Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: Co da wstawienie Ragazzona?

  1. #1
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie Co da wstawienie Ragazzona?

    Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad modyfikacją wydechu. No i mam następujący pomysł: wywalić 2. katalizator i tłumik środkowy i wstawić w to miejsce takie coś:http://www.jtng.pl/pokaz_produkt.php?idprod=1175
    Chcę przede wszystkim trochę odciążyć silnik. Jak zmieniłoby to jego parametry? Czy moment by nie zmalał? Czy trzeba by coś zmieniać w ECU? Jak zmieniłby się dźwięk?
    Uwzględniam na razie pozostanie przy seryjnym tłumiku końcowym (później jakiś Ragazzon).

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Milicz
    Auto
    jest 156 1,9 power by Cinek 177KM ----> GT power by Cinek 188KM / 380Nm ;-)
    Postów
    1,262

    Domyślnie

    Chłopie chcesz wydać tyle kasy na kawałek powyginanej rury??
    Zamiast kata i tłumika wstaw kawałek rury a jak to Ciebie nie satysfakcjonuje to kup 1,5mb rury kwasoodpornej i 2/3 kolana 90* - z nich możesz robić dowolne kąty - zależy jak przytniesz i złożyć to w sensowną całość.
    Na twoim miejscu dołożył bym te 4-5 stówek i zrobił remap na pewno poczujesz różnice. Bo po tej rurce to poczujesz głownie szczuplejszy portfel i nikłą poprawę osiągów.

  3. #3
    Moderator Znawca Avatar Teddy84
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    156 2.0 Turbo/Giulietta 1.4TCT MY'16
    Postów
    1,284

    Domyślnie

    Jestem tego samego zdanie co przedmówca a przy okazji nie wiem jak wycięcie kata wpływa na głośność w dieslu - ale ja mam tymczasowo wrzucony przelot zamiast kata bo umarł i jestem kompletnie nie zadowolony, za głośno, za bucząco i męcząco. Jazda autostradą to czysty masochizm. Rura KO nie kosztuję majątku a i ogarniętego spawacza co ją wstawi też pewnie szukać za długo nie będziesz.

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Kynium
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Żary/Grabik
    Auto
    Alfa 166 3.0 '02 AT + Toyota Corolla Verso '04 na ropa + jakiś tam kombiaczek (Focus 1.6TDCI '05)
    Postów
    393

    Domyślnie

    Sorry za OT.
    Teddy84 ja planuję zrobić podobnie jak u Ciebie i przyznam, że trochę mnie zmartwiłeś.
    Jako końcowy mam to http://www.jtng.pl/pokaz_produkt.php?idprod=1105 i teraz brzmi ładnie. Myślałem, że przelot pozostawi mi podobne brzmienie jak dotychczas a przelot usprawni przepływ. Masz może jakiś model przelotu, który montowałeś u siebie? Może ma za małą długość i złą średnicę. Ja planowałem zamontować największy jaki się da o średnicy wew 55mm (myślałem o zwężce na wejsciu do ok 52mm - podobnie jak w modelu supersprinta).
    Ostatnio edytowane przez Kynium ; 14-10-2011 o 21:05
    Alfa Romeo 156 2.0TS '99 MOMO Nero 601- była
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 manual '01 Blue Odyssey - była
    Lancia Phedra 2.0 JTD '05 Automatic - była
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 automatic '02 nero vulcano - jest
    plus dwa jakieś wozidełka do szurania na ropę

    Była jeszcze masa innych, mało znaczących samochodów.

  5. #5
    Moderator Znawca Avatar Teddy84
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    156 2.0 Turbo/Giulietta 1.4TCT MY'16
    Postów
    1,284

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kynium Zobacz post
    Sorry za OT.
    Teddy84 ja planuję zrobić podobnie jak u Ciebie i przyznam, że trochę mnie zmartwiłeś.
    Jako końcowy mam to http://www.jtng.pl/pokaz_produkt.php?idprod=1105 i teraz brzmi ładnie. Myślałem, że przelot pozostawi mi podobne brzmienie jak dotychczas a przelot usprawni przepływ. Masz może jakiś model przelotu, który montowałeś u siebie? Może ma za małą długość i złą średnicę. Ja planowałem zamontować największy jaki się da o średnicy wew 55mm (myślałem o zwężce na wejsciu do ok 52mm - podobnie jak w modelu supersprinta).
    Teraz mam już kata z Magnaflow uniwersalnego z rura 55mm model 94405 i jest tak jak mi pasuję delikatnie głośniej niż seria + dedykowany ulter na końcu - jak znajdę chwilkę to nagram film i wrzucę. Ogólnie ja nie polecam wywalanie kata i wrzucanie przelotu bo 156 ma tylko 2 puszki pod spodem kat z tłumikiem we wspólnej obudowie i końcowy, efekt jaki daje wywalenie srodka opisałem wyżej. Przynajmniej ja nie byłem wstanie tego znieść, ale co komu pasuję to musi sobie sam odpowiedzieć.

  6. #6
    Moderator Znawca Avatar Teddy84
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    156 2.0 Turbo/Giulietta 1.4TCT MY'16
    Postów
    1,284

    Domyślnie

    Proszę bardzo - efekty prezentuję tutaj http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...tml#post682577

Podobne wątki

  1. Wywalenie kata, wstawienie kwasowki?
    Utworzone przez Dzejkop w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 02-11-2013, 19:21
  2. [GTV] Wydech Ragazzona
    Utworzone przez cuma_borek w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 22-12-2011, 20:38
  3. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 03-07-2009, 11:03

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory