Alfy 156 zaczeto produkowac w 97 roku ale nie spotkalem sie jeszcze z zadnym mechanikiem ktory jednoznacznie stwierdzilby co powoduje te skoki obrotow:/
A wymienic krokowca od tak sie nie da:/ spory koszt- 450-600zl
Alfy 156 zaczeto produkowac w 97 roku ale nie spotkalem sie jeszcze z zadnym mechanikiem ktory jednoznacznie stwierdzilby co powoduje te skoki obrotow:/
A wymienic krokowca od tak sie nie da:/ spory koszt- 450-600zl
w kolektorze jest zaworek na tym wężu co ściągłeś, warto go sprawdzić
na jakiej zasadzie ten zaworek dziala
Kiedyś sprawdzałem ten zaworek w swojej 156 1,8 TS i pamiętam, że dmuchając w ten wężyk powietrze przelatywało, a zaciągniąć powietrza już się nie dało, zaworek się zamykał. Czyli zaworek puszcza opary w jedną stronę - od pokrywy zaworów, a spowrotem już nic nie przejdzie.
lubi się tam nazbierać nagar oleju i w efekcie mogą wystąpić dziwne wahania obrotów
łatwo sie go rozbiera. jego obudowa jest na kolektorze na końcu rurki z pokrywy zaworów
w środku jest sprężynka, gumka i taki plastikowy "cycek"
kiedyś rozciągnąłem jego sprężynkę jak szukałem przyczyn falowania obrotów i nie miło mnie zaskoczyło jak wolne obroty utrzymywały sie na poziomie 500 rpm i falował jak głupi.
po czyszczeniu tego zaworka warto zrobić reset