Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 56

Temat: Uwaga przestroga, można uwalić ecu

  1. #21
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    A czy podłączałeś po tym resecie u "fachowca" swój kabelek, choćby tylko po to, aby odczytać błędy po tym, jak znów zaczął wariować?
    Jeśli zapala marchewkę to warto by zobaczy, co co siedzi w pamięci ECU.
    Myślę, że i tak już bardziej się nie popsuje.
    To może być awaria ECU - tego nie można wykluczyć, ale może być też coś na instalacji.
    Spróbuj sprawdzić i oczyścić wszystkie połączenia elektryczne, masę samochodu, wszystkie przekaźniki, bezpieczniiki i ich gniazda (styki), rownież te w komorze silnika.
    Zwróć uwagę, czy jakiś kabel nie ma uszkodzonej izolacji i nie zwiera do czegoś.
    Odłącz wszystkie obwody, które nie są związane bezpośrednio z pracą silnika - światła, wycieraczki, itd. i wtedy spróbuj uruchomić samochód.
    Podłącz woltomierz do akumulatora i obserwuj jego wskazania - może będą jakieś nagłe spadki napięcia podczas tego wariowania.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 18-10-2011 o 22:29

  2. #22
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    Mechanik sprawdzając pracę pompy zauważył niby jakieś spadki napięcia- podłączył tam żarówkę do masy i zapalała się i gasła.
    Masy czyściłem w wakacje także wszystkie są czyste.
    Kabelka swojego jeszcze nie podłączałem, właśnie instaluje XP bo mi siadł, jutro podłącze kabelek
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  3. #23
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - moduł W.N jest w obudowie ECU.
    - czasami potrafi się odkleic od radiatora i wtedy wariuje silnik.
    - na jednym garze nie pali główna świeca, efekt jest taki że jak dasz gazu to auto jedzie.
    - niestety nie można tego naprawić, bo to hybryda.
    - jeszcze moga być przekazniki, tak jak postulowali koledzy.
    - szczególnie te w komorze silnika obok akumulatora.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #24
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    Dzięki Bubu za odpowiedź.

    -ECU nie zapisuje żadnych błędów, dziś podpinałem się komputerem,
    -W czasie trasy potrafi zrobić się choinka na desce, zapala się kontrolka od wtrysków, auto gaśnie, zapala się czerwona lampka od temp, obrotomierz opada na 0, po chwili zaczyna znów ciągnąć i ma moc, i po chwili znów choinka,
    -Dziś wieczorem sprawdzę piny przy ECU,
    -Masę do ECU przykręcona dobrze

    Bubu sugerujesz rozebrać ECU czy podmienić?

    ---------- Post added at 10:35 ---------- Previous post was at 10:23 ----------

    Poza tym jest jakiś dziwny absurdalny problem, bo ECU nie zapisuje żadnych błędów, a jednak auto nie chciało mi odpalić jak był ten problem. A to wszystko zaczęło mi się dziać po resecie. Mechanik wykonał ponowny reset i auto odpaliło. Wczoraj problem powrócił od początku. Nasuwa mi się tylko jedno pytanie, WTF?!
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  5. #25
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    jak nie wali błędami to raczej zasilanie ECU jest nie teges
    i tak jak piszą koledzy, masa lub przekaźnik przy lampie
    może ma słabe połączenie z nóżkami

  6. #26
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    Tak czy inaczej jestem w dupie. Dziś po robocie posprawdzam wszystkie masy i połączenia.

    ---------- Post added at 11:26 ---------- Previous post was at 11:25 ----------

    Przy okazji mam pytanie, który to przekaźnik od komputera ?
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  7. #27
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    w du.ie to będziesz jak tego sobie sam nie naprawisz bo Cie mechaniory ogołocą

  8. #28
    M&M
    Gość

    Domyślnie

    a sam wykonałeś reset alfa diagiem??

  9. #29
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    Reset Alfa-Diagiem wykonam dziś jak wrócę do domu, dopiero wczoraj przeinstalowałem XP bo już AD się nie odpalał na systemie. Wykonam reset i adaptację i zobaczę czy się coś zmieniło.

    Aby rozwiać moje wątpliwości proszę o odpowiedź-
    -Reset i adaptację wykonuję od jakiej temperatury silnika?
    -Czy przy rozruchu silnika mogę mieć kabelek podpięty do ECU i laptopa?
    -Który to przekaźnik od ECU ?
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  10. #30
    Użytkownik Romeo Avatar kiepas96
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Czerwionka-Leszczyny
    Auto
    Alfa 156 1.8 TS
    Postów
    602

    Domyślnie

    reset wykonujesz na całkowicie zimnym silniku, kasujesz alfa diagiem, zapalasz zapłon po 90s, sprawdzasz czy parametry tra, fra się skasowały , zapalasz i zostawiasz na wolnych do tzw "tiku" temperatury czyli do włączenia wentylatora( zakładając że masz sprawny przekaźnik wentylatora i termostat) , nie możesz nawet musnąć pedała gazu w tym czasie, kabelek możesz mieć podpięty i zrobić logi z parametrów adaptacji czyli TRA, FRA aktualny, temperatura silnika , obroty logujesz do tiku (rób tak jak pisze w alfa diagu)

    przekaźnik ecu to u mnie był jeden z tych trzech czerwonych koło aku oznaczony na pokrywie INJ, drugi to pompa, trzeci wentylator I bieg, większy to wentylaor II bieg, największy jest od klimy
    Te trzy przekaźniki są już wykończone przy wieku naszych fur, udało mi się je kupić na allegro po 10zł, http://allegro.pl/przekaznik-30a-30-a-fiat-lancia-alfa-inne-nowy-i1868668213.html
    w
    ymień na ślepo, wcześniej czyściłem/smarowałem pomogło na tydzień

    dziwne że wszystko ci głupieje na kokpicie, tak jakby jakieś zwarcie

Podobne wątki

  1. Przestroga
    Utworzone przez M&M w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 16-02-2012, 09:44
  2. przestroga dla wszystkich
    Utworzone przez nymo w dziale 156
    Odpowiedzi: 43
    Ostatni post / autor: 26-01-2012, 19:16
  3. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 16-12-2011, 16:05
  4. UWAGA UWAGA!!! Mój własny film o mojej 145-ce
    Utworzone przez kiler w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 23-03-2007, 23:18

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory