Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: alfa 147 z warszawy

  1. #1
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    była Julka 2012 sport&premium1 1,4TB 120 km + TomTom2+czerwone brembo +oryginalne chlapacze :)
    Postów
    1,748

    Domyślnie alfa 147 z warszawy

    witam,
    to moj pierwszy post na tym forum.
    Prosze o opinie na temat tej alfy 147

    http://otomoto.pl/alfa-romeo-147-C19309222.html

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Lubelskie
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 FL
    Postów
    25

    Domyślnie

    Ze zdjęć mało co można wywnioskować bo są po prostu za małe. Jak masz blisko to podjedź. Jak wizualnie ok, to jedź do serwisu ASO tam ci ją całą przebadają

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar Zmianowy
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Kodiaq 23' L&K
    Postów
    1,693

    Domyślnie

    Tutaj są trochę większe zdjęcia
    http://www.carserwis.pl/Samochody-uz...28model%29/147

    Samochodu nie widziałem, aczkolwiek sam przy kupnie Alfy korzystałem z tego komisu, który znajduje się przy salonie Alfy/Fiata i jestem zadowolony z Belli.

  4. #4
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    była Julka 2012 sport&premium1 1,4TB 120 km + TomTom2+czerwone brembo +oryginalne chlapacze :)
    Postów
    1,748

    Domyślnie

    po skrocie,
    udalem sie na rekonesans do komisu obadac alfe dla kuzyna

    Ruch w interesie byl, wiec na spokojnie czekalem na swoja kolej, odnalazlem na placu rzeczona alfe wsrod innych samochodow. Wstepnie wizualnie nawet ok, lekko zderzak porysowany (obcierka), na drzwiach rysa od czegos ostrego ale do przezycia, lekko kolo niedopompowane. Zmartwila mnie troche rdza na nadkolu tylnym oraz widac ze oslona nadkola z tworzywa ze starosci troche peka. Opony 15 cali, nie alu z tego co zauwazylem dwie z tylu to pirelii p 6000 bodajze a z przodu jakies wynalazki marki viking, caly zestaw troche zjedzony

    Dowiedzialem sie tez ze samochod zostal wstawiony w komis przed wlasicielke i troche juz sobie tam stoi co dalo mi do myslenia oraz ze jako komisowy nie ma pelnej sciezki diagnostycznej, ale to do zrobienia.

    Gdy przyszla moja kolej to chcialem sie dowiedziec wiecej o samochodzie nie uprzedzajac sie do marki oraz zachowujac jak najwieksze pozytywne nastawienie.

    Alfa od poczatku okazala sie kaprysna jak to wloszka, nie chciala sie odpalic, powiedziano mi wprost ze oprocz tego kola z ktorego schodzi powietrze aku nie dziala bo alfa juz dlugo stoi w komisie (ponad pol roku), ale odpalona z bastera zaskoczyla. Silnik jak dla mie chodzil troche glosno, ale to moze subiektywne odczucie, w kazdym badz razie chodzil rowno, bez falowana. silnik najslabszy 1,6 bez wariata czyli ciut ponad 100 kucy.
    Komora silnika nie umyta.
    Olej zmieniony w 2009 roku po raz ostatni, wnioskujac po karteczce na shella syntetycznego. Poniewaz byla na chodzie dokoano lekkiej jazdy probnej. Alfa z parkingu wyjechala wydajac z siebie metaliczny dzwiek zapieczonych hamulcow (poinformowano mnie ze to od dlugotrwalego postoju). Jazda probna wykazala ze sprzeglo chodzi ok, natomiast jest problem ze wrzuceniem 3ki, pozostale biegi bez problemow tylko ta trojka nie wchodzi gladko i trzeba jakby w bok troche odbiczeby zaskoczyla. Podczas jazdy silnik chetnie wkrecal sie na obroty
    Wyciszenie w kabinie calkiem przyzwoite, tlumienie nierownosci ok, a troche po plytach betonowych pojezdzila dookola komisu. Tylne tarcze jednak do wymiany bo dzwieki hamowania mocno srednie, mimo ze alfa hamuje jeszcze skutecznie.
    Podczas jazdy nie palily sie zadne kontrolki ostrzegawcze

    Samochod polazl tez na szarparki, amory w calkiem dobrym stanie, hamuje tez przyzwoicie wg stanowiska, moze szalu nie ma ale wynik do zaakceptowania, roznice w hamowaniu miedzy osiami tez w granicach normy.

    Podczas dokladnieszych ogledzin zauwazylem troche rdzy na okolicy przedniego nadkola, zostalem poinformowany ze ten typ tak ma, w stilo jest podobnie od kamykow wderzajacych spod kol przednich. Ja tam sie nie znam ale w moim puncie tak nie ma.

    Ogolnie troche rdzy ale takiej powierzchniowej, to przeciez nie jest nowy samochod wiec sie nie czepiam. Tlumik z nalotem ale bez perforacji.
    Wyciekow oleju nie zaobserowano. Poza tym zobaczylem ze zderzak z przodu delitaknie pekniety a na masce silnika jest lekkie wgniecenie na srodku maski

    Wnetrze w stanie bym powiedzial dobrym plus co najmniej i to chyba jej najmocniejszy punkt, zupelnie nie widac uplywu czasu. Fotele z przodu, pierwsza klasa pod wzgledem komfortu, az nie chcialo sie wychodzic. Klima dwustrefowa dmucha dobrze a radio na 8 glosnikow gra rewelacyjnie

    Analiza dokumentacji pokazala ze auto mialo trzech wlasicieli z czego drugim byl diler przez kilka miesiecy a pozniej trafilo do ostatniej wlascicielki jakies 4 lata temu.

    Sa 3 wpisy z ksiazki serwisowej co 20 tys km, w ksiazce jest takze adnotacja o wymianie rozrzadu wraz z olejem przy przebiegu 75 tys. km przez serwis nieuatoryzowany

    I teraz wisienka w ciescie na koniec . Auto ma uszkodzony licznik, ktory nie zlicza kilometrow. Ustalenie rzeczywistego przebiegu nie jest wiec do konca mozliwe i podany w ogloszeniu 85100 to ostatni zarejestrowany wynik. Realny na pewno jest wyzszy i jest pewnie w przedziale 100-120 tys km.
    Zasugerowano mi zebym ewentualnie kupil na allegro za 200 zl bo cena w ASO to pewnie z 1500 zeta a wiec malo konkurencyjna.
    W zwiazku z licznikiem oraz innymi drobiazgami jak akumulator i opony jak dla mnie do wymiany cena jest do negocjacji zwlaszcza ze samochod nie moze sie sprzedac i wlascicielka jest skora do ustepstw. Szczegolnie ze ten licznik to nie jest zuzycie ekspoatacyjne tylko konkrenta wada wiec nie beda tego ukrywac bo to nie fair. Jakich to kwestia negocjacji jak sie zdecyduje.
    Ogolnie obsluge oceniam w serwisie bardzo ok, nie starali sie wcisnac na sile tej alfy, zreszta sam sie o nia pytalem wiec chyba wiedzieli w co sie pakuje.

    Jak dla mnie ta alfa jest troche zaniedbana a te zaniedbania sa duza zagadka.
    alfa to segment premium wiec nie bedzie tanio jak sie nie chce oszczedzac
    tyle ze wyprowadzenie samochodu na prosta to akurat nie wiem czy to jest zadanie dla mnie czy mojego kuzyna.



    Poza tym jest jeszcze to cos, co jednak alfe wyroznia. Jezdzilem jakimis skodami, vw, focusami ale w alfie poczulem co cos, czego nie poczulem w innym aucie , to cos co cie wyroznia, moze to wina makretingu alfy, nie wiem, ale chyba polknalem bakcyla na alfe . Poza tym wszyscy z ktorymi rozmwialem mowili zebym sie puknal w czolo lacznie z moim mechanikiem od punta, co niewatpliwie swiadczy ze jakis odbior spoleczny jest zjawiska pt alfa romeo.

    Moze niech kuzyn niech sobie kupi opla a jak chce wloszczyzne to stilo

    Troche zdjec wrzucam w celu analizy, troche slabe bo robione telefonem komorkowym:

    ogloszenie:



    opona tyl

    nadkole tyl rdza



    odpadajaca oslona nadkola






    obryska zderzak


    rysa drzwi

    opona przod



    rdza przod



    Jakby nie patrzec do zrobienia w alfie jest na moj osad:

    wymiana akumulatora
    wymiana oleju oraz wszystkich plynow ekspolatacyjnych
    2 razy komplet opon (zimowe a pozniej letnie)
    naprawa problemu 3 biegu (dla mnie zagadka co moze byc, moze to linka, moze synchronizator a moze skrzynia sie konczy
    wymiana licznika na dzialajacy
    wymiana rozrzadu (na wszelki wypadek)
    nabicie klimy (tez profilaktycznie)
    wymiana tarcz hamulcowych tyl (i pewnie klockow)
    Sprawdzenie alternatora czy prawidlowo laduje
    zabezpieczenie antykorozyjne elementow blacharskich
    wymiana nadkoli tyl
    oraz nowe kolpaki

    Niby troche duzo, chyba ze wymyslicie cos wiecej. Czy warto jest pakowac sie w ta alfe ?
    Troche moge doinwestowac ale zeby podniesc wartosc auta o 100% to raczej mnie nie stac

    Troche podlamany ta alfa polazlem stilo zobaczyc i tez wyszlo nie teges.



    Oto bohater

    http://www.carserwis.pl/Samochody-uzywane/(signature)/XWKAQ4/(marka)/Fiat/(model)/Stilo


    Chyba mam szczescie do wyszukiwania tzw. "perelek" ale ze to forum alfy to o stilo nie bede pisal


    Powiem tak ze nawet mysl zeby z ta alfa sie bujac nie jest taka glupia, ale czekam na konstruktywne opinie

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - przebieg realny sprawdzasz odczytując odometr z ECU silnika.
    - tak na prawde stan licznika, odometr jest zapisany w BC (body komputer).
    - tam zapisany przebieg dośc trudno jest zmienić.
    - ja tego nie potrafię.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  6. #6
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    była Julka 2012 sport&premium1 1,4TB 120 km + TomTom2+czerwone brembo +oryginalne chlapacze :)
    Postów
    1,748

    Domyślnie

    czyli co, podlaczam do body kompa i wystakuje mi realny przebieg. W puncie np. odometr przeklamuje wiec nie jest to regula. Ale punto to punto a alfa to alfa

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar sebott
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    Była: Alfa Romeo 147 1.6 TS 105KM 2001
    Postów
    491

    Domyślnie

    W przypadku Alfy możesz być raczej pewien, że odometr nie kłamie. Tego typu usterka licznika jest dość częstą przypadłością tego modelu (sam ją miałem), ale na szczęście wystarczy kupić zdrowy licznik na Allegro, wyosiować w ASO albo samemu przy pomocy odpowiedniego oprogramowania i z głowy. Ceny w ASO faktycznie przerażają (mnie też zwaliły z nóg). Słyszałem też, że w niektórych przypadkach da się uratować stary licznik, ale zwykle przyczyną problemu jest spalony procesor odpowiedzialny za zliczanie przebiegu i nic się z tym zrobić nie da. Komputer pewnie pokazałby, że samochód przejechał kilka milionów kilometrów, a że licznik zlicza tylko do 400000, na wyświetlaczu widoczne są jedynie kreski (zakładam, że tak było i w Twoim przypadku).

    Sprawdzałeś ją miernikiem lakieru?

    Rdza na tylnych nadkolach to też dość częsty problem. Też z nią walczyłem u siebie po jednej stronie (samochód bezwypadkowy na 101%), ale u mnie wyglądało to jednak lepiej niż na tych zdjęciach.

    Pytanie zasadnicze - jak traktowany był silnik i w jakim dokładnie jest stanie. Twin Sparki to delikatne jednostki, wrażliwe na wszelkie zaniedbania, głupotę czy też lenistwo właścicieli (acz wersja 105KM chyba jest najmniej problematyczna - brak chociażby wariatora). Przebieg jest (jeśli prawdziwy) wprawdzie mały, ale przebieg to nie wszystko (truizmy górą!). To silnik może być prawdziwym generatorem kosztów, a rdza tu i ówdzie, stare tarcze i klocki czy zepsuty licznik to naprawdę pikuś.

    Jakby opuścili 2000 czy 2500 (a podstawy do negocjacji są) można się zastanawiać, ale ciężko coś więcej powiedzieć, nie znając auta.
    Ostatnio edytowane przez sebott ; 04-10-2011 o 15:57
    „Własnością człowieka jest zniknąć, śpieszmy się śmiać ze wszystkiego.”

    Blaise Cendrars

  8. #8
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    była Julka 2012 sport&premium1 1,4TB 120 km + TomTom2+czerwone brembo +oryginalne chlapacze :)
    Postów
    1,748

    Domyślnie

    licznik pokazuje staly przebieg, jakby po prostu sie zatrzymal.

    Miernikiem nie badalem osobiscie, aczkolwiek z protokolu przyjecia auta wynika ze nic lakierowane nie bylo.
    Tyle ze lekko pekniety zderzak przedni oraz wgnieciona delikatnie maska, ale to drugie trzeba sie mocno przyjrzec zeby zauwazyc.
    Jakbym sie zdecydowal to przelece miernikiem jeszcze raz

    Poogladam jeszcze kilka w okolicy i bede sie zastanawial dalej

  9. #9
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    była Julka 2012 sport&premium1 1,4TB 120 km + TomTom2+czerwone brembo +oryginalne chlapacze :)
    Postów
    1,748

    Domyślnie

    cena zjechala za 12.500

    http://otomoto.pl/alfa-romeo-147-C19309222.html

    jak dla mnie do tego +3 k zeby zaczela jezdzic sensownie, pisalem o tym wiecej wyzej

Podobne wątki

  1. Witam z Warszawy! Alfa 156 1.8
    Utworzone przez Shorty10 w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 03-04-2014, 20:27
  2. Alfa 147 1.6 TS z okolic Warszawy - Syłkowice.
    Utworzone przez zapsu w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 27-09-2013, 06:53
  3. Alfa 156 v6 z Warszawy
    Utworzone przez ishan w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 26-04-2012, 13:58
  4. Alfa 166 z okolic Warszawy
    Utworzone przez yago_ w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 01-02-2011, 17:43
  5. Alfa 33 z Warszawy
    Utworzone przez Scuderia w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 18-06-2009, 11:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory