Strona 5 z 5 PierwszyPierwszy 12345
Pokaż wyniki od 41 do 43 z 43

Temat: Trwałość 159

  1. #41
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar tradelux
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Brera
    Postów
    217

    Domyślnie

    Nie wiem jak 1.3 od Fiata, bo długodystansowych testów nie robiłem, ale 1.4HDI spisuje się rewelacyjnie. 200tys km dla tych silników to pestka, a rozrząd do wymiany między 200, a 240tys km (prod. podaje dla 240tys km).

  2. #42
    Użytkownik Znawca Avatar mariuszoles
    Dołączył
    05 2011
    Auto
    Porsche Panamera 4S
    Postów
    999

    Domyślnie

    Odnoszę wrażenie, że temat dotyczy jednak trwałości Alfy Romeo 159 a nie zjawiska downsizingu, silników HDI, TFSI, Czy nawet TDi, bo takich silników w 159 nie było :]

  3. #43
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Nie ma co porównywać diesla do silnika benzynowego pod kątem kultury pracy, bo to dwie różne bajki i nie zrobisz takiego diesla, który ma kulturę pracy benzyniaka. Przynajmniej na dzień dzisiejszy jest to zadanie niewykonalne.
    Nie mam tego silnika za jeżdżącą doskonałość, bo fajniej chodzą 2-litrówki BMW i mają większe moce. Ale tam też są różnego rodzaju problemy.
    Swoją drogą wystarczy podjechać do serwisu BMW, żeby nasłuchać się o typowych i drogich w naprawie awariach nowych silników diesla. A już hitem np. w BMW 3.0d jest wada kolektora ssącego, która kończy się remontem kapitalnym silnika (wpadające części klap z kolektora do cylindrów robią kompletne spustoszenie, do wymiany tłoki, cylindry, głowica). I co? I świat dalej zachwyca się nad techniką BMW.
    Podobnie sprawa z EGR - przecież to element każdego nowego diesla (wymuszony ekologią, podobnie jak filtr cząstek stałych) i w każdym aucie powoduje dokładnie te same konsekwencje co w 159. I w każdym silniku są patenty na jego deaktywację, zaślepienie itp. Bo w każdym zapychają kolektor.

    Racje ma Tomek, że awarię 1.9 JTD są nieupierdliwe i tanie w naprawach, bo porównując do konkurencyjnych silników diesla to na prawdę nie ma się czego wstydzić. Każdy silnik ma swoje wady. Tak po prostu wygląda teraz motoryzacja.

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Trwałość łączników stabilizatora
    Utworzone przez TomSko w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 06-05-2018, 07:33
  2. [159] Koło dwumasowe - trwałość
    Utworzone przez enzzo w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 23-08-2017, 16:41
  3. Trwałość tulei poliuretanowych
    Utworzone przez Bercik w dziale 147
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 31-10-2012, 22:28
  4. trwałość zawieszenia
    Utworzone przez irkii w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 28-08-2009, 13:49
  5. [164] Trwałość silnika 2.0 8V TS
    Utworzone przez noname w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 11-04-2008, 09:26

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory