Strona 70 z 126 PierwszyPierwszy ... 20606162636465666768697071727374757677787980120 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 691 do 700 z 1257

Temat: Falujace obroty w TS

  1. #691
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Krzysiek156
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Elbląg
    Auto
    156 2.0 TS 155km 2000 rok
    Postów
    137

    Domyślnie

    na rozgrzanym silniku moze zalezec od tego potencjometru i wtedy powinno falowac zawsze

    a na nie rozgrzanym moze byc wina samego ECU ze cos mu sie poprzestawialo

    to tak na logike no i cos mi sie kojarzy ze znajomy tez mial problem z falowaniem i po wymianie ECU ustalo

    u mnie od razu po otwarciu termostatu falowanie ustaje i obroty przy dojezdzaniu do swiatel trzymaja okolo 1000 i po zatrzymianu spadaja na te 840 i zadnego bujania nie ma

    u mnie falowanie zaczelo sie od kilkukrotnego przeciagnieciu autka do 105 na drugim biegu i odciecia - to tak na marginesie jak by ktos chcial sie doszukiwac dalej przyczyn

  2. #692
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    Kurw to żeś ją pocisnął, co Ty z golfem spod świateł startowałeś?
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  3. #693
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Krzysiek156
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Elbląg
    Auto
    156 2.0 TS 155km 2000 rok
    Postów
    137

    Domyślnie

    poprostu walczylem z diagnozowaniem autka sporo czasu bo nie miało tej mocy co kiedyś i doszedłem że to przepływomierz, kupiłem nowy i musiałem sprawdzić
    zrobiłem 2, 3 przejazdy z alfa diagiem

    a no i teraz zauważyłem że jakby falowanie ustało, a napewno się zmniejszyło, jest prawie niezauważalne - a nic w tym temacie nie robiłem, ciekawe...

  4. #694
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Kraków Os. Na Kozłówce
    Auto
    Alfa Romeo 147 2.0 Distinctive
    Postów
    15

    Domyślnie

    Witam Wszystkich,
    Może komuś pomoże moje małe sprawozdanie z walki z falującymi obrotami i brakiem mocy w mojej 156 1.6 TS (komputer Bosch M1.5.5 '99).
    Zakupiłem autko z niedomykającym się termostatem (ciągle 50-70 stopni C) i pękniętą rurą dolotową. Jeden i drugi element wymiana. Następnie nieszczelność rury elastycznej w układzie wydechowym - wymiana. W obu przypadkach w ECU był błąd P1173 (nieszczelny układ dolotowy/wydechowy). Po naprawach i skasowaniu błędów adaptacja. No i zaczęło się falowanie obrotów do gaśnięcia samochodu na skrzyżowaniu po naciśnięciu sprzęgła. Podejrzenie sondy/przepływomierza/kabli/świec - więc gruntowny przegląd wszystkiego. Spalone świece miały przerwy około 2-3 mm (sic!) ale jeszcze jakimś cudem paliły. Wymieniłem na komplet zwykłych NGK i jak na razie jest dobrze. Oczywiście czyszczenie przepustnicy i przegląd silnika krokowego który zresztą był jak nowy. Po tym reset ECU. Falowanie chociaż nie gaśnie i pojawił sie bład P1170 (Fuel Trim Malfunction). Następnie przebiegi z przepływomierza i sondy. Sonda po przejechaniu około 10 km i odczycie w FES-ie na laptopie pokazała zakłócenia w odczycie i przerywany odczyt z sondy - wymiana - (darujcie sobie od razu zamienniki np. Golden Lodge firmy MM - (brak jakiegokolwiek odczytu) - cudem uznali reklamację i oddali kasę, natomiast na Boschu 0258 006 190 autko duuużo lepiej pracuje. Lecz błąd P1170 Fuel Trim Malfunction pozostaje. Następnie podmianka przepływki na używaną, znowu ciut lepiej, ale samochód przerywa na niskich obrotach przy ruszaniu i nie wkręca się powyżej 5 tys obr. Mając dwie przepływki i czytając podzielone zdania na temat czyścić - nie czyścić - delikatnie wyczyściłem jedną z nich płynem do czyszczenia elektroniki Kontakt PCC. I poprawa 100% jest moc i nie zamula na starcie! Ale falowanie nadal obecne *&^!@#$*!! I wtedy wpadłem na mały szczegół, który miałem gdy posiadałem Forda Escorta 1.8 16V w benzynce i problem z falowaniem obrotów. Mianowicie zaworek odpowietrzenia pokrywy zaworów. W Alfie jest rurka idąca od pokrywy zaworów do kolektora dolotowego za przepustnicą. Ma po drodze taki mały plastikowy zaworek w kształcie walca na obudowie kolektora dolotowego. Otworzyć go jest dość łatwo podważając śrubokrętem od dołu zatrzask i pociągając króciec do góry. Wewnątrz jest zaworek ze sprężynką w kształcie lejka, u mnie było tam dużo nagaru i ten zaworek musiał się przycinać. Po oczyszczeniu falowanie ustało. Wtedy jeszcze raz adaptacja i autko ciągnie aż miło, nie faluje i spalanie w normie. W końcu mogę się cieszyć moją Bellą .
    Pozdrawiam serdecznie

  5. #695
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS
    Postów
    613

    Domyślnie

    Cześć.Fajna 'laboratka' ale wiekszość z nas ma wszystko nowe, nawet zaworek odmy i dalej faluje.....
    Newet mi zaczeło po remoncie silnika i cały osprzet elektryczny mam nowy.
    Moim zdanie to program.........

  6. #696
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - zawsze twierdziłem ze alfy są wredne.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #697
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    M 1.5.5 jest jak najgorsza wredna babka- nie dogodzisz.

    ---------- Post added at 21:29 ---------- Previous post was at 21:27 ----------

    Ja już nawet poddałem się i już nie walczę z falowaniem. Prowadziłem taką samą laborkę co blondyn i w ch** kasy poszło, dałem sobie spokój i nauczyłem się jeździć z falowaniem. Przed dojeżdżaniem do świateł lub przed puszczeniem sprzęgła wciskam lekko gaz

    ---------- Post added at 21:34 ---------- Previous post was at 21:29 ----------

    U mnie zaworek odmy czyli ten plastykowy grzybek jest nowy wraz z kolektorem ssącym, wężykami odmy, opaskami, były czyszczone kanaliki nawet w pokrywie zaworów, nowa uszczelka pod pokrywą zaworów, nowy AKU, poprawione masy, nowy wąż elastyczny, czyszczona przepustnica, nowe świece, nowy filtr powietrza, nowy przepływomierz i sonda BOSCH. Mam nadzieję że nic nie pominąłem hehe. Jak ktoś chce kupić doinwestowną Alfę to zapraszam
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  8. #698
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    Dobra panowie aktualizacja tematu odnośnie falowania na dojeżdżaniu. Wczoraj moja Alfa dostała pigułę w postaci wymiany przepustnicy i krokowego. Wczoraj dostałem paczuszkę z przepustnicą i silniczkiem krokowym. Starą przepustnice razem z krokowym zdemontowałem i zamontowałem nowy komplet. Po odpaleniu Silnik miał wysokie obroty, podczas jazdy zapalała się marchewa, a po zdjęciu biegu chciał gasnąć, było gorzej niż przed wymianą. Wykonałem reset parametrów i krokowego. Przez ok 5 km robił sobie adaptację podczas której auto nie chciało się kręcić powyżej 2300 obrotów, kaszlał i pyrkał. Podczas adaptacji przez ok 10km, trzeba jeździć delikatnie, nie deptać gazu, ponieważ ECU się ustawia. Po przejechaniu kilku km, wyłączyłem silnik, odpalam ponownie i falowania brak. Zarówno po zdjęciu nogi trzyma ładnie obroty, nie spadają. Przy dojeżdżaniu do świateł trzyma ładnie obroty, spadają dopiero po zatrzymaniu auta- prawidłowo.

    Alfa to organizm żywy. Musi pewnie minąć więcej km aby stanowczo powiedzieć że problem z falowaniem rozwiązany raz na zawsze. Koszt używanej przepustnicy i krokowego z Allegro to 150zł, dogadałem się z facetem poza Allegro. Nie chciałem wymieniać samego krokowca, dlatego wymieniłem przepustnice z krokowym, śrubek nigdy nikt nie ruszał, wszystko było oryginalnie skręcone, wyjęte z anglika.
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  9. #699
    Użytkownik Romeo Avatar kiepas96
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Czerwionka-Leszczyny
    Auto
    Alfa 156 1.8 TS
    Postów
    602

    Domyślnie

    duże spalanie, falowanie, spadek mocy na ciepłym, smród spalin >> lambda??

  10. #700
    Użytkownik Rowerzysta Avatar adam.st
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków, Poland, Poland
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm
    Postów
    429

    Domyślnie

    motofan, ja zawsze uważałem że najwięcej winy w tym temacie leży w krokowym. Miałem dokładnie takie same objawy falowania, wyjąłem tylko krokowy, przeczyściłem, reset parametrów, też się ustawiał i do tej pory przez parę miesięcy falowania nie ma, jak ręką odjął. Nic nie wymieniałem na nowe.

Podobne wątki

  1. [145] falujace obroty
    Utworzone przez poziomka w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-12-2012, 09:21
  2. falujace obroty
    Utworzone przez dawmaj w dziale 147
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 20-02-2011, 09:07
  3. falujace obroty, zdjełem zaworek i obroty nie faluja
    Utworzone przez nerlo1991 w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 08-12-2009, 22:19
  4. falujace obroty
    Utworzone przez FacesOfDeath w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-09-2009, 19:35
  5. Falujace obroty 146 1.4 TS
    Utworzone przez doggy w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 17-03-2007, 14:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory