Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 43

Temat: Trwałość 159

  1. #31
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Niedawno przesiadłem się z 156 po fl wnętrza na 159.
    Ogólnie mówiąc półka wyżej. Jest kilka drobnostek, które irytują, ale generalnie pod każdym względem jest spory krok do przodu.
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  2. #32
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    Nie chodziło mi o to jak wypada na tle konkurencji. Jak już napisałem nie poprawiono zbytnio poprzedniego silnika jtd, przez co mamy co mamy
    ale w jtdm nie ma za bardzo co poprawiać

    jeśli masz inne zdanie napisz co konkretnie jest wadą tego silnika

  3. #33
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    Wiedziałem, że podejmiesz rekawice, ale nie patrzysz obiektywnie. Moim zdanie silnik 1.9jtdm w 159 to porazka konstruktorów, gdyż nie poprawili poprzednika, który był stosowany w np. 156/147.
    - egr
    - kolektory ssące w 150km
    - alternatory (troche ich już widziałem) na warsztacie
    - stuki przy zapalaniu i gaszeniu prawie NOWYCH samochodów (za taki można jeszcze uznac 2-3 letnie 159) - wiem dla ciebie to mało istotne, ale od paru ludzi słyszałem już, że tak jak mnie coraz bardziej to wkurza - wiec coś w tym musi byc...
    - kultura pracy 1.9 - miodzio, nawet wprowadzenie CR2 i 3gen nic nowego nie wniosło
    - innych dupsów nawet nie wymieniam bo szkoda nerwów

    ja tez kiedys miałem jtd za Boga, ale ze jeżdze też troche benzyniakami, to zaczyna mi doskwierac juz powoli kultura pracy jtd.
    Nie ma co porównywać diesla do silnika benzynowego pod kątem kultury pracy, bo to dwie różne bajki i nie zrobisz takiego diesla, który ma kulturę pracy benzyniaka. Przynajmniej na dzień dzisiejszy jest to zadanie niewykonalne.
    Nie mam tego silnika za jeżdżącą doskonałość, bo fajniej chodzą 2-litrówki BMW i mają większe moce. Ale tam też są różnego rodzaju problemy.
    Natomiast skoro czepiasz się alternatorów - zrobiłem dopiero jeden alternator w 159. Kolektory ssące to już opracowany na wszelkie możliwe sposoby temat i można sobie z nim poradzić za całkiem sensowną kwotę 1000 PLN - w przypadku np. Saaba 9-3 1.9 TiD 180KM jedynym źródłem zakupu kolektora pozostaje ASO, co oznacza wydatek rzędu 5000 PLN. Jest chyba mała różnica, prawda?
    Ogólnie uważam JTD za bardzo rozsądny wybór, bo jest to silnik z wyjątkową "powtarzalnością" usterek - których usunięcie nie jest ani kłopotliwe, ani kosztowne. Jestem w stanie zaakceptować jego mało kulturalne uruchamianie oraz gaszenie w zamian za to, że jest mało awaryjny, z dużą dostępnością tanich części zamiennych.

    A tak na marginesie - skoro napatrzyłeś się na różne elementy 159-ek na warsztatach - to może przyjrzałeś się też kiedyś rozwiązaniom innych producentów? Bo zaręczam Ci - w żaden sposób nie odbiegają one "in plus" od rozwiązań fiatowskich.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  4. #34
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar tradelux
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Brera
    Postów
    217

    Domyślnie

    Tylko, że EGR czy kolektor to problemy nie tylko silników JTD
    Porównaj może do tego silniki od "niezawodnego" koncernu VAG z BLB...
    Obecnie trend w benzynach powoduje, że są mniej wytrzymalsze i bardziej zawodne, niż diesle.
    Za niedługo będą benzyny 1.0 + 2 turbiny, kompresor i 300KM, a żywotność 50tys km...

  5. #35
    Użytkownik Romeo Avatar YonasH
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Brerrrrra V6
    Postów
    1,201

    Domyślnie

    Cytat Napisał tradelux Zobacz post
    Za niedługo będą benzyny 1.0 + 2 turbiny, kompresor i 300KM, a żywotność 50tys km...
    Zapomniałeś dodać, że na jednym cylindrze z 5. fazami rozrządu i 4. wałkami

    ...brzmienie V6 - bezcenne!

  6. #36
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał tradelux Zobacz post
    Tylko, że EGR czy kolektor to problemy nie tylko silników JTD
    Porównaj może do tego silniki od "niezawodnego" koncernu VAG z BLB...
    Obecnie trend w benzynach powoduje, że są mniej wytrzymalsze i bardziej zawodne, niż diesle.
    Za niedługo będą benzyny 1.0 + 2 turbiny, kompresor i 300KM, a żywotność 50tys km...
    Bzzzdddduuuurrrry diesle tez już schodza coraz niżej. Przykład 1.6jtdm oraz 1.3jtd - ale kultura pracy jeszcze gorsza

  7. #37
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159
    Postów
    2,093

    Domyślnie

    Czy tak schodzą ? Są w szeroki zakresie i były czy 1.3 , 1.4 , 1.5 po 1.9 .0 , 2.2 i dalej.
    Schodzenie na niższe pojemności obserwuje się jednak wyraźnie w kwestii budowy silników benzynowych.

  8. #38
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał tradelux Zobacz post
    Tylko, że EGR czy kolektor to problemy nie tylko silników JTD
    Porównaj może do tego silniki od "niezawodnego" koncernu VAG z BLB...
    Obecnie trend w benzynach powoduje, że są mniej wytrzymalsze i bardziej zawodne, niż diesle.
    Za niedługo będą benzyny 1.0 + 2 turbiny, kompresor i 300KM, a żywotność 50tys km...
    Już są. 1.4 TFSI ma żywotność zbliżoną do 50 tysięcy kilometrów - bardzo często przed upływem tego przebiegu pękają pierścienie tłokowe.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  9. #39
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar tradelux
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Brera
    Postów
    217

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Już są. 1.4 TFSI ma żywotność zbliżoną do 50 tysięcy kilometrów - bardzo często przed upływem tego przebiegu pękają pierścienie tłokowe.
    Fakt, ale jeszcze nikt głośno o tym nie mówi, bo to VW
    Diesle były dostępne w zakresie 1.3-1.4 do 2.0 już od dłuższego czasu. Prace nad 1.4HDI były rozpoczęte pod koniec lat 90 ubiegłego wieku.
    Do tego 1.4HDI jest bez kosztownego osprzętu, przez to jest bardzo prostą konstrukcją i jedną z najtańszych w eksploatacji nowoczesnych jednostek, więc nie ma co porównywać downsizingu w dieslu do benzyny.

    majster: teraz chodzi Ci o trwałość czy jednak o kulturę pracy? Bo temat tyczył trwałości. Coś widzę, że Tobie nie pasuje każdy diesel, a nie 1.9JTDm
    Ostatnio edytowane przez tradelux ; 21-10-2011 o 19:55

  10. #40
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał tradelux Zobacz post

    majster: teraz chodzi Ci o trwałość czy jednak o kulturę pracy? Bo temat tyczył trwałości. Coś widzę, że Tobie nie pasuje każdy diesel, a nie 1.9JTDm
    Jedno pociąga za sobą drugie taki 1.3jtd w pandzie to masakra, kultura jak w starym 1.9d... trwałoscią tez nie grzeszy i ciężko o jakis konkretny przebieg. Jedynie 2.4 ratuje jeszcze jtd, ale ze wzgledu na ekologie i ogólny kryzys paliwowy już raczej go w nowych alfach nie zobaczymy, a szkoda. Acha na codzień pomykam 1.9jtd i 1.9jtdm i to tylko klekot weź sie nie obrażaj znów

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Trwałość łączników stabilizatora
    Utworzone przez TomSko w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 06-05-2018, 07:33
  2. [159] Koło dwumasowe - trwałość
    Utworzone przez enzzo w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 23-08-2017, 16:41
  3. Trwałość tulei poliuretanowych
    Utworzone przez Bercik w dziale 147
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 31-10-2012, 22:28
  4. trwałość zawieszenia
    Utworzone przez irkii w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 28-08-2009, 13:49
  5. [164] Trwałość silnika 2.0 8V TS
    Utworzone przez noname w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 11-04-2008, 09:26

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory