Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22

Temat: Standardowe czynności po zakupie JTD

  1. #1
    MAJSU
    Gość

    Domyślnie Standardowe czynności po zakupie JTD

    Witam !

    Mam pytanko jakie standardowe czynności serwisowe warto zrobić przy silniku 1.9 JTD - 115 koni ? Nie mówię o takich banałach jak wymiana rozrządu czy termostatu bo mi się nie dogrzewa Widzę że przepustnica lubi się mocno syfić tak samo jak i EGR więc na pewno je zdemontuję do czyszczenia tak jak i wszystkie węże od turbo bo widzę że stamtąd też się trochę olej sączy - pewnie turbinka już lekko popuszcza.

    Czy są jakieś inne rzeczy które warto by było zrobić przy tym silniku żeby nie napytać sobie biedy i cieszyć się jego długą eksploatacją ?

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar bonzaj
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    alfa romeo 156 sw 105 KM 2000
    Postów
    1,991

    Domyślnie

    Przepustnica!?

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Dębica
    Auto
    159SW 2.4 QTronic
    Postów
    307

    Domyślnie

    Nie przepustnica a klapka gasząca

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    Oczywiście filtry, olej, wyczyść kolektor wlotowy i najlepiej zaślep EGR.

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    Możesz przed wymianą oleju zalać "czyścidło".
    Tu masz link do produktów, które sprzedaje Pablo:

    http://pablogarage.pl/forum/viewtopi...=95&p=348#p348

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar kobe83
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    AR 159 2.0 JTDM 170KM/ 156 1.9 JTD115KM była
    Postów
    1,469

    Domyślnie

    Cytat Napisał MAJSU Zobacz post
    Witam !

    Mam pytanko jakie standardowe czynności serwisowe warto zrobić przy silniku 1.9 JTD - 115 koni ? Nie mówię o takich banałach jak wymiana rozrządu czy termostatu bo mi się nie dogrzewa Widzę że przepustnica lubi się mocno syfić tak samo jak i EGR więc na pewno je zdemontuję do czyszczenia tak jak i wszystkie węże od turbo bo widzę że stamtąd też się trochę olej sączy - pewnie turbinka już lekko popuszcza.

    Czy są jakieś inne rzeczy które warto by było zrobić przy tym silniku żeby nie napytać sobie biedy i cieszyć się jego długą eksploatacją ?
    Filtr paliwa weź też po uwagę.
    Włoski geniusz, włoska technologia, włoska pasja.

  7. #7
    MAJSU
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał paw2x Zobacz post
    Nie przepustnica a klapka gasząca
    Aaa OK, sorry - pierwszy diesel w rodzinie

    Płukankę oczywiście zaleję klasycznie Liqui Moly a oliwę 5w40 Millersa. Gdzie można kupić takie fachowo wycięte blaszki do zaślepiania EGR ? Widziałem to gdzieś na forum ale tematów tyle że znaleźć teraz nie mogę.

    Jeszcze druga sprawa jeżeli samochód puszcza rano białego bąką to zazwyczaj obajw uszczelniaczy zaworowych które są do wymiany czy może w tym silniku być jeszcze jakiś inny powód ?

    Gdzie można kupić/ściągnąć książkę w stylu Sam Naprawiam do tego silnika bo pewnie część rzeczy będę robił sam.
    Ostatnio edytowane przez MAJSU ; 21-10-2011 o 11:27

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar kobe83
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    AR 159 2.0 JTDM 170KM/ 156 1.9 JTD115KM była
    Postów
    1,469

    Domyślnie

    Cytat Napisał MAJSU Zobacz post
    Aaa OK, sorry - pierwszy diesel w rodzinie

    Płukankę oczywiście zaleję klasycznie Liqui Moly a oliwę 5w40 Millersa. Gdzie można kupić takie fachowo wycięte blaszki do zaślepiania EGR ? Widziałem to gdzieś na forum ale tematów tyle że znaleźć teraz nie mogę.

    Jeszcze druga sprawa jeżeli samochód puszcza rano białego bąką to zazwyczaj obajw uszczelniaczy zaworowych które są do wymiany czy może w tym silniku być jeszcze jakiś inny powód ?

    Gdzie można kupić/ściągnąć książkę w stylu Sam Naprawiam do tego silnika bo pewnie część rzeczy będę robił sam.
    Blaszkę do zaślepienia EGR w ASO za grosze, ładnie dopasowana. Żadnych polskich książek typu sam naprawiam do 156 nie udało mi się nigdzie znaleźć na rynku.
    Włoski geniusz, włoska technologia, włoska pasja.

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Dębica
    Auto
    159SW 2.4 QTronic
    Postów
    307

Podobne wątki

  1. [159] 2.0 JTDM czy to standardowe spalanie?
    Utworzone przez gebeth w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 24-10-2014, 14:39
  2. Jakie czynności po zakupie 166 2,4 JTD??
    Utworzone przez Lukas166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 03-11-2012, 15:49
  3. Zawieszenie standardowe vs. MTS
    Utworzone przez majster w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 17-07-2012, 18:22
  4. [146] Spreżyny obniżające vs Standardowe HELP
    Utworzone przez remi200833 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 15-05-2011, 14:32
  5. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 06-02-2011, 10:54

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory