Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: [156] Dziwne wibracje! 1.9JTD

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2007
    Auto
    BMW
    Postów
    96

    Domyślnie [156] Dziwne wibracje! 1.9JTD

    Witam,
    Jak w temacie: wczoraj jak jechałem autostradą zauważyłem wyraźny spadek komfortu tj. gdy mam wbity bieg 3 lub 4 lub 5 to w zakresie obrotowym (mniej więcej) 1800-2100 samochód ma okropne wibracje dochodzące od silnika ale tylko gdy depne gaz do dechy. Jak stopniowo przyśpieszam to jest wszystko ok. Przyśpieszenie ma pełne i płynne, Vmax ponad 190kmh więc wykluczam układ zasilania. Przy prędkości 140kmh czuje wibracje ale po chwili ustają (ale minimalne pozostają). I podobnie jest na wyższych prędkościach. Kiedyś mogłem autostradą jechać 190kmh i alfa zachowywała się jakbym jechał po stole.
    Na luzie jak powoli zwiększam prędkość obrotową do 4000 to nie ma żadnych szarpnięć czy wibracji (ze wciśniętym sprzęgłem i bez). Dodam że na jałowych obrotach troszkę trzęsie silnikiem i w kabinie drży kierownica i deska, gdy gasze silnik to masakrycznie trzęsie całą budą.

    przebieg 131kkm, 1.9 JTD (105KM) 99r

    Czy ktoś może pomóc? Dwumas to na 100% nie jest bo by coś cykało i na luzie przy dodawaniu gazu by były odczuwalne wibracje. Pomijam fakt że od paru dni coś trzeszczy (dźwięk jakby guma o metal) w zawieszeniu z przodu, i że huczy mi coś w rozrządzie.
    Doradzi ktoś co to może być?

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    A nie rozwulkanizowało ci się kółko pasowe napędu urządzeń pomocniczych? Sprawdź jeszcze poduszki zawieszenia silnika
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2007
    Auto
    BMW
    Postów
    96

    Domyślnie

    Ale jak by to było koło pasowe to bym odczuwał wibracje także na niższych zakresach obrotowych i w dodatku występowały by nie zależnie od stopnia przyspieszania. Też obawiam się że to mogą być poduszki (ma juz >8lat i była lekko bita). Więc na 100% nikt ich nie zmieniał wcześniej.
    Mechanicy w łodzi z ulicy strykowskiej chcą coś koło 50zł za diagnozę i jeszcze chcieli mnie pod egzaminer podłączyć za 80zł to z kompa zrezygnowałem bo po co...
    Może to jeszcze być tłumik drgań na półośce?

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Jak była bita to przy JTD (ze względu na masę silnika) zawsze któras poduszka poleci...
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2007
    Auto
    BMW
    Postów
    96

    Domyślnie

    A jakie są konsekwencje jazdy na walniętej poduszce/kach? O ile to to. Ale te wibracje pojawiły sie tak nagle. Staram się dbać o alfke i zwracam uwagę na każdy szmer jak się pojawi by była zawsze w dobrej kondycji a zwłaszcza że kto jej nie ogląda to chwali stan silnika (szkoda mi ją zaniedbać olewając nawet drobne sprawy).
    Jak pojadę do mechanika to poproszę by któryś przejechał się najpierw ze mną to zilustruje problem by była trafna diagnoza i nie popadać w niepotrzebne koszty. Chodź jak na razie od zakupu zrobiłem nią szczęśliwe i tanie 10000km w pół roku.

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2007
    Auto
    BMW
    Postów
    96

    Domyślnie

    Byłem z Alfą u TMiN i prawdopodobnie to skrzynia biegów. IV i V bieg do regeneracji a i III też by wypadało...

    Czy jak rozsypie mi się skrzynia biegów a konkretnie te biegi to jest szansa że pozostaną mi te sprawne przełożenia? - by dotoczyć się o własnych kołach serwisu.

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Coś mi się wydaje, że ktoś chce nabić Cię w butelkę i zrobić niepotrzebny remont skrzyni biegów. Z opisu wynika, że masz wibracje nadwozia, więc albo coś się dzieje z zawieszeniem zespołu napędowego, albo to jednak koło dwumasowe.
    Niepokojące jest to huczenie w rozrządzie, radzę przede wszystkim zacząć od gruntownego sprawdzenia o co tu chodzi, bo jeżeli rzeczywiście pada jakieś łożysko w rozrządzie, to możesz za chwilę mieć zerwany pasek, strzał w zawory i głowicę do remontu.
    Czy sprawdzałeś poziom oleju w skrzyni biegów, bo może to huczenie dochodzi właśnie stamtąd.

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2007
    Auto
    BMW
    Postów
    96

    Domyślnie

    Mechanicy TMiN sprawdzili mi wszystko: to huczenie to faktycznie rolka napinająca w rozrządzie (ma coś koło 50 tyś km) to za niecałe 20 tyś km zmienię rozrząd. Skrzypi mi przedni prawy dolny wahacz ale do lata wytrzyma, mam luzy w układzie kierowniczym - czeka mnie regeneracja przekładni. A co do tych wibracji to było sprawdzane prawe koło poprzez podniesienie go do góry, ręczny zaciągnięty i na IV biegu do 2200rpm i powstawały wibracje- mam alusa skrzywionego więc założono mi inne koła na przód i się przejechałem. Jednak to samo... No to padło na skrzynie a jeszcze dziś się dowiedziałem że to jeszcze może być wewnętrzny przegub tej prawej osi. Jutro po południu jadę na demontaż tego przegubu i wszystko się okaże...

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Jeżeli huczy rolka w rozrządzie to radzę jak najszybciej to naprawić, żeby nie doprowadzić do zerwania paska. Na Twoim miejscu nie czekałbym z tym jeżdżąc jeszcze 20 tys. km.

  10. #10
    Pegaz
    Gość

    Domyślnie

    Witam.

    Mam identyczny problem. Też mi coś huczy na 4 i 5 biegu przy wdepnięciu pedału gazu do podłogi, tylko w nieco innych zakresach obrotów ( tak między 2000-2500). Rozrząd wymieniałem tydzień temu i dalej mam to samo. Teraz zabieram się za wymianę sprzęgła bo jest słabe i za regenerację przekładni kierowniczej. Przy okazji wymienię też olej w skrzyni biegów. Mam nadzieję, że coś sie poprawi jak nie to trzeba będzie się zabrać za skrzynię biegów :cry: . Napisz koniecznie czy uporałeś się już z problem.

    Mój pierwszy post, więc pozdrawiam wszystkich :mrgreen:

Podobne wątki

  1. Dziwne pracujący silnik, dziwne wibracje
    Utworzone przez kamil_bielany w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 07-09-2015, 09:11
  2. Dziwne wibracje
    Utworzone przez matixjaw w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 09-11-2013, 16:03
  3. Dziwne wibracje
    Utworzone przez DARO-RT w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 11-01-2009, 23:18
  4. [145] Dziwne wibracje
    Utworzone przez kunszt w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-12-2008, 15:23
  5. [156] dziwne wibracje 2,4 jtd 20v
    Utworzone przez Doman w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 09-10-2008, 08:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory