Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 32

Temat: Błąd silnika

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Anamesh
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 8V
    Postów
    36

    Domyślnie Błąd silnika

    Witam
    od pewnego czasu mam problem z samochodem, otóż ostatnio podczas jazdy do Krakowa zapaliła się lampka sygnalizująca błąd na komputerze, błąd z silnika, więc udałem się do ASO , tam panowie podłączyli samochód pod komputer, błąd mówił o ile pamiętam "Katalizator_1" , ale samochód zachowywał się normalnie, błąd został usunięty i w zasadzie był spokój, niedawno błąd pojawił się ponownie, ale tym razem coś zaczęło się dziać z obrotami, tzn na wolnych obrotach, obroty falują, i czuć drżenie samochodu lekkie. Po kolejnym odpaleniu już się nic takiego nie działo ale błąd był, później gdy w ten sam dzień odpaliłem samochód, błąd zniknął i auto zachowywało się normalnie, no ale dalej ma takie zagrywki że zapala się ta właśnie lampka , no i czasami są te problemy z obrotami, ktoś miał coś takiego??? na co powinienem się przygotować ?

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    Kod:
    na co powinienem się przygotować ?
    - na jakąś porządną diagnostykę z podaniem komunikatów, bo tak to bedziesz tylko jeżdził. oni bedą kasowali błędy i forsę
    - i tak w koło macieju.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 20-09-2011 o 07:04
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar mati_luk
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 147 2.0 TS, manual, 3d, 2002 r.
    Postów
    63

    Domyślnie

    Podepnę się pod temat

    Również mam problem z błędem komputera. Jak kupiłem auto w lipcu, to sprzedawca powiedział że czasem zapala się błąd, że kasował u mechanika i że to jest spowodowane sondą. Po jakimś czasie od kupna zapalił mi się MCSF. Przy czym auto zachowywało się normalnie - żadnych zmian, spadku mocy czy falujących obrotów (tu jeden jedyny wyjątek, na trasie Warszawa-Poznań na początku sierpnia zauważyłem że na biegu jałowym obroty minimalnie falują i autko wpada w wibracje. Później to falowanie/wibrowanie zniknęło i do dziś na szczęście już nie wróciło).
    Znajomy ojca kupił sobie kabel i podłączył mój samochód pod kompa - pokazał się błąd P0420. Przeszukując fora nie mogłem znaleźć informacji co dokładnie jest przyczyną, co trzeba wymienić. Postanowiłem zasięgnąć porady lepszego diagnosty, cały czas jeżdżąc z błędem bez żadnych różnic w zachowaniu autka (generalnie u mnie jak błąd już się zapali to się pali cały czas. Raz tylko zgasł mi samoczynnie). Fachowiec do którego pojechałem miał urządzenie diagnostyczne, które wyglądało na serwisowe AR. Stwierdził że przednie sondy pracują ok (napięcie na nich falowało od kilkudziesięciu do prawie 900 mV), natomiast wg niego 3 sonda, za katalizatorem jest padnięta - napięcie ok 450mV bez zmian. Wyczytałem gdzieś na forum że ta 3cia sonda właśnie taką charakterystykę ma, ale stwierdziłem, że gość wie co mówi i zamówiłem sondę BOSCHA dedykowaną.
    Wymieniłem sondę, pocieszyłem się kilka dni i znów MCSF :/ i w tej chwili zastanawiam się czy wymiana sondy była konieczna, możliwe że poprzednia była sprawna, że to coś innego. Kosztowało mnie to 50zł diagnoza + 200zł sonda + wymiana. Zastanawiam się czy dalej próbować u tego mechanika, czy zgłosić się do bardziej wykwalifikowanego serwisu, który mi pomoże.
    Dzwoniłem do serwisu Twardowski.pl i tam diagnoza problemu kosztuje 150zł i przypuszczam że serwis tej renomy jest w stanie poprawnie zdiagnozować mój problem.

    Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z podobnym błędem w silniku benzynowym i ew z serwisem Twardowski?

    Pozdrawiam

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - w przyklejonym temacie mamy opisany błąd P0420.
    P0420 - System katalizatora (Bank 1) - wydajność poniżej progu*
    P0420 - Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)*
    - chetnie odkupię te uszkodzoną sondę, jeśli nie była rzucana po betonowej podłodze.
    - fajny meh-anik.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 20-09-2011 o 12:14
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar mati_luk
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 147 2.0 TS, manual, 3d, 2002 r.
    Postów
    63

    Domyślnie

    - Niestety podekscytowany faktem że uporałem się z problemem, wyrzuciłem starą sondę :/
    - A co do mechanika i błędu, to fakt że komunikat mówi o banku 1, ale napięcia miały dobre, więc stwierdził że to trzecia.

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - jak widac na twoim przykładzie renomowany sprzęt nie robi od razu z mechanika super specjalisty.
    - dobrze że nie kazał Ci zmienić katalizatora.
    - sonda lambda za katalizatorem zawsze ma napiecie w okolicy 0.4 - 0.5 V, po tym ECu poznaje że katalizator jest sprawny.
    - powinien jeszcze mechanik sprawdzić parametry katalizatora, szczególnie jego temperaturę pracy.
    - a wracając do twojego przypadku, bez wykresu 1 i 2 sondy trudno coś mówić o wydajnosci katalizatora i co ma na to wpływ.
    - przy żle działającej sondzie lecą parametry TRA i FRA.
    - dlatego zawsze zalecam jednak zakup interfejsu, 50 zł do tego FES wersja 2.6 i można działać.
    - zwrot poniesionych kosztów jest prawie natychmiastowy.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar mati_luk
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 147 2.0 TS, manual, 3d, 2002 r.
    Postów
    63

    Domyślnie

    Jednak się skuszę na interfejs. Czy mógłbyś mi podpowiedzieć, który jest lepszy? znalazłem 2 i 4 przełącznikowy:

    http://allegro.pl/fiat-alfa-romeo-la...811713937.html

    http://allegro.pl/interfejs-fiatecus...829622642.html

    Który byś polecił? Ew może jakiś inny. Z góry dzięki za pomoc.

    ---------- Post added at 10:55 ---------- Previous post was at 10:48 ----------

    Widzę że są też interfejsy na bluetootha, tylko czy warto dopłacać?

    http://allegro.pl/elm-327-fiat-ford-...824570406.html

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - VAG KKL 4 przełącznikowy dla ABS, Airbagu.
    - ELM 327 ver 1.4 dla interfejsu po CAN-ie.
    - bluetooth interfejs do tej pory nie uruchomiłem , ale jak ktoś lubi.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Anamesh
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 8V
    Postów
    36

    Domyślnie

    odkurze temat bubu321 , niestety nie miałem dostępu do kompa , więc po 1, na stacji facet stwierdził że ten błąd póki zachowanie auta jest oki nic im nie mówi konkretnego, bo mogą wymieniać pół auta z nadzieją że trafią, za wykasowanie błędu nie wziął ode mnie ani grosza, więc na pewno nie chciał na tym zarobić, problem u mnie wygląda podobnie jak u kolegi mati_luk , schemat jest podobny, mianowicie na luzie obroty lekko falują i trzęsie samochodem, zapala się błąd silnika, zaparkuje, po 5 minutach odpalę, obroty są oki, błąd dalej jest, po 2-3 odpaleniach błąd również znika a samochód zachowuje się jakby nigdy nic

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar mati_luk
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 147 2.0 TS, manual, 3d, 2002 r.
    Postów
    63

    Domyślnie

    Dlatego póki u mnie auto zachowuje się normalnie, to postanowiłem jeździć i nie wymieniać czego popadnie, żeby nie wyszło jak z sondą którą wymieniłem, a która raczej była sprawna. Zaopatrzę się za to w interfejsy które polecił mi kolega bubu321 i sam będę kasował sobie błędy i może uda mi się na spokojnie przy pomocy kolegów z forum zdiagnozować problem robiąc jakieś testy/wykresy sond itd... a póki co rozkoszuje się każdym przejechanym kilometrem

Podobne wątki

  1. [159] błąd silnika
    Utworzone przez przemulus3 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 29-10-2016, 04:56
  2. Błąd silnika a jazda....
    Utworzone przez macieqy w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 09-03-2013, 22:25
  3. Błąd silnika P0300 AR 1,6 105 KM
    Utworzone przez witek-tarnow w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 19-11-2011, 15:39
  4. Błąd ABS i Silnika
    Utworzone przez cichy83 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-07-2011, 13:08
  5. błąd silnika pomocy
    Utworzone przez kamoo22 w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 21-06-2011, 20:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory