Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 25

Temat: [164] Jaki silnik wybrac?

  1. #11
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    To nie to samo....
    Skład powietrza jest nastepujący:
    78,09% azot
    20,91% tlen
    1% argon, neon, hel, metan, krypton, wodór i inne


    Czy jeśli masz zimne powietrze, to czy zawartość tlenu wzrasta do np. 30% ??
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  2. #12
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2006
    Mieszka w
    Olkusz
    Auto
    164 Q4
    Postów
    207

    Domyślnie

    Zawartosc tlenu nie wzrasta ale w tej samej jednostce czasu silnik jest wstanie pobrac wagowo wiecej zimnego powietrza niż ciepłego a co za tym idzie silnik dostaje wiecej tlenu

  3. #13
    Administrator ds. zlotu Romeo Avatar fr33
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    164 Super TS
    Postów
    1,618

    Domyślnie

    Cytat Napisał Majkel
    To nie to samo....
    Skład powietrza jest nastepujący:
    78,09% azot
    20,91% tlen
    1% argon, neon, hel, metan, krypton, wodór i inne


    Czy jeśli masz zimne powietrze, to czy zawartość tlenu wzrasta do np. 30% ??
    zeby nie było ..

    w obliczeniach nie bierzemy pod uwage zmiennej gęstości gazów zawartych w powietrzu ale to i tak niewiele by zmienilo
    wezmy pod uwage 1 m^3 powietrza o temperaturze 25 st C ważącego 1.168 kg

    0,7809 m^3 - azot o wadze - 0,9120912 kg
    0,2091 m^3 - tlen o wadze - 0,2442288 kg
    0,01 m^3 - reszta o wadze - 0,01168 kg

    gdy schłodzimy powietrze do powiedzmy 0 st C zwiekszy się jego gęstość i tym samym 1 m^3 będzie ważył 1.293 kg czyli:

    0,7809 m^3 - azot o wadze - 1,0097037 kg
    0,2091 m^3 - tlen o wadze - 0,2703663 kg
    0,01 m^3 - reszta o wadze - 0,01293 kg

    przy redukcji temperatury z 25 stopni do 0 w 1 m^3 powietrza tlenu jest o 0,0261375 kg więcej

    można by się bawić w masy molowe, liczby Avogadra ale - masa w kg mówi sama za siebie ..
    a więc - w zimniejszym powietrzu jest WIĘCEJ TLENU i malymariusz ma racje
    Jurajski Klub Alfa Romeo
    www.jkar.org

    Warsztat samochodów włoskich
    www.flar-ital.pl

    Dorabianie części, elementów itp na zamówienie - kontakt PW

  4. #14
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    To z tą mocą sie przyda, jak bym miał taką fizyke w szkole to bym bynajmniej na niej nie spał.
    http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
    2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
    2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
    2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
    2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
    2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi

  5. #15
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    Reasumując... Jednostka objętości (w niskiej temperaturze) mieści w sobie wiecej powietrza z racji zmieniejszenia gęstości. Jeśli powietrza w danej jednostce objętości jest więcej to automatycznie każdego składnika w tej jednostce objętości też jest więcej(oczywiście masowo).

    Z bardzo dokładnych wyliczeń ( dzięki fr33 - matematyka dużo wyjaśnia) wynika, że przy różnicy temperatur rzędu 25 stopni , w jednostce objętości, zyskujemy 30mg tlenu więcej.



    Z dodatkowych obliczeń wynika, że przy obniżeniu temperatury powietrza o 25 stopni(nie wiem jak to zrobić) zyskamy maksymalnie, na wyrost, 5KM.
    Przy tej samej różnicy temperatur zwiększy się współczynnik napełnienia cylindra o ok. 0.03.
    Średnie ciśnienie użyteczne(przy paliwie 100 oktanowym) wzrośnie o maks. 3 kG/cm2
    Zyskamy więc na tym od 3-5KM... - przy założeniu optymalnych warunków.


    Rozmowa jest dość ciekawa, wiec po drodze, może wyrzucę zbędne posty.
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  6. #16
    Administrator ds. zlotu Romeo Avatar fr33
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    164 Super TS
    Postów
    1,618

    Domyślnie

    Cytat Napisał Majkel
    Jednostka objętości (w niskiej temperaturze) mieści w sobie wiecej powietrza z racji zmieniejszenia gęstości.
    Jednostka objętości (w niskiej temperaturze) mieści w sobie wiecej powietrza z racji zwiększenia gęstości.

    Zależność miedzy temperaturą, cisnieniem i objętością opisuje równanie Clapeyrona mówiące o gazie doskonałym ale spokojnie możemy przyjąc, że opisuje gaz rzeczywisty (jest dość dokładnym odwzorowaniem)

    p*V = n*R*T

    p - ciśnienie
    V - objętość
    n - liczba moli gazu, czyli miara liczby cząsteczek naszego gazu
    T - temperatura bezwzględna, T [K] = t [°C] + 273,15
    R - uniwersalna stała gazowa; R=8,314 J/(mol*K)

    R=Na*k

    Na - stała Avogadra (liczba atomów, cząsteczek lub innych cząstek materii w jednym molu substancji złożonej z tychże atomów lub cząsteczek); Na =~ 6,02214179 * 10^23 mol^-1
    k - stała Boltzmanna.

    wszystko w tym temacie chyba



    ps. naj-fizyczno-matematyczny temat na tym forum
    Jurajski Klub Alfa Romeo
    www.jkar.org

    Warsztat samochodów włoskich
    www.flar-ital.pl

    Dorabianie części, elementów itp na zamówienie - kontakt PW

  7. #17
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    ...Zwiększenia gęstości...... Pomyślałem dobrze, napisałem źle
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  8. #18
    Administrator ds. zlotu Romeo Avatar fr33
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    164 Super TS
    Postów
    1,618

    Domyślnie

    malymariusz, wachasz się miedzy 2.0 TB a 3.0 V6, Mam rozumieć, że chcesz go tuningowac? .. jeśli tak to więcej mocy uzyskasz z 3.0 V6 2.0 TB jest juz dość wyśrubowaną jednostką .. do 3.0 mozesz wrzucic kompresor i miec sporo wiecej mocy
    Jurajski Klub Alfa Romeo
    www.jkar.org

    Warsztat samochodów włoskich
    www.flar-ital.pl

    Dorabianie części, elementów itp na zamówienie - kontakt PW

  9. #19
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    Tlumikami przelotowymi, stożkami, chwytakami powietrza nie uzyskasz wielkich różnic.
    Zastosowanie kompresora da jakieś wymierne korzyści...
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  10. #20
    Piotr_Z
    Gość

    Domyślnie

    No tak, możesz np włożyć bi-turbo do 3.0 V6. Nie wiem ile mocy zyskasz ale zapewne wiele. Ciekawy jestem czy skrzynia poradzi sobie z taką mocą nie mówiąc już o półosiach....

Podobne wątki

  1. Jaki silnik wybrac do 147?
    Utworzone przez NataliaGda w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 60
    Ostatni post / autor: 28-12-2012, 15:38
  2. [145] jaki silnik wybrac??????
    Utworzone przez syla w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 46
    Ostatni post / autor: 16-06-2011, 22:50
  3. jaki silnik wybrac
    Utworzone przez malymariusz w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 06-03-2008, 18:06
  4. [166] Szykuje sie do kupna jaki silnik wybrac
    Utworzone przez Strzala_1 w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 06-03-2008, 17:39
  5. jaki silnik wybrac??
    Utworzone przez gonzo w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post / autor: 14-11-2007, 20:41

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory