- to poprawna droga dla dobrej diagnostyki.Kod:zrobię może pomiary czy teraz sonda dobrze się spisuje a po tem ewentualnie reset
- trzymamay kciuki za auto.
- to poprawna droga dla dobrej diagnostyki.Kod:zrobię może pomiary czy teraz sonda dobrze się spisuje a po tem ewentualnie reset
- trzymamay kciuki za auto.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
jak wcześniej pisałem odpinałem przepływkę w czasie jazdy. otrzymałem błędy p0170 (pozostał po skasowaniu), p0130, p0500, p0100, p0110
http://imageshack.us/photo/my-images/812/24613619.png/
http://imageshack.us/photo/my-images/16/24704621.png/
http://imageshack.us/photo/my-images/810/37535052.png/
http://imageshack.us/photo/my-images/824/28106754.png/
http://imageshack.us/photo/my-images/841/81837837.png/
p0100 i p0110 to pewnie dlatego, że wypiąłem przepływkę, p0130 pewnie też choć niekoniecznie a p0500 skoro silnik falował wcześniej praktycznie do zera i gasnął to pewnie stąd
dokonałem resetu parametrów adaptacyjnych tra i fra 0 i 1, poniżej zrzuty po resecie
http://imageshack.us/photo/my-images...cietrafra.png/
przed 90st
http://imageshack.us/photo/my-images...aprzed90s.png/
po pierwszych 90st
http://imageshack.us/photo/my-images...afra90st2.png/
po drugich 90st
http://imageshack.us/photo/my-images...afra90st4.png/
po piątym razie 90st
http://imageshack.us/photo/my-images...afra90st5.png/
lambda wykres
po resecie
http://imageshack.us/photo/my-images...cielambda.png/
podczas adaptacji
http://imageshack.us/photo/my-images...x92lambda.png/
po adaptacji
http://imageshack.us/photo/my-images...x92lambda.png/
maf wykres
po resecie
http://imageshack.us/photo/my-images...eseciemaf.png/
podczas adaptacji
http://imageshack.us/photo/my-images/255/po92stmaf.png/
po adaptacji
http://imageshack.us/photo/my-images/97/po5x92maf.png/
maf pedał gazu w podłogę
http://imageshack.us/photo/my-images/38/przygaz.png/
Moim zdaniem MAF jest uszkodzony (wartość max jedynie ok 200) czy nie mam racji??
Co jeszcze mogę wymyśleć??
proszę o radę
---------- Post added 14-10-2011 at 07:12 ---------- Previous post was 13-10-2011 at 23:08 ----------
dzisiaj jechałem do pracy
silnik raz zgasł potem mało co nie wyskoczył
obroty max 4000 na benzynie.
po przełączeniu na lpg jeździ, że miło (ma stare mapy benzyny, pewnie dlatego)
po rozgrzaniu na gazie przełączyłem na benzynę, jeździ ale muli strasznie, na wolnych obrotach pedał gazu w podłogę i osiąga 6000 obrotów spada na 4000 i wraca na 6000 tak opada i się podnosi.
ktoś ma jakiś pomysł
ja podejrzewam przepływkę, choć coraz bardziej zastanawiam się nad wtryskami benzynowymi i pompą paliwową
wymień przepływkę, takie jest moje zdanie, jeśli kupisz jak i ja z www.pompapaliwa.pl http://www.pompapaliwa.pl/?511,przep...der-0280218019
szczególnie, że MAF u Ciebie krytycznie wypadł
ja zainwestowałem nie całe 150zł i jak na razie jestem bardzo zadowolony
ale do pełnego zadowolenia będzie pełna diagnostyka już za nie długo, w weekend będę miał czas i zrobię pomiary no i oczywiście się podzielę
( dzięki Bubu123 za trzymanie kciuków, mam nadzieję, że trafiłem w sedno z MAFem, choć jestem przekonany na 99% ale pewność da pomiar)
WItam! Prośba wielka o sprawdzenie czy wszystko gra w Bosch Motronic Me7.3.1 EOBD injection -- 2.0 T.S Alfa 166. Dwa pdf'y przy rozgrzaniu i przy "bucie" :-). Dziękuję serdecznie za pomoc. Te lekkie wzrosty obrotów to lekkie naciskanie gazu, żadnego falowania u mnie nigdy nie było.
Co do przepływki przy 6800 obr/min przepływ 385 kg/h.
Ostatnio edytowane przez Paazik ; 14-10-2011 o 20:45
- a jak mamy te pliki interpretować, nie mogłeś dać w excelu.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Dałem w pdf'ie w celu większej "kompatybilności" :-). Ok w załączniku plik Excel'a spakowany zipem. Z góry thx.
Bubu mam pytanie??
Wypiąłem wczoraj MAFa i wyskoczył mi oczywiście błąd p0100 i p0110, ale nie oto chodzi.
Czy ECU w jakiś sposób, gdy nie ma MAFa, symuluje jego parametry??
tzn. jak go wypiąłem to wykres miałem jakby bez zmian w zakresie od 8 do 200 kg/h (tak samo się zachowuje przy wpiętym MAFie)
czy moje auto mogło jeździć na padniętym MAFie na parametrach generowanych przez ECU???
Praca z MAF na lpg http://imageshack.us/photo/my-images/62/maflpg.png/
Praca bez MAFa http://imageshack.us/photo/my-images...0ocokaman.png/
A wcześniej przed wypięciem miałem błedy p0130 i p0500.
P0130 http://imageshack.us/photo/my-images/689/bedyp0130.png/
P0500 http://imageshack.us/photo/my-images/338/bedyp0500.png/
P0130 jest od lambdy, tyle tylko, że mam nowy oryginał Boscha i nie chce mi się wierzyć, że to ona. Czy zła mieszanka może też generować taki błąd, chodzi mi o MAFa??
A parametry fra i tra tak się ustawiły http://imageshack.us/photo/my-images/204/fratra.png/
Zastanawiam się, bo nie chcę pochopnie kupować nowego MAFa ( a jak to tylko Bosch)
komp wreszcie podłączony, no i jak narazie zadowolony, ale zobazymy na opinię eksperta : Bubu321
- sprawdziłem błędy wyskoczył już tylko jeden P0170, nie wiem czy juz prędzej go nie wbyło, ale wykasowałem, i już dalej diagnoza wygląda tak :
-wykres 1 http://imageshack.us/photo/my-images/856/wykres1a.png/
-wykres 2 http://imageshack.us/photo/my-images/812/wykres2x.png/
-wykres 2;1 http://imageshack.us/photo/my-images/820/wykres21.png/
-wykres 3 http://imageshack.us/photo/my-images/510/wykres3.png/
-wykres 3;1 http://imageshack.us/photo/my-images/580/wykres31.png/
-wykres 4 http://imageshack.us/photo/my-images/24/wykres4h.png/
-wykres 4;1 http://imageshack.us/photo/my-images/411/wykres41.png/
-wykres 4;2 http://imageshack.us/photo/my-images/441/wykres42.png/
- no i ostatnihttp://imageshack.us/photo/my-images...tniwykres.png/
-tylko coś mnie martwi kont wyprzedzenia zapłonu, coś większy jak zawsze
-napięcie pierwszy raz ponad 14V
-podoba mi się czas wtrysków tak między 3000-3300uS, chyba taki powinien być?
-addition factor row 1 (TRA) chyba idealne
- FRA też ok
-lambda idealnie
ale to tylko moja ocena a ja się uczę, więc tu tylko ocena Bubu321, dzięki Bubu za opinię
pozdrawiam
---------- Post added at 15:30 ---------- Previous post was at 15:26 ----------
zimek99, tak mi się wydaję ale na bank masz uszkodzonego MAF'a ale pamiętaj o tym, że jeżdżąc na uszkodzonym przepływomierzu możesz szybko stracić sondę lambdę, tak niestety się dzieję jak MAF padnięty
i nie kupuj boscha tylko wyszukaj dla Twojego silnika MAF WRC III na www.pompapaliwa.pl
ja kupiłem WRC III i jestem very happy!!
Chyba mnie przekonałeś do tej WRC. Cena niezła 115 plus przesyłka. Czytałem wcześniej na forum testy prowadzone przez Bubu, także można zaryzykować.
Jutro zamawiam, mam nadzieję, że dojdzie szybko
Pozdrawiam
wymiana przepływki pomogła, auto odżyło. WRC daje radę
mam problem z wolnymi obrotami, auto na wolnych obrotach ma 800-850 obr/min, po dodaniu gazu (bądź podczas jazdy) jak wrzucę na luz obroty spadają na 1200-1300 i po chwili silnik uzyskuje 800 rpm/min
czy po zdjęciu krokowca i przeczyszczeniu przepustnicy mogłem coś źle złożyć??