Zdecydowanie 5W-40, co do producenta każdy z podanych przez Ciebie się sprawdzi, w przypadku LM nie bierz TopTec 4100 on jest przystosowany do silników z DPF (niższy TBN). Z Motula X-Cess 5W-40, a z Valvoline MaxLife 5W-40.
Motul
Vavoline
Castrol
PENRITE
MILLERS OILS
Selenia
Yacco Lube
Texaco
Total
Mobil
RAVENOL
Shell
Fuchs
Midland
Eurol
Liqui Moly
Zdecydowanie 5W-40, co do producenta każdy z podanych przez Ciebie się sprawdzi, w przypadku LM nie bierz TopTec 4100 on jest przystosowany do silników z DPF (niższy TBN). Z Motula X-Cess 5W-40, a z Valvoline MaxLife 5W-40.
z punktu widzenia większej jakości oczywiste, że pełen syntetyk zamiast pół, dzięki Qbaas za polecenie konkretnych wyrobów tych producentów
a drugi aspekt, co może się stać jak teraz jest wlany półsyntetyk a wleje pełny???
wiadomo full syntetyk jest rzadszy, boję się żebym zaraz nie miał wycieków z każdej możliwej szpary w silniku, albo żeby nie zaczął żłopać oleju litrami
Zmiana semi na syntetyka niesie za sobą same korzyści co do rozszczelnienia itd. jest to mit, który niestety nadal panuje w przekonaniach ludzi. Możesz śmiało zalać 5W-40.
no to rozwiałeś chyba moje wątpliwośći, widzę po postach, że na olejach się znasz
po prostu różne rzeczy się słyszy, ilu "fachowców" a w naszym kraju to każdytyle różnych opinii się słyszy
![]()
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
od siebie mogę polecić jeszcze Millersa XFD 5w40 Diesel jeśli chcesz dobrego syntetyka
A ja w weekend zalałem Belline Motulem 6100. Zastanawiałem się nad Max Life lub tym, ale zrezygnowałem z Mobil'a super2000, gdyż niestety nie jest to już to samo co kiedyś SuperS. Jak na razie Alfina dobrze pracuje na Motulu, ale zmian w pracy silnika nie zauważyłem ani na plus, ani na minusZa 5l dałem niecałe 100zł w hurtowni w Tychach.
Pozdrawiam,
GrzesiuŻar
AR 146ti 2.0 16v '96
AR 155 1.8 16v '97+ podtlenek LPG
AR 155 2.0 16v '95
AR 156 SW 2.4 JTD '01 - biała perła
AR 156 SW 2.5 V6 192KM '02 + podtlenek LPG
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
koledzy. po przeczytaniu kulkuset postów mam mętlik w głowie. Chcę kupić olej do 1.9JTD 16V i nie wiem co wybrać:
1. Motul X-cess 5w40
2. Valvoline durablend 5w40
3. Valvoline synpower 5w40
czy nieco droższy
4. Millers XFS 5W40
czy może nie bawić się w te oleje, bo są żadko spotykane (jeszcze kupie podróbkę albo jakiś z 2006roku) tylko iść do sklepu i kupić
5. Shell Helix
6. Castrol
czym się różnią się od siebie te oleje oprócz ceny? Dlaczego jedni polejacają te a inni inne. Czy Motul albo Valvoline jest dużo lepszy od np. Shella? Jeśli tak to w czym jest leszpy.
Przyznajm że częściej jeżdzę spokojnie. Zadko przekraczam 4000 obr/min
Ostatnio edytowane przez siapek ; 18-10-2011 o 11:16