Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 17 z 17

Temat: Dziwna TURBODZIURA :| 2,4 JTD

  1. #11
    Grigori
    Gość

    Domyślnie

    Turbina w mojej Alfie ciągnie od 2000 do 3000 a potem już nic, tak jak kolega napisał wolnossący...

  2. #12
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    To albo stoi ci zmienna geometria albo długość sztangi sterującej jest źle wyregulowana, częste po tzw. regeneracji
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #13
    Grigori
    Gość

    Domyślnie

    Właśnie powiem Ci, Turbo nie było w regeneracji, tak już kupiłem i zastanawiałem się dlaczego tak się dzieje.
    A powiedz mi gdzie to można naprawić, który serwis podjął by się takiego czegoś ? Lub czy może wiąże się to z regeneracją turbo bo juz się "skończyło" ?...

  4. #14
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    W serwisie turbospręzarek reguluje się to - tak żeby turbina dawała odpowiednie cisnienie przy odpowiadających obrotach. Można też metodą prób i błędów wyregulować samemu - zmieniając długość sztangi i potem wykonujac jazdę próbna z podpiętym komputerem
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #15
    Użytkownik Ogier Avatar teiras
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Katowice - Kostuchna
    Auto
    156 2,4jtd 99r AZZURO NUVOLA 176.1KM 401.9 Nm Skrzynia 6b z 166
    Postów
    171

    Domyślnie

    Właśnie mi nie stoi geometria bo turbine słychać jak wstaje już przy 1800 a jak ma te 3000 tysie i depne do dechy to słychać jak spalin upuszcza a silnik ciągnie jak głupi , podczas jazdy z kompem ciśnienie max to 2.2 bara w maksymalnym piku do 2.3 . Nie przeładowuje. Turbina sterowana z muszli a nie przez komp po odłączeniu węża z muszli i dmuchnięciu do gruszki z kompresora sztanga ładnie sie wychyla bez oporów. Aha i turbina w stanie powiedziałbym idealnym nie ma oleju w wężach dolotu, no może na styku węża z kolektorem zebrała by sie kropelka , ale w reszcie suchutko. silnik oleju też nie bierze.Od wymiany do wymiany na bagnecie ubywa może z milimetr. I pytanie bo wydaje mi się że w tym roczniku nie było zmiennej geometrii '99 . a Ja mam zmienną .

  6. #16
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gomunice/Radomsko
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2,4JTD '01
    Postów
    44

    Domyślnie

    Mi ciągnie od 2000 do 4000 tys. Raz na miesiąc przy ostrym przyspieszaniu wywala mi błąd i przechodzi w tryb awaryjny. Po ponownym odpaleniu jest wszystko ok i komp nie pokazuje żadnych błędów. Myślę, że coś nie tak jest ze zmienną geometrią, ale pewny na bank nie jestem.

  7. #17
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał teiras Zobacz post
    Właśnie mi nie stoi geometria bo turbine słychać jak wstaje już przy 1800 a jak ma te 3000 tysie i depne do dechy to słychać jak spalin upuszcza a silnik ciągnie jak głupi , podczas jazdy z kompem ciśnienie max to 2.2 bara w maksymalnym piku do 2.3 . Nie przeładowuje. Turbina sterowana z muszli a nie przez komp po odłączeniu węża z muszli i dmuchnięciu do gruszki z kompresora sztanga ładnie sie wychyla bez oporów. .... I pytanie bo wydaje mi się że w tym roczniku nie było zmiennej geometrii '99 . a Ja mam zmienną .
    Masz źle wyregulowaną długość sztangi, bo zbyt szybko (przy 3000obr/min) osiagasz maksymalne cisnienie doładowania. We wszystkich 2,4 JTD była zmienna geometria
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. Spora turbodziura do 2 tyś. 147 FL 1.9 JTD 16V
    Utworzone przez Maciekopc w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 06-02-2016, 11:12
  2. [147] Olbrzymia turbodziura po wymianie turbo
    Utworzone przez Sperow w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 20-09-2014, 15:30
  3. [Giulietta] turbodziura
    Utworzone przez dobryalf w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 20-04-2014, 07:24
  4. Turbodziura
    Utworzone przez Kamilo90 w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 26-09-2012, 10:46
  5. Dziwna kontrolka
    Utworzone przez werter81 w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 09-03-2010, 19:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory