Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Przekładnia kierownicza, duzy problem

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar kolekszy
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Namysłów
    Auto
    AR 156 SW 1.9JTDm-jet 140km powered by
    Postów
    978

    Unhappy Przekładnia kierownicza, duzy problem

    No i stało sie.... moja maglownica miała małe luzy i coś tam sobie stukało na nierównościach i dziś uciekł mi płyn.
    Jest dużo zabawy z demontażem? może widział ktoś jakiś poradnik jak się za to zabrać?
    alfa 156 98r 2.0ts miały takie same maglownice? czytałem kiedyś ze była jakaś tak różnica, prawda to??

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    To, że uciekł płyn jeszcze nie znaczy, że przekładnia do remontu - najpierw sprawdź miejsce wycieku, bo często winne są przewody znajdujace się poza maglownicą.
    A małe luzy można skasować śrubą regulacyjną, bez wyjmowania magla z samochodu.

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar kolekszy
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Namysłów
    Auto
    AR 156 SW 1.9JTDm-jet 140km powered by
    Postów
    978

    Domyślnie

    Z tego co wymacałem, mam mokry od strony kierowcy drążek kierowniczy.
    Gdzie tej śruby szukać??( jakieś zdjęcie) Na dniach będę wymieniał całe zawieszenie z przodu to bym od razu zobaczył i to

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Dostęp do śruby regulacyjnej tylko po opuszczeniu belki przedniego zawieszenia (tzw. sanek) - potrzebny długi klucz nasadowy (17 mm jeśli mnie pamięć nie myli) z przegubem.

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar kolekszy
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Namysłów
    Auto
    AR 156 SW 1.9JTDm-jet 140km powered by
    Postów
    978

    Domyślnie

    Opuszczenie sanek wdł tego poradnika?? http://squadracorse.pl/viewtopic.php?f=32&t=227

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Mniej wiecej, ale dla dostępu do śruby regulacyjnej nie trzeba aż tak mocno opuszczać sanek, jak do wyjęcia stabilizatora, więc odpada walka z osłoną wydechu, łączników sabilizatora raczej też nie trzeba odkręcać, ale tu pewności nie mam bo dawno robiłem, więc mogę nie pamiętać dokładnie.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar kolekszy
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Namysłów
    Auto
    AR 156 SW 1.9JTDm-jet 140km powered by
    Postów
    978

    Domyślnie

    i tak będę robił całe zawieszenie to będę miał wszystko rozgrzebane. A jak z tymi maglownicami? wszystkie były takie same?

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Podobno przed liftem były takie same, natomiast gdzieś czytałem, że po lifcie mogą być różnice w wielkości wieloklinu na wejściu do kolumny kierowniczej.

  9. #9
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Tak jest, przed liftem to samo po lifcie dwie wersje na europę. Benzyna/diesel tym się różnią

    ---------- Post added at 23:13 ---------- Previous post was at 23:12 ----------

    Nawiasem, do tej śruby nie idzie dojść bez opuszczania sanek? Gdzie ona dokładnie jest?

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Nie idzie.
    Jak opuścisz sanki, to zobaczysz - śruba jest w dolnej części przekładni, poniżej wieloklinu zębnika.
    Ewentualny luz należy kasować z wyczuciem - zbyt mocne dokręcenie śruby spowoduje nieodbijanie kierownicy, dlatego teoretycznie regulację powinno sie przeprowadzać na stanowisku, na wymontowanej przekładni z samochodu.

Podobne wątki

  1. [146] przekładnia kierownicza
    Utworzone przez kulik w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 07-08-2015, 11:38
  2. [159] Przekładnia kierownicza w AR 159
    Utworzone przez pier w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 24-09-2012, 08:52
  3. [145] przekładnia kierownicza
    Utworzone przez Stelma w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 25-04-2010, 09:00
  4. [145] przekładnia kierownicza?
    Utworzone przez currahee w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 14-04-2008, 17:57

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory