A co to za "oszczędnościowa" wymiana rozrządu bez wymiany wariatora? Jak będziesz robił następną wymianę rozrządu to jeszcze o pompie wody pamiętaj...
A co to za "oszczędnościowa" wymiana rozrządu bez wymiany wariatora? Jak będziesz robił następną wymianę rozrządu to jeszcze o pompie wody pamiętaj...
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Panowie, a dlaczego przy takiej okazji wymienia się pompę wodną.
paski, rolki, napinacze, uszczelki to rozumiem ale pompę.
Pompę wodną wymienia się w TSie co druga wymianę rozrządu (w JTD przy każdej), bo najzwyczajniej pompa ma swoją żywotność (a właściwie jej uszczelnienia i łożyska), a jest napędzana tym samym paskiem rozrządu. Jej awaria i wymiana łączy się z koniecznością wymiany rozrządu podobnie jak wariatora
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Napewno bym się przychylił do waszych odpowiedzi ale to już nie wyszło odemniePani która je posiadała robiła jeszcze rozrząd ale dziw że jej tego w ASO nie poradzili bo autko było serwisowane do kiedy aż ja je przejąłem :roll:
W sumie z tego co wiem to faktycznie to że Alfa chodzi jak diesel może też wynikać z pompy a bardziej z łożysk znajdujących się w niej? Nieprawdaż?
Była ----> 156 1.6 16V
----> 159 SW 2.4 Q-tronic TI
Jest ----> GT 2.0 JTS
Jest ——> Giulietta 1.4 MA
a odgłos diesla w modelu 156 TS jest odpowiedzialny tylko i wyłącznie wariator lub po polsku zmieniacz faz rozrządu.
ale wariator po rozruchu silnika jak napłynie nowy olej powinien sie uspokoić, co jednak nie znaczy że jest do wymiany.
wymiana - to tylko wariator pozmianowy, nie daj sie wrobić w inny , lepszy i tańszy !!!.
wporządku przychyle się do rady. Jeszcze raz dzięki bardzo
POZDRAWIAM ! !
Była ----> 156 1.6 16V
----> 159 SW 2.4 Q-tronic TI
Jest ----> GT 2.0 JTS
Jest ——> Giulietta 1.4 MA
Ja wymieniłem wariator niepotrzebnie przez odgłos diesla.Hałasowało mi w taki sposób i tak głośno łożysko w alternatorze. Każdy myślał że to diesel, a ja że wariator :mrgreen:Napisał bubu321
Co do wariatora, to nie wiadomo chyba co kupimy bo kazdy wygląda tak samo i wszyscy sprzedawcy ostatnio twierdzą ze mają pozmianowy i dłuzej wytrzymuje.
To chyba najlepiej zrobie i to zaraz jak będę schoodził wezme ze sobą jakąś rurke i będę przykładał do poszczególnych urządzeń które wymienialiście i zobacze z którego wydobywa z siebie ten wyniszczający moje ucho dźwięk![]()
Dzięki za ostrzeżenie Pozdro!
Była ----> 156 1.6 16V
----> 159 SW 2.4 Q-tronic TI
Jest ----> GT 2.0 JTS
Jest ——> Giulietta 1.4 MA