Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: [146] jaki termostat do 1.4 TS ?

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar qbiczysko
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 ts 2000r.
    Postów
    140

    Domyślnie [146] jaki termostat do 1.4 TS ?

    witam, szukam termostatu do silnika 1.4 , na allegro jest ich pelno ale wszystkie sa od pojemnosci 1.6 ... mowie o Vernecie. Czy do 1,4 sa jakies inne? gdzies przeczytalem ze do 1,4 jest termostat o numerze VERNET 6568.83/j , zgadza sie to ? jak tak to gdzie moge taki kupic bo nigdzie nie moge znalesc i ewentualny koszt, bo obilo mi sie o uszy ze kosztuje 200zl a jakos mi sie nie chce wierzyc ze czesc do slabszego silnika jest drozsza.

  2. #2
    ViP Romeo Avatar Lesio
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Subaru Forester XT, Mini Countryman CS
    Postów
    1,917

    Domyślnie

    Koszt termostatu do A.R. 146 1.4 to 124 zł, ja mam Verneta bo taki mi polecił mechanik. Napisz do usera Phantom71, on Ci doradzi możesz też u niego zakupić taki termostat.

  3. #3
    QBUS
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lesio
    Koszt termostatu do A.R. 146 1.4 to 124 zł, ja mam Verneta bo taki mi polecił mechanik. Napisz do usera Phantom71, on Ci doradzi możesz też u niego zakupić taki termostat.
    Moi drodzy, pozwolę się podpiąć pod temat. Od jakiegoś czasu zastanawiam się czy mój termostat jest oby na pewno sprawny (czy rzeczywiście wskaźnik jest źle wyskalowany).

    Zrobiłem całą dokumentację fotograficzną :mrgreen:.

    Poniżej moja temperatura w pogodę taką jak dzisiaj (około 6-7 stopni powyżej zera).

    Po około 7 minutach od odpalenia z całkowicie zimnego silnika:



    Po dalszych 8 minutach stania w korku - jest to też temperatura, która utrzymuje się na trasie, bez korka (stąd moje zmartwienie o stan termostatu):



    Po kolejnych 5 minutach stania w korku (przy czym bez korka do tej temperatury nie ma szans dojść):



    Po kolejnych 6 minutach stania w korku załącza się wentylator, a wskaźnik pokazuje:



    Pytanie:
    Alfa powinna się nagrzewać do minimum 80 stopni (czyli sam środek tak jak na zdjęciu numer 2 jak mniemam). U mnie bez korka nie ma na to szans. Czy ktoś ze sprawnym termostatem ma tak jak ja (czyli wskaźnik jest rzeczywiście źle wyskalowany tak jak to już było parę razy pisane), czy jednak ja mam walnięty termostat i niezależnie od roku produkcji i typu silnika wskazówka powinna iść na środek skali?

    Pytanie numer 2: Skoro wentylator włącza się w pozycji jak na zdjęciu numer 4 oznacza to, że w tej pozycji jest 98 stopni? W jakich pozycjach u Was włącza się wentylator?

  4. #4
    ViP Romeo Avatar Lesio
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Subaru Forester XT, Mini Countryman CS
    Postów
    1,917

    Domyślnie

    A przy normalnej jeździe jaką masz temperaturę ?

  5. #5
    Masterpolo
    Gość

    Domyślnie

    Może to nie na temat w połowie, bo ja mam boxera. Ale ja mam objawy te same jak na Twoich zdjęciach. Byłem dziś u mechanika, nowy termostat już zamówiony. W przyszły poniedziałek wymiana, do tego czasu oszczędna jazda dla silnika

  6. #6
    QBUS
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lesio
    A przy normalnej jeździe jaką masz temperaturę ?
    Taka jak na zdjęciu numer 2 (trochę poniżej 80 stopni).

  7. #7
    adamo
    Gość

    Domyślnie

    U mnie było podobnie... w korku temp ladnie rosla... natomiast w trasie spadala do ok 40 wg wskaznika... Wymiana termostatu rozwiazala ten problem...

  8. #8
    QBUS
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał adamo
    U mnie było podobnie... w korku temp ladnie rosla... natomiast w trasie spadala do ok 40 wg wskaznika... Wymiana termostatu rozwiazala ten problem...
    U mnie jest tak jak na zdjęciu numer 2 (trochę poniżej 80, ale nie jest to też 40 jak u Ciebie), a pytam dlatego, że czytałem gdzieś o tym, że w niektórych 145/146 wskaźnik zaniża wskazania.

    Dlatego cała historia obrazkowa łącznie z momentem włączenia wentylatora, aby wypowiedział się kto ma/miał podobnie i wie, że u niego jest dobrze...

  9. #9
    adamo
    Gość

    Domyślnie

    Namieszalem z temp i wskazaniem... Przed wymiana mialem tak jak u Ciebie na fotce nr 2... Po wymiane termostatu otwiera sie wg wskaznika przy 80 i b. lekko opada... tak jak u Ciebie na fotce nr 3... tak mam w trasie... natomiast w korku wiadomo podnosi sie...


    pozdrawiam

  10. #10
    QBUS
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał adamo
    Namieszalem z temp i wskazaniem... Przed wymiana mialem tak jak u Ciebie na fotce nr 2... Po wymiane termostatu otwiera sie wg wskaznika przy 80 i b. lekko opada... tak jak u Ciebie na fotce nr 3... tak mam w trasie... natomiast w korku wiadomo podnosi sie...
    pozdrawiam
    Oki, dzięki - czyli kolejną rzecz mam (po sondzie lambda) mam do wymiany .

    Czy ten termostat: http://allegro.pl/item346013327_term..._gtv_fiat.html
    będzie dobry?

Podobne wątki

  1. Jaki termostat do JTD
    Utworzone przez Bartekk287 w dziale GT
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 21-03-2016, 13:08
  2. [159] Jaki termostat 1.9 16V oraz jaki plyn
    Utworzone przez bartek1204 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 30-12-2014, 09:50
  3. Jaki termostat do 2.0 TS ?
    Utworzone przez emilio 166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 20-04-2013, 07:31
  4. jaki termostat
    Utworzone przez robertovv w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 10-04-2013, 20:05
  5. Termostat, ale jaki?
    Utworzone przez Gwynbleidd w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 19-12-2009, 23:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory