Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3

Temat: Wymiana łożyska w alternatorze (156 1.9 jtd 115 hp z 2001 r)

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar dzik1982
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Krynica Zdrój
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm 16v 150 2007r, AR 156 1.9 JTD 8v 115 2001 r.
    Postów
    31

    Domyślnie Wymiana łożyska w alternatorze (156 1.9 jtd 115 hp z 2001 r)

    Witam,
    Mam do wymiany łożysko w alternatorze. Przeszukałem troche forum i dochodze to wniosku, zeby wyciagnąć alternator trzeba sie dużo napracowac
    Czy może macie jakieś rady, jak najprościej to zrobić
    Dzieki za pomoc

  2. #2
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    EX alfa romeo 156 sportwagon 1,9jtd 110km, Alfa gt 2005 1.9 ~`185 km mod by ConMir:) Alfa GT bl/qv
    Postów
    75

    Domyślnie

    kolego, dobry mechanik ci to wyciągnie bez ruszania silnika, mi padł arternator to niestety silnik opuszczałem żeby się dostać do niego i wyciagałem przez nadkole od strony kierowcy bo wtedy zrobiła sie w miare szpara przez którą można to wyciągnać. jest dużo roboty przy tym najlepiej jak 2 osoby robią bo samemu sie umęczysz;/

  3. #3
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Robiłem to wczoraj Samemu przez góre, silnika nie opuszczałem, ale trzeba troche gratów zdemontowac.

    Po kolei zaczynamy od:
    - podnosimy auto na podnosniku z prawej przedniej strony (jak do wymiany koła)
    - demontujemy jedną czesc nadkola - osłone koła pasowego dwa wkrety krzyżowe i dwie spinki plastikowe
    - maska do góry
    - demontujemy plastikową osłone silnika (tą na silniku z napisem alfa romeo 1.9jtd) - potrzeba nasadka nr. 10 + jakas przedłużka, ja miałem na 1/4 grzechotka, ale można zwyklą reczną też
    - potrzebujemy klucz oczko - płaski 15 do zluzowania napinacza (uwaga!, gdyż do zluzowania napinacza potrzeba troche siły). Ja robiłem sam i pomogłem sobie tak. Klucz oczko 15 zakładasz na rokle z napinacza ustawiasz tak, aby podłożyc pod niego zwykły stojaczek typu żaba, lub ten hydrauliczny stojakowy (akurat taki miałem), pod niego musiałem troche desek podłożyc co byłby wyżej i siłownika nie brakło w połowie. Uwaga ta operacja jest ryzykowna, gdyż nie kontrolujemy siły hydraulicznej jaką daje podnosnik, ale jak wszystko ładnie zabezpieczysz tj. podłożysz podnosnik i dobrze nasdzisz klucz na stojak to rylko lewarkujesz do góry co by napinasz zszedł w dół i na pasku zrobił sie luz do jego zdjecia.
    - otrzymujemy luz na kole prowadzącym pasek wielorolkowy i zdejmujemy go
    - alternator trzyma sie na dwóch śrubach od strony koła/nadkola - dostep kijowy ale dałem rade.
    - potrzebujemy nasadke nr. 17 i 19 do tych śrub + najlepiej mniejsza nasadka (tak z 5cm, gdyz miedzy nadkolem, a alternatorem nie ma wicej miejsca).
    - odkrecamy śruby mocujące alternator do korpusu silnika, przytrzymując z drugiej strony, gdyż są tam nakretki (śruby nie sa wkrecane do bloku, są przelotowe i przez to sa też nakretki). U mnie po popuszczeniu śrub wystarczyło je przytrzymac w palcach i kreciły sie lekko.
    - nastepnie demontujemy cały filtr paliwa trzymający sie na dwóch szpilkach wystających ze sciany grodziowej - dwie nakretki na klucz 13
    - odpinamy szybko złaczki paliwowe z filtra
    - wypinamy złącza alektryczne z filtra (2 z boku + 1 z dołu do czujnika obecnosci wody). Podczas demontażu obudowy wraz z filtrem paliwa poleci nam paliwo wiec najlepiej podłożyc pod niego jakącbutelke po wodzie taką szerszą np. 2l ucietą w polowie.
    - nastepnie odkrecamy zbiorniczek płynu wspomagania (tez jak sie nie myle dwie śruby na klucz 13) i odsuwamy go maksymalnie w bok.
    - odkrecamy mase z aku
    - odkrecamy nakretke mocująca przewód prądowy do alternatora - klucz 13 (ja użyłem przegubowej, gdyż tak mi sie fajnie kreciło)
    - odkrecamy nakretke mocująca przewód dajacy sygnał do altka o wzbudzeniu na klucz 10 (tak samo jak wyżej)
    - odkrecamy tak samo przewód prądowy z rozrusznika (klucz 13)
    - trzeba bedzie też odkrecic taką małą puszke na samym bloku do której dochodza przewody z podcicnieniem (bedziesz widział, jest to pomiedzy altkiem i rozrusznikiem) - klucz imbus chyba 5.
    - teraz wyjmujemy śruby mocujące alternator do silnika od spodu najlepiej
    - wszystkie przewody odsuwamy gdzies na boki co by nie zawadzały
    - bedzie koniecznosc wspinaczki na silnik Musiałem kleczec na silniku, dosłownie! Podłuż sobie tam troche szmat co by nic nie porysowac i było wygodniej dla kolan Tak najłwtwiej manewrowało mi sie altkiem podczas wyjmowania.
    - praca z demontażem na spokojnie przy piwku do godziny.

    Jak już bedziesz montował altek to wszystkie połączenia (końcówki kablowe) alternator - rozrusznik wyczysc ze śniedzi i przesmaruj smarem miedzianym poprawisz przewodnosc prądu na dłużej.
    Ze składaniem pójdzie już łatwiej, bo bedziesz wiedział co i jak.

    Proponuje równiez po wyjeciu altka wymienic sprzęgielo jednokierunkowe. Koszt orginału (producent INA) to. ok 135zl. Do demontażu potrzebny specjalny klucz na wieloklin. Warto równiez wymienic sczotki i dac lepsze łożyska z bieżnią krytą tworzywem sztucznym, a nie blaszką jak nie chcesz za rok do tego wracac.

    To chyba tyle co sobie przypomniałem. Ale, żem rozpisał
    Ostatnio edytowane przez majster ; 21-10-2011 o 21:29

Podobne wątki

  1. Wymiana łożyska oporowego 156 JTD
    Utworzone przez sebsoniki w dziale 156
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 29-06-2023, 16:27
  2. Wymiana łożyska
    Utworzone przez drago w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 28-04-2013, 09:18
  3. [159] wymiana łożyska tył
    Utworzone przez matuch w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 07-08-2012, 16:47
  4. [156] Szukam wymiarów/numerów łożyska w alternatorze
    Utworzone przez zaviaseq w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 24-05-2012, 22:20
  5. [75] Wymiana łożyska
    Utworzone przez arljazz w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 15-08-2009, 07:27

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory