Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 21

Temat: JTDM2 w MiTo

  1. #11
    Użytkownik Znawca Avatar metan
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    K-ce
    Auto
    Mito 1,4 MPI
    Postów
    1,115

    Domyślnie

    Ja mam gaz w mito, wcale mi go nie szkoda, na co dzień nawet nie odczuwam (poza portfelem) że go mam. Nie wkurza mnie turbodziura (bo nie ma turbo ;-), nie wkurza mnie wolne grzanie w zimie, jeżdżę taniej choć bez rewelacji gdy wspomnę po ile były paliwa kilka lat wstecz. A trzeba wiedzieć że one będą stale drożeć (pomijąc krótkookresowe korekty w dół) nawet gdy stanieje ropa i wzmocni się PLN-po prostu rynek zaakceptował tą cenę. Ale ja z premedytacją kupiłem wozidełko do codziennego ujeżdżania. Gdyby to był biały kruk wśród samochodów czy też kultowy silnik z pewnością bym tego nie zrobił ale w przypadku bebechów rodem z fiata punto a nawet pandy gdzie sama fabryka montuje LPG jakoś nie mam oporów.
    Ostatnio edytowane przez metan ; 20-10-2011 o 07:23

  2. #12
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    koło koła
    Auto
    emty
    Postów
    477

    Domyślnie

    popieram kolege z kielc, nie ma tu zadnej zenady, czasy ciezkie, paliwa drogie, trzeba szukac oszczędności, lpg jest jedną z nich, zresztą mocno w ojczyznie alfy rozpowszechnioną, ba nawet na forum jest dział z lpg, wiec o co kaman ?

  3. #13
    Użytkownik Znawca Avatar metan
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    K-ce
    Auto
    Mito 1,4 MPI
    Postów
    1,115

    Domyślnie

    Cytat Napisał jjokocha Zobacz post
    popieram kolege z kielc,
    Z katowic
    Podejście do auta zależy od filozofii życia i priorytetów. "Technicznie" rzecz biorąc LPG jest zbiorem węglowodorów o właściwościach nie gorszych niż benzyna. Mentalnie jest paliwem "dla biednych".
    Nie wiem, może jestem biedny (choć wg danych GUS-u jest mi ponoć dużo lepiej niż przeciętnie) ale jakoś czuję dyskomfort puszczając z dymem parę stówek miesięcznie. Nie wpływa to wprawdzie na mój obecny poziom życia ale odłożenie tej kasy może wpłynąć na utrzymanie go w przyszłości. To moja "dziwna" filozofia bo wielu moich znajomych zakłada że będą się martwić potem.
    W ogóle jakoś z roku na rok auto daje coraz mniej radości a coraz więcej obowiązków i kłopotów. To jednak dziwne że utrzymanie pudełka 1,8 x 4 metry kosztuje więcej niż domu 10 x 12. Ale odchodzimy od tematu...

  4. #14
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    koło koła
    Auto
    emty
    Postów
    477

    Domyślnie

    trafione w punkt,
    wogole dziwie sie kolegom z forum ktorzy to uparcie probują wieszać psy na zasilaniu lpg w autach alfa romeo ? ja widze same plusy, przy profesjaonalnej instalacji lpg i własciwym serwisie autko sprawuje sie nie gorzej niz na pb, a jest taniej, lepiej, smaczniej i zdrowiej
    cos mi tu zalatuje opcją niemiecką-katarsko-saudyjską w tej całej anty-gazowej nagonce, ze nie wspomnę o przyszłym niemal darmowym zasilnaniu w związku z niesamowicie duzymi pokładami łupkowymi

  5. #15
    Użytkownik Rowerzysta Avatar janek
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Porto
    Auto
    było: 147, Giulietta, Giulia, Spider '85 jest Tonale '24
    Postów
    485

    Domyślnie

    Cytat Napisał jjokocha Zobacz post
    trafione w punkt,
    wogole dziwie sie kolegom z forum ktorzy to uparcie probują wieszać psy na zasilaniu lpg w autach alfa romeo ? ja widze same plusy, przy profesjaonalnej instalacji lpg i własciwym serwisie autko sprawuje sie nie gorzej niz na pb, a jest taniej, lepiej, smaczniej i zdrowiej
    cos mi tu zalatuje opcją niemiecką-katarsko-saudyjską w tej całej anty-gazowej nagonce, ze nie wspomnę o przyszłym niemal darmowym zasilnaniu w związku z niesamowicie duzymi pokładami łupkowymi
    Wydaje mi się, że to inne podejście do auta. Dla mnie Alfa nie jest tylko autem z punktu A do B. Dla mnie Alfa czy motocykle to jak to określiła moja dziewczyna : "Dość drogie zabawki do robienia sobie do dobrze". Od dziecka nie lubię jak ktoś psuje moje zabawki Sprawa oszczędności jest tu wtórna, bo radości z posiadania Alfy nie przeliczam na pieniądze.

  6. #16
    Użytkownik Znawca Avatar metan
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    K-ce
    Auto
    Mito 1,4 MPI
    Postów
    1,115

    Domyślnie

    Cytat Napisał janek Zobacz post
    Wydaje mi się, że to inne podejście do auta. Dla mnie Alfa nie jest tylko autem z punktu A do B. Dla mnie Alfa czy motocykle to jak to określiła moja dziewczyna : "Dość drogie zabawki do robienia sobie do dobrze". Od dziecka nie lubię jak ktoś psuje moje zabawki Sprawa oszczędności jest tu wtórna, bo radości z posiadania Alfy nie przeliczam na pieniądze.
    Moja zabawka głównie pełni ogromną rolę praktyczną -ma wozić mój tyłek zapewniając elementarną wygodę przy rozsądnych kosztach. Niejako rzeczą wtórną jest to że to akurat alfa romeo, choć ją lubię, to mimo znaczka na masce + nieco indywidualniejszego stylu to jednak dość zwykłe auto. Może to wynika z tego że od dziecka wiem że zabawki szybko się nudzą szczególnie gdy "musimy" z nich na co dzień korzystać.
    Tak jak wspomniałem dla mnie bycie anty/pro LPG to jedynie stan umysłu (czasami poparty wcześniejszymi doświadczeniami przykrymi lub nie) ale podejrzewam że wiekszość osób posadzonych za moim kółkiem nie wiedziałaby jakiego paliwa używa. No i nie każdemu się to kalkuluje.
    JJokocha -nie przeceniałbym tu roli łupków-przy wydobyciu gazu ziemnego wydobywa się niewielką część LPG, znakomita większość pochodzi jednak z przerobu ropy.
    Ostatnio edytowane przez metan ; 20-10-2011 o 10:56

  7. #17
    Użytkownik Rowerzysta Avatar janek
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Porto
    Auto
    było: 147, Giulietta, Giulia, Spider '85 jest Tonale '24
    Postów
    485

    Domyślnie

    Cytat Napisał metan Zobacz post
    Moja zabawka głównie pełni ogromną rolę praktyczną -ma wozić mój tyłek zapewniając elementarną wygodę przy rozsądnych kosztach. Niejako rzeczą wtórną jest to że to akurat alfa romeo, choć ją lubię, to mimo znaczka na masce + nieco indywidualniejszego stylu to jednak dość zwykłe auto. Może to wynika z tego że od dziecka wiem że zabawki szybko się nudzą szczególnie gdy "musimy" z nich na co dzień korzystać.
    Tak jak wspomniałem dla mnie bycie anty/pro LPG to jedynie stan umysłu (czasami poparty wcześniejszymi doświadczeniami przykrymi lub nie) ale podejrzewam że wiekszość osób posadzonych za moim kółkiem nie wiedziałaby jakiego paliwa używa. No i nie każdemu się to kalkuluje.
    JJokocha -nie przeceniałbym tu roli łupków-przy wydobyciu gazu ziemnego wydobywa się niewielką część LPG, znakomita większość pochodzi jednak z przerobu ropy.
    Zgodzę się ze stanem umysłu. Co nudzenia się zabawkami też przyznaje rację - ale auto nie jest przecież na całe życie i można je sprzedać Jest też jedna poważna wada LPG- w wielu miejscach jest zakaz wjazdu z LPG np. na poziom garaży na moim osiedlu i na parkinach pod biurowcami.

  8. #18
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał metan Zobacz post
    A Landi renzo na ten przykład zrobi to bez problemu- robią bowiem instalacje wkładane fabrycznie do Mito. Również BRC chyba da radę.
    Co do opłacalności gazu ostatnio robi się nieciekawie.
    A diesel 1,3 bez elektrycznej nagrzewnicy to zimowy niewypał-długo się grzeje.
    Ja nie pytałem o nazwę i pochodzenie instalacji tylko o firmę w Polsce, która to zrobi i potem będzie to działało (czyli bez problemów i wyrzeczeń).

    Wiem, że nie ma rzeczy niemożliwych ale przy tym silniku to raczej uzasadnienia finansowego nie widzę bo wątpię, żeby się zwrócił koszt tak drogiej instalacji po np 2-3 latach. No chyba, że ktoś robi 30 tyś rocznie i różnica w spalaniu gazu nie będzie duża.

  9. #19
    Użytkownik Znawca Avatar metan
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    K-ce
    Auto
    Mito 1,4 MPI
    Postów
    1,115

    Domyślnie

    Cytat Napisał janek Zobacz post
    Jest też jedna poważna wada LPG- w wielu miejscach jest zakaz wjazdu z LPG np. na poziom garaży na moim osiedlu i na parkinach pod biurowcami.
    No to fakt, jeśli ktoś często parkuje w takich miejscach to jest to problem.

    ---------- Post added at 13:11 ---------- Previous post was at 13:00 ----------

    Cytat Napisał Belfer27 Zobacz post
    Ja nie pytałem o nazwę i pochodzenie instalacji tylko o firmę w Polsce, która to zrobi i potem będzie to działało (czyli bez problemów i wyrzeczeń).
    Głowy nie dam za instalatorów instalek ww firm. Ja mam BRC zakładane w ich autoryzowanym warsztacie (też "garaż" ale ze wsparciem centrali) i działa OK. Aczkolwiek wsparcie ww centrali było potrzebne przy zorganizowaniu gotowej mapy wtrysku robionej pod ten silnik. Wiem też że gazują silniki doładowane i nie ma komplikacji. Jeśli Landi daje instalkę na fabryczny montaż to myślę że do tego modelu mają pewne wytyczne i da się to opanować choć pewnie dobrze byłoby uświadomić o tym instalatora żeby pogrzebał w papierach i skorzystał z wypracowanego już rozwiązania a nie rzeźbił samemu. Zdaję sobię sprawę że dla osoby nie interesującej się takimi sprawami działa to zniechęcająco. Dla mnie nie było też barierą zastanawianie się nad zwiększonym zużyciem silnika-po prostu rozbierałem silnik po 200 kkm przebiegu na LPG i był w bardzo dobrej kondycji(nawet wklejałem tu zdjęcia gładzi cylindra), ufam więc że i tu nie będzie gorzej zwłaszcza że sekwencja działa dużo precyzyjniej niż palnik w dolocie (współczesne turbobenzyny prędzej trafi szlag z powodu dużego wysilenia). Ale faktem jest mając moje plany na uwadzeże wybrałem silnik prostszy.
    A oszczędności - cóż dla jednego dużo dla innego mało-w sumarycznych kosztach utrzymania auta nie tak wiele. Wg rachunku na dzisiejszych cenach daje to około 12,5-13 zł/100 km, jeszcze we wrześniu przy letniej cenie gazu było ponad 13,5 zł/100 km.
    Ostatnio edytowane przez metan ; 20-10-2011 o 12:32

  10. #20
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał metan Zobacz post
    No to fakt, jeśli ktoś często parkuje w takich miejscach to jest to problem.

    ---------- Post added at 13:11 ---------- Previous post was at 13:00 ----------


    Głowy nie dam za instalatorów instalek ww firm. Ja mam BRC zakładane w ich autoryzowanym warsztacie (też "garaż" ale ze wsparciem centrali) i działa OK. Aczkolwiek wsparcie ww centrali było potrzebne przy zorganizowaniu gotowej mapy wtrysku robionej pod ten silnik. Wiem też że gazują silniki doładowane i nie ma komplikacji. Jeśli Landi daje instalkę na fabryczny montaż to myślę że do tego modelu mają pewne wytyczne i da się to opanować choć pewnie dobrze byłoby uświadomić o tym instalatora żeby pogrzebał w papierach i skorzystał z wypracowanego już rozwiązania a nie rzeźbił samemu. Zdaję sobię sprawę że dla osoby nie interesującej się takimi sprawami działa to zniechęcająco. Dla mnie nie było też barierą zastanawianie się nad zwiększonym zużyciem silnika-po prostu rozbierałem silnik po 200 kkm przebiegu na LPG i był w bardzo dobrej kondycji(nawet wklejałem tu zdjęcia gładzi cylindra), ufam więc że i tu nie będzie gorzej zwłaszcza że sekwencja działa dużo precyzyjniej niż palnik w dolocie.

    A oszczędności -cóż dla jednego dużo dla innego mało. Wg rachunku na dzisiejszych cenach daje to około 12,5-13 zł/100 km, jeszcze we wrześniu przy letniej cenie gazu było ponad 13,5 zł/100 km
    To się wszystko zgadza ale niestety w Polsce (szczególnie u mnie na prowincji) mało jest zakładów zajmujących się instalacjami tego rodzaju, chociażby ze względu na brak popytu. Różnica w kosztach jest i owszem ale trzeba zrobić około 35-40 tyś, żeby się wróciła cena takiej instalacji. Potem to już można mówić śmiało o oszczędzaniu i taniej jeździe.
    Dla sporadycznej jazdy nie ma sensu ale, jeśli tym śmigamy dużo to już inny temat.

Podobne wątki

  1. [Mito] AR Mito 1.6 JTDm-2 120KM 2008 rok 110kkm małopolskie Siepraw
    Utworzone przez mca w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 18-11-2014, 12:46

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory