Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 32

Temat: Błąd silnika

  1. #11
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - i tak trzymać nie tylko kierownicę.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  2. #12
    Ewan
    Gość

    Domyślnie

    Witam przyłącze sie do tematu, tez męczy mnie bład P0420. Zrobiłem dzisiaj wykres sąd i moje pytanie do znawców.. czy te wyniki sa prawidlowe...bład usuwam i powraca ciagle.. dodam że nic nie faluje przy obrotach chodzi normalnie tylko te pikanie check engine mnie deneruje...
    http://img155.imageshack.us/img155/5400/katj.png

  3. #13
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - a jak tam ze statusem sond ?
    --

    --
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #14
    Ewan
    Gość

    Domyślnie

    Z tego co wyczytałem to.
    Lambda 1 status (Pre-Cat)
    Closed Loop
    Lambda 1 status (After-Cat)
    Open loop

  5. #15
    Użytkownik Rowerzysta Avatar mati_luk
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 147 2.0 TS, manual, 3d, 2002 r.
    Postów
    63

    Domyślnie

    Odświeżę trochę temat
    W zeszłym tygodniu przyszły zamówione kabelki i w piątek jak tylko wróciłem z delegacji poszedłem z lapkiem do alfy. Bez niespodzianek - błąd P0420



    Błąd skasowałem i sprawdziłem kilka parametrów. N zgaszonym zimnym silniku napięcia sond jak na fotce:



    I nie pamiętam dokładnie, ale stan wszystkich sond na 99% - open loop.
    Włączyłem silnik i przejechałem się kawałek z podpiętym interfejsem. Po jakiejś 10 minutowej przejażdżce zatrzymałem się na chwilę i parametry sond były takie jak na fotce. A z danych zebranych przez FES sporządziłem wykres:



    Po kilku minutach włączyłem silnik i znów się przejechałem (niecały kwadrans) i po zatrzymaniu stan sond taki jak na fotce i wykres z przebiegu napięć sond jak na wykresie:



    Oczywiście jazdą bez błędu cieszyłem się do niedzieli do południa.

    Może ktoś z szanownych forumowiczów, kto się bardziej zna coś mi doradzi jakie parametry ew dalej sprawdzać i jakim programem. Przypomnę tylko że autko z błedem pracuje dokładnie tak samo jak bez, żadnych negatywnych skutków, dławienia, braku mocy itp. I jeśli chodzi o sondę za katalizatorem to kilka tygodni temu była wymieniana (po bardzo trafnej jak widać diagnozie mechanika) na sondę dedykowaną BOSCH o numerze 0 258 006 388.

    Pozdrawiam
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	4.jpg
Wyświetleń:	188
Rozmiar:	124.6 KB
ID:	36901   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	wykres 2.jpg
Wyświetleń:	191
Rozmiar:	40.6 KB
ID:	36902   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1.jpg
Wyświetleń:	215
Rozmiar:	83.0 KB
ID:	36925   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2.jpg
Wyświetleń:	227
Rozmiar:	143.2 KB
ID:	36926   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	3.jpg
Wyświetleń:	192
Rozmiar:	125.0 KB
ID:	36927  

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	wykres 1.jpg
Wyświetleń:	189
Rozmiar:	47.5 KB
ID:	36928  
    Ostatnio edytowane przez mati_luk ; 18-10-2011 o 07:53

  6. #16
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - wartości otrzymane coś dziwnie podaje FES.
    - stan sondy 1 na poczatku : closed loop, mozliwe.
    - stan sondy 2 na poczatku: closed loop, nie mozliwe albo uszkodzony katalizator, sonda lambda.
    - stan sondy 1,2 na koncu open loop, prawdopodobny stan.
    - miałbyś czas aby to sprawdzić ale pod programem alfadiag 3.3.10.
    - a w nim przebiegi na biegu jałowym sondy lambda, bank 1, bank 2.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 18-10-2011 o 07:51
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #17
    Użytkownik Rowerzysta Avatar mati_luk
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 147 2.0 TS, manual, 3d, 2002 r.
    Postów
    63

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - stan sondy 2 na poczatku: closed loop, nie mozliwe albo uszkodzony katalizator, sonda lambda
    No to bardzo możliwe że jednak katalizator, skoro błąd pojawiał się na starej sondzie (która była najprawdopodobniej dobra), jak i na nowej.

    A jakie stany powinny mieć sondy na zimnym nieodpalonym silniku oraz po rozgrzaniu, po przejechaniu się kawałek?



    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - miałbyś czas aby to sprawdzić ale pod programem alfadiag 3.3.10.
    - a w nim przebiegi na biegu jałowym sondy lambda, bank 1, bank 2.
    Postaram zaopatrzyć się do piątku w program alfadiag i to sprawdzę. Niestety w tygodniu jestem w delegacji, więc dopiero w weekend mogę trochę z problemem powalczyć



    Update:
    Znalazłem alfadiag w wersji 3.4.0.1 i to demo jak na razie (ze strony producenta). Sprawdzę tą wersją parametry o których mowa?

    Z góry dzięki.
    Ostatnio edytowane przez mati_luk ; 18-10-2011 o 08:18

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Kubek
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Lewin Brzeski
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 TS 120KM 06' + różne dziwne
    Postów
    85

    Domyślnie

    Bardzo ciekawy temat,
    Mam ten sam błąd ponoć to "wina" mojego "monster" wydechu z MG motorsport.
    Niebawem przyjdzie kabel będę mógł się pochwalić moimi wynikami.
    Jutro jadę do MG poinformuję co mi zmieniono/poprawiono/doradzono.

    Okej!
    Okazało się że mój błąd był spowodowany dziurą w łączniku układu wydechowego. Wymieniłem łącznik, skasowałem błąd i na razie jest ok. Dodatkowo dźwięk ze wściekłego ryku zmienił się w słodki ryk
    Ostatnio edytowane przez Kubek ; 22-10-2011 o 11:03

  9. #19
    Użytkownik Rowerzysta Avatar mati_luk
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 147 2.0 TS, manual, 3d, 2002 r.
    Postów
    63

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kubek Zobacz post
    Okazało się że mój błąd był spowodowany dziurą w łączniku układu wydechowego. Wymieniłem łącznik, skasowałem błąd i na razie jest ok. Dodatkowo dźwięk ze wściekłego ryku zmienił się w słodki ryk

    W którym miejscu miałeś dokładnie tą dziurę?

    Ja niestety alfadiag mam w wersji demo i praktycznie nic nie mogłem nim zmierzyć :/ odpaliłem FES i na biegu jałowym strzeliłem jeszcze taki wykresik:

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	piatek.jpg
Wyświetleń:	85
Rozmiar:	103.9 KB
ID:	37431

    A błąd po skasowaniu powraca jak bumerang po przejechaniu kilkudziesięciu km.

  10. #20
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    Kod:
    Ja niestety alfadiag mam w wersji demo i praktycznie nic nie mogłem nim zmierzyć :/
    - a tam , w przyklejonym temacie " ts diag, alfadiag.." strona 52 , na samym dole jak byk stoi program.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. [159] błąd silnika
    Utworzone przez przemulus3 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 29-10-2016, 04:56
  2. Błąd silnika a jazda....
    Utworzone przez macieqy w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 09-03-2013, 22:25
  3. Błąd silnika P0300 AR 1,6 105 KM
    Utworzone przez witek-tarnow w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 19-11-2011, 15:39
  4. Błąd ABS i Silnika
    Utworzone przez cichy83 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-07-2011, 13:08
  5. błąd silnika pomocy
    Utworzone przez kamoo22 w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 21-06-2011, 20:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory