Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Termostat - różnice TS - JTS

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar whitefunk
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 1.7 8v
    Postów
    90

    Domyślnie Termostat - różnice TS - JTS

    Cześć!

    Mam pytanie o różnice w termostatach JTS - TS. Mam JTS 2.0 i mam następujący problem - przegrzewa się i niedogrzewa, poprzedni właściciel wymienił termostat (widać, że jest nowy, ma na sobie napis BEHR), jednak nigdzie nie mogę go znaleźć do tego modelu...

    Tak sobie myślę, że może założył termostat od TS? Czym one się w ogóle różnią, bo zewnętrznie wyglądają tak samo, a jednak katalogowo się od siebie różnią - również ceną.

    Pomoże ktos?

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    BEHR to termostat oryginalny, więc jeśli nowy to raczej jest ok. A może układ nie jest dobrze odpowietrzony, albo pompa wody nie daje dobrego obiegu?
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar whitefunk
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 1.7 8v
    Postów
    90

    Domyślnie

    Termosta jest nowy, pompa wody również (wymieniana przy wymianie rozrządu 10kkm temu w PabloGarage - rouville).

    Ogólnie objawy są takie, że nagrzewa się bardzo wolno, dopiero po 5km osiąga 90st w miejskiej jeździe. Dodatkowo podczas jazdy w chłodzie na trasie nie dochodzi do 90 st, za to w korkach sie przegrzewa do ponad 100st czego unikam.

    Nie wiem co może być przyczyną, widać, że termostat jest nowy, ale nie wiem czy nie jest on np od silnika TS, a nie JTS - i czy tutaj nie tkwi problem...

    ---------- Post added at 20:50 ---------- Previous post was at 20:46 ----------

    Dodatkowo dodam, że jak się nagrzeje to wciąga cały płyn ze zbiornika, po odkręcniu korka podchodzi do ponad max - tak to jest pusty, więc obstawiam, że jest tam bardzo duże ciśnienie... Podobno przy wymianie termostatu oraz magistrali wodnej, mechanik powiedział, że chłodnica jest do wymiany bo jest zamulona czy jakoś tak...

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Układ masz zapowietrzony na 100%, ale zacznij od wymiany chłodnicy
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar whitefunk
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 1.7 8v
    Postów
    90

    Domyślnie

    Czyli ogólnie myślisz, że różnicy pomiędzy termostatem od TS i JTS nie ma? Bo katalogowo są różnice, ciekaw jestem jakie bo wyglądają identycznie...

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Eper podaje do TSa i JTSa taki sam termostat o nr 60676066, więc nie ma o co bic piany
    Ostatnio edytowane przez Maciek-156 ; 04-10-2011 o 12:42
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar whitefunk
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 1.7 8v
    Postów
    90

    Domyślnie

    Dobra, to wymieniam póki co samą chłodnicę, odpowietrzam i zobaczymy jak będzie... wentylatr chodzi więc to też nie on. Dam znać jak uda mi się rozwiązać problem...

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Wa-wa
    Auto
    Alfa Romeo 1.9 JTD 16V 150KM SW
    Postów
    44

    Domyślnie

    a da rade jakoś samemu odpowietrzyć układ??

  9. #9
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Milicz
    Auto
    jest 156 1,9 power by Cinek 177KM ----> GT power by Cinek 188KM / 380Nm ;-)
    Postów
    1,262

    Domyślnie

    moim zdaniem winna jest chłodnica. Jak brakuje w niej tych listków - harmonijki co odprowadza ciepło z chłodnicy to w tedy układ nie nadąża się chłodzić i stąd grzanie się silnika.

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Wa-wa
    Auto
    Alfa Romeo 1.9 JTD 16V 150KM SW
    Postów
    44

    Domyślnie

    ja mam taki problem ze max temp jest na 70C, gdy dostaje wysokich obrotów to podskakuje na 90C i momentalnie spada na 70C....

Podobne wątki

  1. [145] JTD - różnice?
    Utworzone przez Klakierr w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 27-08-2014, 14:55
  2. Różnice pomiędzy 2.0 TS i 2.0 JTS
    Utworzone przez farciarz w dziale GT
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 23-01-2011, 10:05
  3. [145] różnice po FL
    Utworzone przez kuba18nh w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 04-01-2010, 20:14
  4. [164] 164 24v a 164 Qv 24v jakie są różnice
    Utworzone przez b.pawelek w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 15-02-2009, 20:12
  5. [156] 3.0/166 a 3.2/156 różnice
    Utworzone przez b.pawelek w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 24-01-2009, 13:43

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory