a jaką miałeś wcześniej przepływkę i dlaczego wymieniasz?
a jaką miałeś wcześniej przepływkę i dlaczego wymieniasz?
Dwa lata temu kupiłem alfę z uszkodzonym przepływomierzem. Pojechałem do mojego znajomego serwisanta alf i wstawił mi z końcówką 792 twierdząc, że jest to od fiata cromy i nie ma to żadnego znaczenia bo końcowy nr świadczy tylko o sposobie mocowania. Ze względu na to, że serwisowałem u niego moje poprzednie alfy i miałem do niego zaufanie to nie drążyłem tematu bo auto jeździło normalnie tylko komp zaniżał o 1,5 l spalanie. Uszkodzony przepływomierz zostawiłem i nie mam pojęcia jaki miał nr. Latem auto zaczęło mieć czkawkę, poszarpywało najczęściej w okolicach 2000-2500 obr. na drugim biegu. Wyczyściłem egr ale było tylko gorzej. Odpiąłem przepływomierz a auto zaczęło normalnie jeździć i zdecydowanie lepiej się odpychać. I tak jeżdżę z odpiętym przepływomierzem ale chcę już go wymienić tylko obawiam się, że na oryginale może być to samo i nie potrzebnie skrócę się o 800 zł.Przyczyna może tkwić w czym innym ale już nie wiem do kogo jechać bo ręce opadają... W tym celu właśnie potrzebuję sprawdzić oryginalny przepływomierz i może samemu uda mi się znaleźć przyczynę poszarpywania.
Możesz w ciemno wymienić przepływomierz jesli po odpięciu ustały wszelkie niedomagania. Niezgodność wskazań komputera odnośnie spalania przekraczająca 0,8l/100km swiadczy o uszkodzonym lub niewłasciwym przepływomierzu
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Ja miewam tez lekkie szarpniecia na 1 i 2 biegu na niskich obrotach. Pytalem o to w serwisie boltowicza to mi powiedzieli, ze ten typ tak maale teraz zaczalem sie zastanawiac czy to nie przeplywka ...
Ręce opadają, jak czytam kolejny post z gatunku "byłem u mechanika, podobno mam uszkodzony przepływomierz/EGR/czort wie co jeszcze, a mechanik mówi że ten typ tak ma". Ten typ tak NIE MA. Mechanik jak nie umie sprawdzić parametrów pracy przepływomierza (w 156/159 robi się to banalnie prosto z poziomu chociażby FES-a) - wartości mierzonej i zadanej - to powinien zmienić zawód, bo na ten moment takie umiejętności są niezbędne, jeśli chodzi o sensowne serwisowanie nowszych turbodiesli (nowszych, niż Mercedes beczka). A już takie informacje otrzymane od Boltowicza to jest jakaś paranoja... A 1.9 JTD to jeden z bardziej przewidywalnych i bardzo łatwy w diagnostyce silnik. Jakby im dać 4.0 TDI koncernu VW do diagnozy, to chyba by sobie żyły podcięli...
WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów
wydaje mi się ze mam ten sam problem z przepływką bo mi szarpie przy 1,5tys obrotów niezależnie od biegu.... możecie mi zrobić fotkę co mam odpiąć żeby sprawdzić czy to przepływomierz?
moja to 2.2 jts ale odnosnie przeplywki i efektu szarpania to chyba bez znaczenia, czy sie myle?
ale LCS o co dokładnie Ci chodzi ?
o to, ze czy diesel czy benzyna to szarpanie tutaj opisywane zwiazane bedzie prawdopodobnie z przeplywka a nie z tzw, "ten typ tak ma" ...
szarpanie nie musi być związane z przepływką tym bardziej w silniku benzynowym. Świece, cewki itd. podłącz pod komputer, zrób podstawowe testy, sprawdzisz czy nie ma wypadania zapłonów, lambdy i jak przepływomierz działa. W jtsie 2.0 czy też 3.2 odpięcie przepływomierza nie jest miarodajnym testem, silnik nie chodzi stabilnie i różne dziwy się dzieją. (nie mam doświadczenia z silnikiem 2.2)
Test ten sprawdza się w silnikach jtd.