Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 50

Temat: Przepływomierz - czy tylko z oryginalnym numerem boscha ?

  1. #11
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    a jaką miałeś wcześniej przepływkę i dlaczego wymieniasz?

  2. #12
    Robert_159
    Gość

    Domyślnie

    Dwa lata temu kupiłem alfę z uszkodzonym przepływomierzem. Pojechałem do mojego znajomego serwisanta alf i wstawił mi z końcówką 792 twierdząc, że jest to od fiata cromy i nie ma to żadnego znaczenia bo końcowy nr świadczy tylko o sposobie mocowania. Ze względu na to, że serwisowałem u niego moje poprzednie alfy i miałem do niego zaufanie to nie drążyłem tematu bo auto jeździło normalnie tylko komp zaniżał o 1,5 l spalanie. Uszkodzony przepływomierz zostawiłem i nie mam pojęcia jaki miał nr. Latem auto zaczęło mieć czkawkę, poszarpywało najczęściej w okolicach 2000-2500 obr. na drugim biegu. Wyczyściłem egr ale było tylko gorzej. Odpiąłem przepływomierz a auto zaczęło normalnie jeździć i zdecydowanie lepiej się odpychać. I tak jeżdżę z odpiętym przepływomierzem ale chcę już go wymienić tylko obawiam się, że na oryginale może być to samo i nie potrzebnie skrócę się o 800 zł.Przyczyna może tkwić w czym innym ale już nie wiem do kogo jechać bo ręce opadają... W tym celu właśnie potrzebuję sprawdzić oryginalny przepływomierz i może samemu uda mi się znaleźć przyczynę poszarpywania.

  3. #13
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Możesz w ciemno wymienić przepływomierz jesli po odpięciu ustały wszelkie niedomagania. Niezgodność wskazań komputera odnośnie spalania przekraczająca 0,8l/100km swiadczy o uszkodzonym lub niewłasciwym przepływomierzu
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #14
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Lcs
    Dołączył
    01 2011
    Auto
    Alfa Romeo 145 1.6TS; Alfa Romeo 159 2.2 jts
    Postów
    203

    Domyślnie

    Ja miewam tez lekkie szarpniecia na 1 i 2 biegu na niskich obrotach. Pytalem o to w serwisie boltowicza to mi powiedzieli, ze ten typ tak ma ale teraz zaczalem sie zastanawiac czy to nie przeplywka ...

  5. #15
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lcs Zobacz post
    Ja miewam tez lekkie szarpniecia na 1 i 2 biegu na niskich obrotach. Pytalem o to w serwisie boltowicza to mi powiedzieli, ze ten typ tak ma ale teraz zaczalem sie zastanawiac czy to nie przeplywka ...
    Ręce opadają, jak czytam kolejny post z gatunku "byłem u mechanika, podobno mam uszkodzony przepływomierz/EGR/czort wie co jeszcze, a mechanik mówi że ten typ tak ma". Ten typ tak NIE MA. Mechanik jak nie umie sprawdzić parametrów pracy przepływomierza (w 156/159 robi się to banalnie prosto z poziomu chociażby FES-a) - wartości mierzonej i zadanej - to powinien zmienić zawód, bo na ten moment takie umiejętności są niezbędne, jeśli chodzi o sensowne serwisowanie nowszych turbodiesli (nowszych, niż Mercedes beczka). A już takie informacje otrzymane od Boltowicza to jest jakaś paranoja... A 1.9 JTD to jeden z bardziej przewidywalnych i bardzo łatwy w diagnostyce silnik. Jakby im dać 4.0 TDI koncernu VW do diagnozy, to chyba by sobie żyły podcięli...
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2011
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW
    Postów
    79

    Domyślnie

    wydaje mi się ze mam ten sam problem z przepływką bo mi szarpie przy 1,5tys obrotów niezależnie od biegu.... możecie mi zrobić fotkę co mam odpiąć żeby sprawdzić czy to przepływomierz?

  7. #17
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Lcs
    Dołączył
    01 2011
    Auto
    Alfa Romeo 145 1.6TS; Alfa Romeo 159 2.2 jts
    Postów
    203

    Domyślnie

    moja to 2.2 jts ale odnosnie przeplywki i efektu szarpania to chyba bez znaczenia, czy sie myle?

  8. #18
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159
    Postów
    2,093

    Domyślnie

    ale LCS o co dokładnie Ci chodzi ?

  9. #19
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Lcs
    Dołączył
    01 2011
    Auto
    Alfa Romeo 145 1.6TS; Alfa Romeo 159 2.2 jts
    Postów
    203

    Domyślnie

    o to, ze czy diesel czy benzyna to szarpanie tutaj opisywane zwiazane bedzie prawdopodobnie z przeplywka a nie z tzw, "ten typ tak ma" ...

  10. #20
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    szarpanie nie musi być związane z przepływką tym bardziej w silniku benzynowym. Świece, cewki itd. podłącz pod komputer, zrób podstawowe testy, sprawdzisz czy nie ma wypadania zapłonów, lambdy i jak przepływomierz działa. W jtsie 2.0 czy też 3.2 odpięcie przepływomierza nie jest miarodajnym testem, silnik nie chodzi stabilnie i różne dziwy się dzieją. (nie mam doświadczenia z silnikiem 2.2)
    Test ten sprawdza się w silnikach jtd.

Podobne wątki

  1. 147 gdzie tabliczka z numerem lakieru
    Utworzone przez Erni127 w dziale 147
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 07-06-2019, 10:30
  2. Przepływomierz Boscha vs Pierburga vs Magneti Marelli
    Utworzone przez Damian156JTD w dziale 156
    Odpowiedzi: 62
    Ostatni post / autor: 16-10-2012, 19:47
  3. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 05-10-2011, 08:06
  4. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 22-06-2011, 18:46
  5. problem z numerem nadwozia POWAŻNY
    Utworzone przez kusiak205 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 14-04-2010, 13:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory