Różnica w tych silnikach jest kolosalna. Sam mam 2,4 JTD pierwszej generacji, znam dość dobrze 1,9 JTDm najnowszej generacji (od nowości - kolega kupił alfę w salonie...) i mimo, że mój jest nieco słabszy (o 10 KM), a pali więcej (minimum 1,5 - 2l) nie zamieniłbym się... mimo że to 1,9 jest znacznie nowocześniejsze to wywołuje znacznie większe wibracje, mój silnik po rozgrzaniu pracuje zupełnie aksamitnie (a na zimno też niewiele mu można zarzucić), nawet na najwyższych obrotach (w dieslu to oznacza ok 4500 - 4700) nie robi jakiejś tragedii, czego nie można powiedzieć o mniejszym brcie.
I na koniec kontrowersyjna sprawa (miłośnicy benzyniaków niech lepiej nie czytają) dźwięk rzędowej piątki w dieslu jest naprawdę rasowy... (z wnętrza, na zewnątrz to ciągle traktor) w przeciwieństwie do czwórki (1,9) która po prostu bzyczy.