000 do 4000 tys. Raz na miesiąc przy ostrym przyspieszaniu wywala mi błąd i przechodzi w tryb awaryjny. Po ponownym odpaleniu jest wszystko ok i komp nie pokazuje żadnych błędów. Myślę, że coś nie tak jest ze zmienną geometrią, ale pewny na bank nie jestem.
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)